Vervolg, heenreis

29 juli 2021 - Caniço, Portugal

Inmiddels waren we dus aankomen op Madeira en mochten we gelukkig allemaal ook echt het eiland op, vanaf het vliegveld. Dus op naar de bus! Gelukkig ging dat vrij snel en waren we na n kwartiertje rijden bij het hotel. Het is echt een mooi groot hotel, met ook echt luxe kamers. Wat n verschil met vorig jaar! Veel ruimer, netter, moderner.. Dus qua gebouw dikke pluim! Nadeel met zo'n groot gebouw is dat iedereen verdwijnt in de massa. Vorig jaar was wel lekker knus.. Je kon vrij snel zien wie waar was enz. Dus dat is nu wat minder gezellig.

Wat ook minder gezellig is, is de kamer indeling. Vorig jaar had ik natuurlijk de jackpot gehit met mn 3 roomies! Nu zijn het 3 persoonskamers, maar omdat er veel duo's mee zijn liggen de enkele daar dan bij, wat voor de enkele niet altijd even gezellig is. Ik lig bij twee Zeeuwse vriendinnen, twee lieve meiden, maar ik heb niet n directe mega klik met hun, zoals ik bijvoorbeeld wel heb met Marloes en Lisa. Man, wat had ik graag met hun op n kamer gelegen! Maar goed.. Gelukkig kunnen we prima meeten op verschillende plekken in t hotel, dus het gaat vast goed komen.

Bij aankomst zijn nog niet alle kamers klaar, dus helaas moeten wij nog even wachten met het droppen van onze spullen. Als de meeste andere dat wel gedaan hebben, hebben we een eerste meeting. De meeting is vooral bedoeld voor het afspreken rondom de excursies. Al snel blijkt dat er hele verschillende verwachtingen zijn en wordt het lekker chaotisch.. De reisleidster, Martine, wil graag zo veel mogelijk alles samen doen, terwijl dat van mij en n boel andere niet hoeft. Ook worden er vanuit de groep vragen gesteld, waar Martine nog niet over na heeft gedacht enz.. Het is al snel duidelijk, dit wordt n flinke puzzel en Martine heeft n flinke kluif aan ons. Gelukkig heeft ze zelf gezegd dat we onze mening moesten geven. Een van de tours wil ze bijvoorbeeld met Jeep gaan doen en bijna iedereen is enthousiast,  maar ik wil niet met de jeep, want dat is me vorig jaar niet goed bevallen. Het is n tour die ik graag had gedaan, maar geef ook aan dat ze m niet voor mij hoeven aan te passen, maar ik dan gewoon bij het hotel blijf. Martine lijkt het lastig te vinden dat ik dan alleen acht zou blijven, dus er ontstaat een discussie waarom ik t niet wil enz. Nou, zo levert het een en ander dus wel wat frustraties op, hahah. Na een tijdje besluiten we het even on hold te zetten en een lunchpauze in te lassen. Zo kan Martine nog weer wat info verzamelen en wij onze knorrende magen vullen.

We besluiten het eerste tentje dat we tegenkomen te gebruiken en vinden heerlijke hamburgers die gulzig door iedereen naar binnen worden gewerkt. Zo op vakantie, waarbij ik niet hoef te rijden, heb ik mooi de kans om Sangria te drinken ! Ik krijg echter n liter kan, haha.. dus die is by far niet opgegaan, haha. Maar heb er wel flink van genoten. Na de lunch doen we boodschappen en dan kunnen ook we eindelijk op onze kamer. Daar installeren we ons en dan vind ik het een heerlijk moment voor n frisse duik. En fris issie zeker! Het is koud water, dus even doorbijten, maar daardoor wel flink afgekoeld.

Na een  tijd zwemmen willen we er net uit gaan en zie ik dat de jacuzzi leeg is. Job en ik pakken onze kans en gaan lekker in het warme water zitten. Hier zitten we n tijd gezellig te kletsen en later sluit Marijn ook nog even aan. Gezellig!

Na het zwemmen maken we ons klaar voor de avondsluiting. Dan wordt ook het excursie dilemma verder uitgedokterd en is er inmiddels al wel meer duidelijkheid over alles. Daarna gaan we eten bij een restaurantje verder op, waar ik n heerlijke roomkaas pasta eet, met garnalen en kip. Maar mn ogen joh! Ik heb natuurlijk n complete nacht overgeslagen en we zitten nu in de avond van de 2e dag, dus die ogen hebben het inmiddels erg zwaar. Dus na het eten taai ik al snel af, want ik wil alleen nog maar slapen. Dus na n dag van zo'n 36 uur duik ik voor 22.00 uur mn bed in en ben ik binnen een paar seconde vertrokken..

Weltrusten!

1. Oma Ina.:
    5 augustus 2021
    Porto, daar waren we nooit wij waren in de Algarve. Ieder heeft zo z'n hobby, geef mij de natuur maar.