Scheuren met de jeep

31 juli 2020 - Zakynthos, Griekenland

Goeiemorgen !

Tijd voor de eerste excursie. Vandaag gaan we het eiland over met een jeep! Dus offroad rondcrossen. In elk geval moeten we er vroeg uit.

Omdat het zo warm was boven hebben we de matrassen van mij en Nelleke naar beneden gebracht, zodat we ook in de verkoelende wind van buiten kunnen liggen. Deze nacht slapen we dan ook, ondanks de warmte, een stuk beter. Fijn!

Na het ontbijt stappen we in de jeeps en gaan we naar de eerste stop. Een cafeetje, waar we uitleg krijgen over de punten die we gaan bezoeken. Dan ontdek ik dat ik mijn telefoon vergeten ben.. dom dom! Maar ach.. Daarna gaan we echt op pad. Ik ga maar voorin zitten voor de zekerheid. Al vrij snel gaan we offroad en stuiteren we over zand en steen weggetjes. Best wel leuk dit.. Al komt er na een tijdje plots maagzuur naar boven, terwijl ik niet misselijk ben.. Dat is even wat minder.. Gelukkig komen we niet veel later bij de eerste stop aan en kan mn maag even rusten.

De eerste stop is boven op de berg, op het hoogste punt van het eiland, op 758 meter hoogte. Hier vandaan heb je een mooi uitzicht over het oosten van het eiland. Helemaal van Noord naar Zuid, waar wij verblijven. Hier maken we een eerste groepsfoto. Daarna rijden we weer verder richting het klooster van St. George Kremnon. Hier is een klein kerkje en daar omheen wat woningen, een toren en daar omheen een muur.

Na het klooster rijden we een klein stukje naar een uitzichtpunt waar vandaan je het beroemde Shipwreck kan zien liggen. Normaal is het hier erg druk, maar nu kunnen we al vrij snel op het plateau om een foto te maken. Mooi om vanuit dit uitzicht een foto te maken!

Dan rijden we naar een dorpje waar we bij een restaurantje lekker lunchen. En dan rijden we naar het Noorden, richting the Blue Caves. Hier kunnen we op een kleine speedboot mee om langs en door de Blue Caves te varen. Deze boot kan mooi hard, dus dat is wel super leuk! De grotten zijn niet super blue, maar maar erg mooi! Leuk om ff doorheen te varen. We maken nog een korte zwemstop en kunnen wat snorkelen en afkoelen. Heerlijk! Daarna scheuren we weer terug en doen we nog een bonus rondje, vol gas.. Lache!

Eenmaal weer van de boot worden we met jeeps naar het terrasje verder op gebracht, waar degene zitten die niet mee wilde op de boot. Daar drinken we nog wat en dan gaan we door naar de laatste stop, een olijven en wijn boederij. Hier doen we een korte proeverij, met hun volledig biologische producten. Lekker ! De wijn is niet echt mijn ding, maar die rode wijn vind ik nog best lekker. Had ik niet verwacht!

Dan gaan we via de Lidl terug naar huis. Bij de Lidl halen we boodschappen voor de komende tijd en het koken van zondag. Daarna worden we weer bij het hotel afgezet.

Terug in het hotel ruimen we de boodschappen op en duiken we nog even het zwembad in om af te koelen. Daarna maken we ons klaar, doen we de avondsluiting en gaan we weer eten bij Ole Ole. Vorige keer moesten we erg lang wachten op het eten, dus nu kies ik een tafeltje voor, bij Willem. In de hoop dat hij een good-luck charm is om snel eten te krijgen. En.. het werkt ! Al vrij snel krijgen we ons eten, terwijl de tafels onder de overkapping weer erg lang moeten wachten. Lucky us ! Het is weer erg lekker en ik geniet dubbel Tropical Souvlaki met mn Mojito Strawberry. Verder zit ik aan tafel met Maren, Marlies, Rianne en Mariëlle.

Na het eten doen we nog wat spelletjes bij het hotel en tot er gevraagd wordt of we bij t zwembad willen weg gaan, omdat ie gaat sluiten. Dus we gaan met een gezellig groepje bij ons op het balkon zitten.. Hier blijven we nog lekker hangen en kletsen. Dan willen er op een gegeven moment een aantal naar bed, dus ga ik met Marijn nog even bij hem op t balkon zitten kletsen. Hier hebben we mooie gesprekken over het geloof. Uit twee totaal verschillende kerken vinden we toch veel dingen waarin we op één lijn zitten. Dat is erg tof!

Dan is het toch echt bedtijd.. Weltrusten!

1. Oma Ina.:
    6 augustus 2020
    Wat is het fijn dat je zo geniet. Aan de foto's te zien is er veel moois te beleven.