Sintra

25 oktober 2019 - Lissabon, Portugal

Vanochtend word ik wakker van Aaliyah, die me wakker maakt voor het ontbijt, want we zouden samen ontbijten. Ik trek snel wat kleren aan en ga die kant op. Ik ben nog steeds best moe, want blog typen kost ook tijd, dus gister sliep ik minder vroeg dan ik wilde. Haha. Tijdens het ontbijt is het dan ook nog erg stil, maar we komen telkens meer tot leven.

We besluiten vanmiddag samen naar Sintra te gaan. Aaliyah gaat eerst op zoek naar sneakers, want ze heeft niet echt loop schoenen mee. Ik ben van plan om ergens koffie te halen, maar ik ben te lui om het hostel uit te gaan. Samen met Anne besluiten we zelf koffie te zetten, wat natuurlijk eigenlijk een hele goeie optie maar we zijn daar eigenlijk te lui voor.. maar we geven er toch aan toe en maken zelf koffie. Uiteindelijk zitten we ruim 2 uur op de patio te kletsen en ontmoeten nog wat mensen die daar even langs komen. En we genieten van een flinke bak koffie, natuurlijk! Dan komt Aaliyah eindelijk terug. Ik was zelf eerder gegaan, maar samen is toch gezelliger, dus dan maar later.

We lopen richting station, nemen de trein en komen in Sintra aan. Daar nog een bus omhoog die ons bij de Jardim de Pena brengt... Nog 500 stijl omhoog lopen en daar zijn we dan! Bij 't prachtige Palace de Pena. Deze stond erg hoop op mn bucketlist en ik kan niet geloven dat ik hier echt ben! Wat een bijzonder en fantastisch gebouw! Het is zo vrolijk en kleurrijk! Als een gebouw van fel gekleurde legoblokken. We lopen rond, maken (te) veel foto's en hebben enorm veel lol. Aaliyah is zo'n lief meisje!

Als we over aan de buitenkant geweest zijn gaan we op zoek naar een uitzicht punt waar vandaan je het paleis kan zien. Het is even zoeken, maar uiteindelijk vinden we die ook. Eigenlijk wilden we nog een fantastisch gebouw bezoeken, maar de middag is al voorbij en het meeste gaat al zo'n beetje dicht... Erg jammer, maar ook een goeie reden om nog een keertje terug te komen! Dat is het zeker waard.

We beginnen aan de wandeling terug door de tuin, waarbij we nog wat mooie torentjes en planten zien. Dan het park uit, langs de weg. Het is 40 min lopen naar het station.. best een eind, maar de bus was vrij duur. Dan stopt er een bus bij een halte vlak bij ons. Ik loop er heen en vraag of we met onze tickets ook weer naar beneden kunnen komen. Dit blijkt een hop on - hop off ticket, waarmee je oneindig kan, dus we hoeven niet te lopen! Yes!

Uiteindelijk komen we met de trein terug in Lissabon en kunnen we nog last minute aansluiten bij het diner. Het eten is heerlijk, maar ik merk dat mn lichaam erg moe is.. was ook wel weer aardig heuvelachtig wandelen, vandaag. Na het eten besluiten we niet uit te gaan, maar in het hostel wat cocktails te drinken. Hier ontmoet ik twee australische jongens, Patrick en Vincent, een Ierse jongen, Kevin, en heb ik een leuk gesprek met de barman, na z'n dienst.. en natuurlijk veel kletsen en gekte met Aaliyah en Anne! Top meiden!

Iets naar tweeën houden we het voor gezien. Morgen weer een nieuwe dag!

1. Riëtte Perdok:
    26 oktober 2019