Op reis! Zakynthos 2020

29 juli 2020 - Zakynthos, Griekenland

Daar gaan we dan!

Vanochtend heel vroeg, om 03.00 uur, moesten we verzamelen. Dus om 1.15 vertrekken  En wat een luxe ! Jeroen heeft aangeboden om me te brengen. Dus om 01.15 komt de audi TT voorgereden. Op naar schiphol in stijl! Hihi

Rond half 3 komen we aan op schiphol. Mooi op tijd ! Ik neem afscheid van Jeroen en ga op zoek naar de groep. Er zijn er al aardig wat, dus niet echt te missen. De eerste info wordt uitgedeeld en als iedereen er is gaan we de bagage inchecken. Daarna met mondkapje op door de douane en dan richting de gate. We zijn met 28, dus bij elkaar zitten wachten is lastig, maar ik zit bij een leuk, gezellig groepje. 3 dames die ook mijn kamergenootjes worden: Maren, Gerdina en Nelleke. Nelleke haar vriend Wilco, Willem, Karel, nog een Willem en de reisleidster Albertine. Hier zitten we gezellig te kletsen en leren we elkaar langzaam kennen.

Dan is het tijd om het vliegtuig in te stappen en om 05.30 uur vertrekt we. Op naar Zakynthos! Trouwens nog n gelukje. We zijn random ingedeeld op stoelen, tijdens het inchecken. Ik zit op 16C. Helaas aan het gangpad, maar… bij de vleugels! Dus extra beenruimte !! Super chill 😁👌🏼

Ik probeer nog wat te slapen, want dat is vanacht nog niet echt gelukt, maar helaas lukt dat nu ook niet echt.. Aan zo'n gangpad zit niet echt ideaal en mn buik doet ook zeer, door t verschil in luchtdruk.. Maar ach, helaas.. gelukkig is het maar n korte vlucht en al snel zetten we de landing in. Daar zijn we dan, om 09.30. Zakynthos, Griekenland !!

Het is hier al lekker warm, dus ik kleed me in de wc snel om, naar een korte broek. Dan de koffers halen en richting de bus. Die zet ons voor het hotel af. Hotel George & Dawn in Agios Sostis. Het is een mooi blauw gekleurd hotel. Samen met de drie dames: Nelleke, Gerdina en Maren zitten we in kamer 20. Helaas mogen we geen gebruik maken van de Airco ivm Corona, dus dat wordt aardig zweten, maar komt vast goed.

We verzamelen om 12 uur om te gaan lunchen bij een restaurantje. Hier zitten we in groepjes bij elkaar en leren we weer wat andere mensen kennen. Ik bestel de summer salad. Klinkt wel lekker, maar helaas valt het wat tegen. Het is pasta met vers fruit.. niet echt een fantastische combi. Maar mijn honger is groot, dus het bord gaat leeg.

Mijn kamergenoten en ik zijn goed voorbereid en hebben onze zwemkleren vast aangetrokken. Dus na het eten gaan we met twee heren, Karel en Willem, richting het strand. Hier duiken we voor het eerst de Middellandse Zee in. Heerlijk !! Zo fijn om weer even helemaal af te koelen. Het water is heerlijk! We dobberen een tijdje en dan is het tijd om weer terug te gaan voor de avond afsluiting.

We spoelen ons snel even af en doen dan op het balkon de avond afsluiting. Het is wat krap, maar we hebben niet n plek waar we officieel met zo veel mensen bij elkaar mogen zijn. We spreken even de planning door en lezen een stuk uit de bijbel en er wordt wat gezongen. Niet echt Corona proof, maar we zitten allemaal toch al de hele tijd dicht op elkaar..

Na de avond afsluiting is het tijd om naar een restaurantje, Syrtaki te gaan. Hier is Meta, van Corendon, die ons uitleg geeft over alle excursies en de gang van zaken. Corendon is deze reis namelijk partner van Amigo Reizen. Hierna krijgen we een lijst van alle excursies en kunnen we ons opgeven. Helaas is door de Corona de lijst iets anders, omdat niet alles door kan gaan, maar gelukkig staan er nog n boel leuke excursies op het programma. Ik laat mn keuzes vooral ook afhangen van mn kamergenootjes en wat andere met wie ik al een goede klik heb. Van de 10 dingen kiezen ik er in het totaal 8 uit, dus genoeg te doen!

Na het kiezen is het tijd om aan tafel te gaan. Syrtaki biedt een menu aan waarbij we zowel bij het voorgerecht als bij het hoofdgerecht een combi krijgen van allemaal Griekse gerechten, waardoor we gelijk al van alles kunnen proeven. Ik ben vooral dol op de Beef in tomato sauce. Een soort draadjesvlees in een lekkere saus, heerlijk! Het is wel super veel, dus bijna niemand krijgt zn bord leeg, maar zo hebben we gelijk al van alles wat geproefd! Super leuk!

Omdat we vrij vroeg eten is het nog erg warm. Het is namelijk zelfs een hittegolf hier in Griekenland, zo rond de 36 graden.. Halverwege het eten loop ik met Gerdina? even naar de zee, wat aan de andere kant van de weg ligt, om te pootje baden en af te koelen. Heerlijk! En wat een luxe dat het zo dichtbij is! Dan krijgen we als afsluiting meloen, ook erg lekker! Na het eten ga ik met Gerdina, Maren, Nelleke en nog twee meiden: Janiëlle en Nienke, nog even pootje baden en foto's maken bij de zee. Wat heerlijk! En wat een voorrecht dat we hier gewoon zitten!

Daarna gaan we weer terug naar het hotel. Helaas gaat het zwembad al om 19.00 uur dicht, dus we kunnen niet meer zwemmen, maar we mogen dan nog wel even pootje baden in het kleine badje. Dan is het tijd voor een spelletje, Uno! We beginnen met n klein groepje, maar uiteindelijk spelen we met zeker 20 man, wat natuurlijk een grote chaos geeft, maar het is wel erg lachen! Ik weet zelfs nog een potje te winnen!

Aangezien de meesten bijna niet geslapen hebben door onze nachtreis haken er op een gegeven moment telkens meer af tot wij ook richting bed gaan. Helaas kunnen door de Corona de airco's in het hotel ook niet aan, dus het is mega warm in de kamers, helemaal het zoldertje, een soort vide, waar Nelleke en ik liggen. Maar we zijn zo moe, dat we toch in slaap kunnen komen.

Maar wat een heerlijke eerste dag ! Tot nu toe is het leuk en met een ontzettend leuke groep!

1. Riëtte Perdok:
    1 augustus 2020
    Weer een heerlijke reis. Na alle toestanden van het laatste jaar een wel verdiende vakantie en even in een andere omgeving. Het klinkt allemaal erg goed en de foto's zien er gezellig uit. Heeel veel plezier en geniet ervan lieve meid 🏖🌴🍹🌞
  2. Jorien:
    1 augustus 2020
    Jeej! Weer van deze leuke reisverhalen 🤗. Het klinkt echt al super leuk. Heel veel plezier!
  3. Kees Smits:
    2 augustus 2020
    Hoi Ina, heel even dacht ik: komt er weer een reisblog? En zie daar...
    Leuk om mee te lez/ven.
    Nog heel fijne dagen!