Zondag 2

8 augustus 2021 - Caniço, Portugal

Dag  11

Goeiemorgen!

Vandaag weer heerlijk uitgeslapen om om half 11 de bus te nemen naar de kerk. Met n iets kleiner clubje gaan we weer naar de Baptistengemeente in de kerk. Leuk leuk! We passen deze keer in de kerk, qua hoeveelheid, wat fijn is want het gaat regenen halverwege de dienst. We zingen deze keer maar 2 liedjes, maar het zijn wel liedjes die we kennen, dus het zingen is heerlijk! Deze keer spreekt de zoon van de spreker van vorige week. Aardige vent, maar wat minder charisma. En hij spreekt over openbaringen, dus moeilijke kost en dat in n andere taal! Pittig pittig.. zelfs ik krijg niet alles mee, laat staan dat de rest wel alles mee kan krijgen. Dus dat was wel jammer..

Na de dienst worden we weer door de bus opgehaald en afgezet bij het hotel. Klein detail.. Ik heb mega spierpijn, dus ik loop echt als n verkrampte bejaarde, haha! Een boel mensen hebben flinke lol om mij.. Maar goed.. In het hotel wordt er weer koffie en thee geserveerd en Martine heeft taart gehaald bij de bakker. Natuurlijk worden de mensen van de koffie wel pas morgen betaald, want op zondag betalen mag natuurlijk niet… #hypocriet, haha ..

Na de koffie besluit ik met Lisa weer te gaan lunchen bij t zwembad en Lenneke gaat met ons mee. Zo zitten we gezellig met zn 3tjes te eten en kletsen. Daarna ga ik naar boven, waar n groep spelletjes aan t doen is. Ik ga trouwens met de lift, want mn benen willen echt niet! Daar sluit ik bij aan. We spelen Uno, Keer op keer, Qwixx en n black storie. Leuk om weer eens wat spelletjes te spelen. Vergeleken met vorig jaar heb ik dit jaar maar weinig spelletjes gespeeld.

Na de spelletjes is t tijd om te gaan koken. Marijke (mn kamergenoot) en Gerrieke hebben deze keer de taken verdeeld en aan onze kamer de taak om pasta pesto te maken. Want Marijke vond dat wij t vorige keer wel makkelijk hadden, met alleen maar soep. Niet dat zij toen iets aan de soep gedaan had natuurlijk, haha. En ze grapt natuurlijk nog dat zij niets gaat doen. Maar omdat ik vorige keer alles zo'n beetje heb gedaan, wil ik hun nu maar t voortouw laten nemen. We hoeven niet direct van start, dus ze gaan nog even Ligretto spelen samen. Na n tijdje wordt wel t water opgezet, door Gerlinde. Als t kookt doe ik de pasta er maar in.. en zout in t water..  ik snij de tomaatjes, Gerlinde giet de bende weer af en roert alles er door hen.. en ja hoor, Marijke heeft inderdaad niets gedaan, typisch, haha..

Om 7 uur lopen we naar boven met t eten en kies ik de kamer met Lisa, Marloes, Heleen, Gerlinde, Lenneke, Madeleine, Nienke en Marinke. Gezellig! We eten heerlijk samen en hebben daarna mooie gesprekken tijdens de bijbelstudie. Zo veel verschillen in gedachte gang en toch zo veel onderling respect tijdens de gesprekken daarover. Heel fijn. Aan het einde zingen we nog wat nummers en dan ronden we af. Tijd om nog even beneden bij het zwembad te zitten. Hier zitten we lekker te kletsen en niet al te laat ga ik naar bed. Morgen weer n nieuwe dag en mn spieren kunnen de rust wel gebruiken, haha!

Weltrusten!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade