Terugreis

23 augustus 2022 - Amsterdam, Nederland

Goeiemorgen!

Mn laatste verhaal van deze reis. En waarschijnlijk een vrij kort verhaal, want vandaag reis ik weer richting huis! In moet eerlijk toegeven, ik heb wel weer zin om straks thuis te zijn! Wel gek om te denken dat ik nu nog rustig in Parijs mn spullen pak en om 15.15 uur in Kampen ben! Bizar hoe snel je tegenwoordig kan reizen! Als je een stoel kan reserveren natuurlijk, weten we vanuit mn vorige reisdag nog, hahah. Maar gelukkig is dat voor vandaag wel gelukt!

En vandaag markeert dag 35, wat het precies 5 weken reizen maakt. Bizar! Niet eerder zo lang op reis geweest! Los van mn stage in Noorwegen dan. Maar echt reizen? Nee, nog niet zo lang.. Het is me overigens goed bevallen! Haha

Ik maak me klaar en check dan alvast uit. Eet nog even een ontbijtje en iets voor half 10 loop ik het hostel uit. In mn bomvolle metro is t flink proppen met mn backpack, maar gelukkig pas ik er in! Op t station haal ik nog een cappuccino en een croissantje en moet dan wachten tot het spoor bekend wordt gemaakt, dus ik loop wat rond.. als ik t hele station inmiddels gezien heb ga ik ergens op de grond zitten. Natuurlijk zit ik net 10 seconde en dan komt er in beeld vanaf welk spoor de trein vertrekt, dus ik kan weer overeind komen, haha. De trein in immens lang! De eerste 8 wagonnen zijn voor de passagiers naar Brussel en de volgende 8 voor passagiers naar Amsterdam, en ik zit in wagon 17, de een na laatste. Dus 16 wagonnen en 2 aandrijf treinstellen. Elke is ongeveer 14/15 meter lang.. Dan kom ik uit op zo'n 250/270 meter ! Wat een intens lange trein… I'm impressed.

In de trein blijft de stoel naast me leeg, dus ik kan toch mooi bij het raam zitten tijdens de reis, top! En de Thalys heeft alles netjes op orde, dus op tijd de controle, om de paar minuten kom iemand met een vuilniszak of schoonmaakspullen.. het kost wat, zo'n kaartje, maar dan heb je ook wat! In Antwerpen stapt t meisje in die de stoel naast mij heeft gereserveerd, dus ik schuif weer naar mn eigen plekje en gebruik mn tijd in de trein vooral door t updaten van de blog, foto's uploaden bewerken en heel veel uitzoeken en weggooien. De mega hoeveelheid foto's van de de afgelopen 2 dagen is intens! Na 1 dag Parijs zit ik al op meer dan 1000 in mn prullenbak, haha. En dan heb ik ook nog n boel bewaard. Foto's genoeg dus voorlopig! Haha

Rond kwart voor 2 komt de Thalys aan in Amsterdam en stap ik over op de sprinter naar Kampen Zuid. Nu zit het avontuur er toch op!

Heel erg bedankt voor het lezen! En ik hoop dat je genoten hebt! En tot de volgende keer !!