Wandelen en chillen

2 augustus 2021 - Caniço, Portugal

Dag 5

Goeiemorgen!!

Lekker op tijd gaat vandaag de wekker, want we gaan vandaag in de ochtend wandelen. Heerlijk! Hier heb ik echt zin in ! We rijden naar het noordoosten van het eiland, naar het schiereiland São Lourenco. Hier worden we afgezet en start onze wandeling met twee gidsen. De natuur hier is eigenlijk heel kaal, maar wel prachtig! Het gevoel van ongerepte natuur, met zn hoge kliffen. We volgen de wandelroute, heuvel op, heuvel af, via verschillende uitzichtpuntjes, naar een cafeetje wat aan het einde van het eerst pad zit. De mensen die daar werken kunnen gelukkig ook met de boot in de buurt aanmeren, anders was t n flinke wandeling geweest elke ochtend. Vanaf daar gaat bijna de hele groep nog mee omhoog, het laatste stukje, naar n prachtig uitzichtpunt op losse eilanden verderop en de Desertas eilanden verder naar het zuiden. Het is wel n flinke klim omhoog, dus ik hou mn hart vast voor de pittige wandeling die ik later ga maken, maar ook dat gaat vast goed komen, haha. Gewoon op eigen tempo en dan wil het vast.

Daarna dalen we weer af en is het tijd voor n pauze bij het cafeetje. Hier zitten we lekker uit te puffen en te kletsen. Maar na n tijdje ben ik wel weer ready om door te gaan. Lisa wil ook wel graag door. Ze heeft op de heenweg telkens achteraan gelopen en weinig pauze gehad, omdat de groep telkens weer door ging als we aankwamen. Dus ze komt met het idee om eerder te vertrekken, zodat er meer ruimte voor pauzes is. Ik heb op de heenweg ook n flinke tijd gezellig bij haar gelopen, zodat ze niet alleen achterin zou lopen. Ik vind het n top plan, want ik wil ook graag wel weer van start en vind n rustig tempo eigenlijk wel lekker. Dus ongeveer n half uur eerder beginnen we vast met de terug weg. Op rustig tempo klimmen we weer omhoog, dalen we wat af en klimmen we weer omhoog. Na elke klim houden we even n pauze, zodat we niet buiten adem raken en zo kunnen we ook mooi van t uitzicht genieten. Heerlijk tempo dit!

Als we het einde van t pad naderen worden we ingehaald door Marijn en Job, beide sportief en super lange benen, dus die hebben t tempo er lekker in zitten. Later volgen er ook nog n aantal anderen die ons voorbij lopen, maar we komen deze keer by-far niet als laatste aan. Top! We zijn wel flink oververhit, want nu later op de dag wordt t alleen maar warmer en warmer. Dus we halen lekker n ijsje om af te koelen en ploffen neer in de schaduw. Zo, dat hebben we maar mooi weer gedaan !

Als we weer compleet zijn rijden we weer terug naar het hotel. Als we bij onze kamer komen zijn ze nog aan het schoonmaken. N goed moment om even n fooi te geven. Ik kleed me snel even om en ga dan naar het zwembad. Even n duik om af te koelen en daarna lekker in de zon n beetje bijkleuren. Al snel komen er nog 'n boel andere ook zwemmen en zonnen. Gezellig! Ik besluit vrij op tijd weer naar de kamer te gaan, want dan kan ik nog lekker even rustig douchen enz.. Even t rijk voor mezelf.. dacht ik, haha.. na 10 minuten komt mn roomie alweer aanlopen.. Helaas.. maar ach, heb wel nog flink de tijd om mn blog te schrijven.

Om 6 uur is de dagsluiting en om 7 uur gaan we uit eten. Vandaag eten we bij n vis restaurant. Er hangt binnen een flinke galm, dus qua geluid is t vrij heftig.. maar het eten is snel en lekker! Ik heb heerlijke gamba's en er zijn veel verschillende side dishes. Alleen t geluid is wel erg intens, dus ben ook wel weer blij als we naar buiten gaan.

Als we bij t hotel komen is er n groep die Griekse muziek en dans laat zien. Super leuk! We staan n tijd te luisteren en dan besluit ik naar de receptie te lopen om even te overleggen. Ik geprobeerd om met die man te overleggen waar we eventueel kunnen zitten waar t geluidsoverlast minder zou zijn, maar er viel niet met hem te praten, helaas.. Dus we zijn toch maar gewoon eerst buiten gaan zitten. Binnen was dat optreden nog bezig, dus binnen konden we nog niet zitten. En aangezien buiten t lekkerst zit.. We zitten buiten tot half 12 ongeveer en dan wordt ons gevraagd of we binnen willen gaan zitten, door de assistent manager. Dus we verhuizen naar binnen. Daar zitten we nog even en heb ik n mooi gesprek over geloof met Niels en Marloes. Na n tijdje besluit ik naar bed te gaan. Morgen weer n nieuwe dag ;)

Weltrusten!

Van reisblog naar fotoboek