De heenreis

29 juli 2021 - Santa Cruz, Portugal

De heenreis !

Ik zal eerlijk toegeven.. het voelt n beetje gek.. Wat een ontzettend rare tijd is dit.. Zelfs vergeleken met vorig jaar voelt dit anders.. Zoveel restricties, maatregelen, de vaccinaties en testen.. Elk land toch weer andere regels.. Maar goed.. ik heb gelukkig goed gekozen, dus ik ga !

Madeira staat op de planning ! Ook dit jaar weer met Amigo mee, om al het gedoe toch een wat veiligere keuze.. Dus weer met n groep.. Benieuwd wat dit jaar weer gaat brengen!

Om 23.46 uur, op woensdag, stap ik op de laatste trein richting Schiphol. Natuurlijk geen oog nog dicht gedaan en ik verwacht ook niet dat dat nog echt gaat gebeuren.. Iets voor één kom ik aan op schiphol en zo ben ik mooi op tijd! Het verzamelen begint namelijk pas om 3 uur, haha.

Helaas is zo midden in de nacht zo'n beetje alles dicht, dus een lekkere kop koffie zit er helaas niet in. Gelukkig vind ik n bankje waarbij ik lekker mensen kan kijken, om me te vermaken. Genoeg mensen die terugkomen van hun vakantie of op vakantie gaan, dus genoeg te kijken. Na een half uurtje komt ook Jaëlle aan op Schiphol en na even zoeken hebben we elkaar gevonden. N leuke spontane meid en we zitten direct lekker te kletsen. Zo samen gaat de tijd nog sneller en voor we t weten is het al 2 uur geweest. Inmiddels is de honger ook weer aangewakkerd, dus we besluiten maar even wat te halen bij de Burger King, de enige tent die open is rond half 3 in de nacht. Er staat n flinke rij, maar we zijn blij met onze nachtelijke snack. Dan is het ook al weer bijna 3 uur, dus tijd om naar de vertrekhal te lopen.

Als we aankomen in de vertrekhal zien we Lisa en Marloes al staan. Ook met deze meiden is gelijk n hele leuke klik en er wordt flink wat gekletst. Langzaam druppelen ook telkens meer mensen binnen. Natuurlijk Martine, onze reisleidster, maar ook n boel nieuwe gezicht en na een tijdje ook het gezicht van Marijn! Zo gezellig! Marijn is een van de vrienden van de vorige vakantie die ik nog steeds spreek en hij gaat ook op deze reis mee !

Als de groep zo'n beetje compleet is gaan we de koffers inleveren en door de douane. Dit gaat allemaal machtig traag, maar niet echt boeiend om te vertellen verder. Eenmaal door de douane horen we dat een meisje besloten heeft om toch niet mee te gaan. Ze voelde zich niet lekker en wilde gewoon naar huis. Gelukkig konden ze haar tas weer uit de kilometers lange stoet vissen en kon ze die weer  mee naar huis nemen.. Over de douane gesproken trouwens.. Natuurlijk pakte ze mij er net weer uit om even n drugstestje te doen, haha.. Maar gelukkig ook deze keer met vlag en wimpel er door heen.

Nu door de douane hebben we nog even tijd en na al veel met andere nieuwe gesocialized te hebben gaan Marijn en ik even koffie halen bij de Starbucks. Heerlijk eerste indrukken uitwisselen en lekker bijkletsen. Net iets te laat lopen we naar de gate, via de wc, maar er wordt netjes op ons gewacht en even later zitten we in het vliegtuig. Ready to go!

De vlucht gaat voorspoedig. Er zijn nog beenruimte plekken over, dus Marijn en ik gaan voor n kleine bijbetaling daar zitten. Kletsen wat, spelen een spelletje, kletsen nog wat meer en nog wat met anderen.. en dan na een kleine 4 uur landen we gelukkig veilig op Madeira! Ik ben altijd weer blij als t er op zit, haha. Helemaal op deze baan. Het laatste stuk van de landingsbaan staat op palen, over een weg en in de zee. Haha, Maar niet te veel over nadenken..

Tja en dan.. nu komt t aan op de QR codes.. ik moet eigenlijk een herstelbewijs inladen en daarvan n tweede QR code krijgen, maar ookal klopt alles.. Als ik m aanmaak dan laadt ie, maar verschijnt er niks.. Dus natuurlijk weer even stress.. Gelukkig valt t allemaal mee en zonder veel problemen mag ik door. Marijn is vergeten n formulier in te vullen, dus dat duurt allemaal wat langer, maar gelukkig lukt ook dat uiteindelijk en dan is iedereen van onze groep door de check heen, yes! Pas nu voelt het alsof mn vakantie echt kan beginnen..

[Wordt vervolgd]

1. Riëtte Perdok:
    30 juli 2021
    Heel fijne vakantie XXX
  2. Oma Ina.:
    1 augustus 2021
    Leuk, dat je weer een verslag schrijft.