Porto - Lissabon

24 oktober 2019 - Lissabon, Portugal

(Lees eerst bij gister het vervolg voor je verder leest)

Ik word om 8 uur wakker... ja serieus, om 8 uur al.. bizar na gister ! Maar ik voel me aardig en ben bang om nog een uur te slapen en dan belabberd wakker te worden.. dus ik ga er uit, douchen, tas in pakken.. want vandaag stap ik op de trein naar Lissabon !! Dat klinkt heel vrolijk, maar eigenlijk ben ik heel brak..

Na dat allemaal klaar te hebben ga ik beneden ontbijten. De barjongen van gister, die ook nog naar de 3e bar en club kwam is gewoon weer aan het werk. Respect ! Ik ontbijt met een kamergenootje die ook mee was met de pub-crawl. Ik hoorde dat ze vandaag voor het eerst een stuk zou lopen van de Camino Walk, maar de zin daarin is weg, want ook zij is super brak. Langzaam druppelt het 1 voor 1 binnen en gaat het ook weer weg.. zo zit ik op mn stoel met de toevoer van koffie van 9 tot 12. Heerlijk rustig en alle verhalen aanhoren en uitwisselen. Zo neem ik stap voor stap afscheid van iedereen, check uiteindelijk uit, pak mn spullen en ga richting station.  Ik weet wel, ik hoop heel erg dat ik mn twee matties nog een keer ga zien! Gelukkig is de ene al weg en vertrekt de ander 3 uur later, dus dat maakt het makkelijk om zelf ook door te gaan. Deze stad, mede door de fantastische mensen die ik heb leren kennen, heeft mn hart gestolen!

Ik stap op de trein en there we go! Heerlijk om gewoon ruim 3 uur nuttig stil te zitten in de trein, op zo'n brakke dag. Uiteindelijk kom ik aan in Lissabon. Het is hier heerlijk weer! Ik zie eerst nog wenig van de stad, maar ga richting mn hostel. Hier word ik nogmaals overweldigd! Dit hostel, home lissabon hostel, is prachtig! Enorm luxe en het lijkt wel een hele vleugel alleen voor vrouwen! Ik pak mijn spullen uit.. ik heb het onderste bed van een stapelbed, jippie! En daarna ga ik naar de rokers patio. Daar ontmoet ik Anne uit Duitland en Aaliyah uit Korea. Hier zitten we bijna een uur te kletsen en moe te zijn, want iedereen is brak.

Ik besluit toch nog even de deur uit te gaan, want ik wil een plattegrond van de stad. Ik loop richting de Arco da Rua Augusta en het plein er achter, want daar is een tourist information. Het plein is zo mooi! Prachtige gebouwen! Het is rond de zonsondergang, dus ik haal snel een plattegrond en loop richting het water. Daar staat een goeie band te spelen en er hangt een heerlijke sfeer! De lucht kleurt mooi en langzaam gaan de lampjes branden aan de overkant en hier. Wat een prachtige stad ! Mijn liefde voor Lissabon is gelijk geboren. Op mijn weg terug kom ik een Portugese man tegen die vraagt of ik een foto van hem wel maken. Hij spreekt geen Engels, maar wel een beetje Spaans en voor het eerst heb ik wat aan mn Spaans cursus waar ik mee bezig ben. Woehoe ! Na een kort gesprekje loop ik verder en er start naar de Arco een breakdance street preformance. Daar blijf ik ook even kijken. Het sfeertje is heerlijk!

Als dat klaar is moet ik snel terug naar het hostel voor het diner waar ik ook nu weer heen ga. Hier kom ik Anne en Aaliyah ook weer tegen en spreek ik twee meiden uit Amerika en een meisje uit Canada. Het is super gezellig. Een Amerikaanse jongen die ook in Porto was op de avond van mijn verjaardag is er ook en hij zet gelijk de traditie door en vertelt iedereen dat het mijn Dirty-thrity birthday is.. serieus, alweer ! Haha. Dus er wordt weer gezongen en ik krijg een extra shot. Gelukkig is iedereen vrij moe, dus na het eten zitten we nog een tijd te kletsen en dan ga ik naar bed. Mijn lichaam heeft rust nodig! Haha.

Nog geen plan voor morgen.. Misschien Lissabon, misschien Sintra.. Dat zie ik morgen wel weer ;-)

1. Riëtte Perdok:
    25 oktober 2019