Laatste dag Barcelona

19 augustus 2022 - Parijs, Frankrijk

Goeiemorgen!

Ik slaap een beetje uit, want ik heb niet een hele volle dag planning en terwijl ik langzaam wakker wordt maak ik mn planning nog wat uitgebreider. Dan kom ik uit bed, kleed me aan en ga richting centrum. Daar ga ik eerst op zoek naar n plekje om te ontbijten en dat blijkt moeilijker dan ik dacht. Maar uiteindelijk vind ik een leuke plek waar ik een notenbrood en cappuccino bestel, prima ontbijtje zo! Daarna ga ik naar Parc de la Ciutadella, een prachtig park midden in de stad. Hier loop ik wat rond en maak ik wat foto's. Er is onder andere een vijver met bootjes, een prachtig gebouw met een fontein en verder veel gras en bomen. Als ik er weer uitloop komt de politie aangereden en de talloze straatverkopers schieten er vandoor, haha, grappig tafereeltje. Vanuit het park loop ik naar de Arc de Triumph van Barcelona, die er vlakbij ligt. Totaal anders dan die van Parijs, maar ook deze is mooi! Wat jullie al eerder bij aankomst op een foto hebben gezien.

Daarna is t tijd voor mn hoofdattractie van vandaag, het theater Palau de la Música Catalana. De eerste keer dat ik ging interrailen heb ik er voor gekozen om deze over te slaan, door de kosten.. Altijd spijt van gehad, dus blij dat ik nu weer een kans heb! Ondertussen werkt mn Bluetooth clicker niet goed meer en mn tripod is aan t begin van de reis al kapot gegaan, dus ik ga vooraf naar de Ale Hop. In Malaga heb ik eerder ook al naar nieuwe gekeken, maar daar kon ik geen goede vinden, maar hier vind ik de perfecte uitschuifbare tripod met een Bluetooth clicker, fantastisch! Daarna ga ik het theater in. En man wat is het prachtig! Zoveel versieringen! Zowel buiten als binnen. I love it ! Ik heb n audiotour, maar ben zo bezig met alles bekijken en foto's maken dat ik de meeste info mis. Maar ik moet toegeven dat ie ook niet zo spannend is, de audiotour. Veel uitgebreide weetjes enz.. Maar het theater zelf is fantastisch! Ik ontmoet nog een meisje uit Zweden, Anna. Zij struggled ook met het maken van foto's in haar eentje, dus we helpen elkaar bij de balustrade, wat de fotospot van het gebouw is. We kletsen nog even en nemen dan ook weer afscheid. Ik geniet nog even van het orgelspel dat plots te horen is in het theater en als ik alles uitgebreid gezien heb ga ik weer naar buiten. Enorm genoten!

Dan ga ik op zoek naar wat te eten, want ik heb inmiddels flinke trek.. En met mn flinke trek loop ik tegen een starbucks aan, dus ik kan t niet laten.. Ik haal daar een broodje en een Refresha, heb ik dat ook weer eens uitgeprobeerd. De Pink refresha is met aardbei, lekker! En t broodje kip smaakt ook goed, Al moet ik natuurlijk de kaas en daarmee ook de meeste saus eraf peuteren, oeps.. Als ik t eten op heb loop ik verder door het arty wijkje waar ik ben, vol ateliers, en ik kom een prachtige graffiti werken tegen. Daarna loop ik door naar de haven. Hier loop ik een rondje langs de boten, de palmbomen en het prachtige blauwe water van de middellandse zee. Ik ga niet meer zwemmen, maar ik geniet dan maar op deze manier van de zee.

Na mn rondje haven loop ik weer richting het metro station. Ik zie Anna, het Zweedse meisje nog. Ze heeft iemand gevonden om foto's te maken en heeft inmiddels een andere outfit aan. Een echte instagrammer, haha. Eenmaal terug in t hostel pak ik mn tas in, zodat dat helemaal klaar is. Daarna eet ik mn wraps nog een keer en wat er van de sla over is gaat weg. Maar het meeste is op gegaan, dus dat is mooi!

Dan kijk ik nog even mn serie terwijl ik in de lobby zit. En zie aardig wat mensen in en uit lopen. Maar iedereen is met n groep of met zn eigen ding bezig, dus erg veel onderling contact is er helaas niet. Na een tijdje ga ik richting mn hostelkamer. Als ik daar binnen kom is het een grote heisa. Mijn 5 nieuwe kamergenotes zijn 5 vriendinnen, volgens mij Italiaans en ze zijn druk bezig om ze klaar te maken om te gaan stappen. De veel te kleine strakke jurkjes worden aangetrokken, haar op en top in de krul en de gezicht vol geplamuurd met make-up. Het is een heel proces van rondslingerende koffers en spullen, dus ik kruip maar op mn bed, want veel meer ruimte is er niet. Onder luid gekwebbel gaan ze verder en na zeker een uur zijn ze helemaal ready to go, nog de nodige discussies over de jurkjes en wat ze mee gaan nemen. En dan vertrekken ze.

Ik heb nog tijd over, dus ik hang nog even op mn bed terwijl ik mn serie kijk en dan pak ik rond half 11 mn spullen. Ik check uit en loop naar de metro richting het busstation. Ruim optijd kom ik aan op het busstation, tijd om afscheid te nemen van Barcelona. Mijn komende nacht volgt later!

Trusten :)

1. Riëtte Perdok:
    21 augustus 2022
    Wat is orgel muziek toch mooi in zo'n groot gebouw. Vooral in een oude kerk 😍