Zakynthos- dag 2

30 juli 2020 - Zakynthos, Griekenland

De eerste nacht in Zakynthos zit er op. En wat was het warm!! Door Corona mogen de airco's niet aan.. en we zijn nog lang niet gewend aan de warmte, dus we hebben slecht geslapen. Er is hier ook nog eens een hitte golf, met 37 graden overdag, dus dat helpt ook niet.. Maar goed.. Door onze reisnacht waren we zo moe, dat we toch wat hebben kunnen slapen..

We hebben gister wat boodschapjes gedaan, dus we hebben wat brood en yoghurt waar we mee ontbijten op het balkon. Daarna is het tijd om naar het strand te gaan. Heerlijk! We hebben niet veel op de planning op deze eerste dag, dus dat is fijn. Voordat we die kant op lopen koop ik een zwemband in de vorm van een donut. Kunnen we daar nog lekker 2 weken van genieten! Met een klein groepje gaan we al eerder en we duiken snel het water in. Wat heerlijk om zo de zee in te kunnen duiken!

Na een klein uurtje komt de rest van de groep en lopen we richting een eilandje aan het einde van het strandje. Hier naar toe is een loop brug en op het eiland is een strandje en een plekje om wat te eten. Om het eilandje op te gaan moeten we 5 euro entree betalen, maar dan wordt er ook een foto gemaakt en daar sleutelhangers van gemaakt. Ik ga op de foto met Gerdina, met onze donut, natuurlijk. Daar komt echt een hilarische foto uit, nice!

Bij het eilandje gaan we snorkelen. Die hebben we ook met met onze hele kamer gekocht. Verder zijn Wilco, Nienke en Janielle er ook bij. Het is hier best mooi onder water. We zien aardig wat visjes, alleen sluit mijn duikbril helaas niet echt goed, dus ik moet m dicht gedrukt houden en daardoor kan ik mijn armen niet gebruiken tijdens het zwemmen.. ik kies dan ook voor de luie variant.. hangen in mijn zwemband en dan onderwater kijken met de snorkel. Super lui, maar qua energie wel echt beter.

Dan komt Marijn, een van de jongens, terug van een rondje om het eiland en hij vertelt dat een zeeschildpad heeft gezien!! Dus wij willen natuurlijk die kant op! Wilco, de vriend van Nelleke gaat eerst met mijn donut, maar na een tijdje wordt ik weer heel moe en willen we wisselen.. maar door de stroming gaat de donut er vandoor! Dus Wilco moet er achter aan en ik probeer ook mee te komen.. Maar helaas kan ik niet snel zwemmen en verlies ik de buis van mijn snorkel. Wilco krijgt wel mijn band te pakken, dat is fijn.

Daarna zwemmen we achter de rest aan en inderdaad, een zeeschildpad! Fantastisch dit !! Dag 2 en nu al zo'n beest gezien! Ik had verwacht dat ik het eng zou vinden, maar ik vind het heel cool!

Na een tijdje gaan we weer naar de kant en gaan we bij t cafeetje wat eten en drinken. Daar is het tijd voor de eerste cocktail ! Heerlijk. Ook de burger is erg goed. Een goede manier om even lekker bij te komen. Daarna lopen we weer van het eilandje af, naar het gewone strand, waar we het water nog weer even in duiken, terwijl Marijn, Maren, Nelleke, Gerdina en Janielle terug zwemmen/snorkelen.

Na een tijdje strand gaan we weer terug naar het hotel, waar we nog weer even het zwembad in duiken. Dan om de beurt afspoelen onder de douche en dan maken we ons klaar voor de avond. We houden weer een avond sluiting op onze krappe balustrade en lopen dan weer richting het strand, waar we bij het tentje Blue Lagoon gaan eten. Na het eten gaan we nog met een groepje cocktails drinken bij Boomerang, wat ook aan het strand zit. En na 1 cocktail en twee brakke nachten vind ik het wel weer tijd om terug te gaan naar het hotel. Daar zit ik nog met mn roomies even op bet balkon te kletsen, voordat we naar bed gaan..

1. Riëtte Perdok:
    4 augustus 2020