Singapore dag 1

21 juli 2018 - Singapore, Singapore

Dag 3

Na weer een goeie nacht in het hostel, op een bed (zo fijn!), worden we rond 8 uur wakker en gaan ontbijten. Het plan is om om 9 uur de deur uit te lopen, maar dat lukt niet helemaal. Uiteindelijk moeten we racen om op tijd bij de tourlocatie te zijn. Maar het lukt ! Om half 10 begint de free-tour door Chinatown waar we aan mee doen. Hier leren we over de geschiedenis van de Chinezen in Chinatown, maar ik geniet vooral van de mooie koloniale gebouwen.

We zien in elk geval heel veel. Tempels, eetplekjes, gebouwen, parken, standbeelden. Na de tour gaan we lunchen met een aantal uit de groep, wat Nederlanders en Duitsers, we gaan hierbij terug naar de foodhall die we tijdens de tour ook gezien hebben.

Na de lunch gaan evi en ik even de winkeltjes af, op zoek naar een portemonnee en dan gaan we met de rest van de groep een boedistische tempel in die we tijdens de tour alleen van de buitenkant hebben gezien. Het is heel bijzonder om daar rond te lopen, helemaal omdat ze met een soort oplezing/zang bezig zijn, een aantal monniken met gewone mensen. Heel bijzonder om mee te maken. We bezoeken ook het dak van de tempel, waar een mooie binnentuin is. Nadat we het grootste deel van de tempel hebben gezien overlegd de groep wat ze gaan doen. Ze besluiten alvast richting Marina Bay te gaan, zodat ze een goed plekje hebben voor de show vanavond. Evi en ik vinden dat veel te vroeg, dus wij gaan eerst nog andere dingen doen, gezien onze beperkte tijd in Singapore.

We besluiten richting de rivier te lopen, aangezien Evi dol is op rivieren. Onderweg daar naar toe komen we langs een veld waar een groot veld is en iedereen is in het roze gekleed, het is een soort Gaypride. En iedereen is echt mega vrolijk, super grappig om te zien! Na even gekeken te hebben lopen we door naar de rivier, waar allemaal kleurrijke huisjes zijn en een leuke sfeertje hangt. Hier zitten we een tijdje aan de waterkant.

Dan besluiten we naar Gardens by the bay te gaan, maar onze benen zijn moe, dus we nemen de metro. Garden by the bay stond hoog op m’n lijstje. Heel bizar, supertrees, gebouwd door mensen, van moderne technologie en natuur. En het park er omheen is ook mooi. Natuurlijk is het er wel super druk, want het is een mega toeristische trekpleister.

Na de Supertree grove lopen we naar de flowerdome. Hier moet een mooie orchideeën tentoonstelling zijn. De kaartjes zijn vrij duur en we besluiten ook maar de Cloud Forrest er bij te doen, want die meerprijs is minimaal en dan doen we in elk geval twee dingen. Eenmaal in t Flowerdome zien we een enorme tegenvaller.. Het is een soort van gekke intratuin in combi met een wannabe keukenhofje. Mega druk, tis echt schuifelen binnen. En alles staat dicht op elkaar gepropt. Het voelt zeker niet alsof je door natuur loopt.. vet balen! Al snel zijn we er weer uit. Wat een tegenvaller. Omdat we nu de tijd hebben om ook Cloud Forrest te doen gaan we daar naar binnen. En wat maakt dat veel goed, wauw ! Bij binnenkomst loop je tegen een grote waterval aan met allemaal natuur op de rots en om de paden heen. Kijk, dit voelt nou als natuur aan. Na de waterval maken we de klim naar boven en van bovenaf heb je prachtig uitzicht over de stad. Helaas wel door ramen heen en het mannetje wat er werkt stuurt je direct na de foto door, omdat iedereen daar wil stoppen, maar het is wel even genieten ! Langzaam vervolgen we onze weg naar beneden, over een zwevend looppad door de Dome, met prachtig uitzicht. Ik kijk niet te veel naar beneden, lang leven hoogtevrees.. Maar ik kan gelukkig ook erg genieten van t uitzicht!

Na deze leuke ervaring lopen we richting Marina Bay, terwijl we onderweg nogmaals de Supertrees zien. Inmiddels is het donker en ook dit is een mooi plaatje! Daarna lopen er over een loopbrug door een bizar groot hotel van 3 torens met een soort van schip bovenop wat het dakterras is. Aan het einde van de loopbrug komen we op het dakterras van de shoppingmall, waar we gaan zitten voor de vuurwerk show. Hoe leuk is dat! Omdat augustus een feestmaand is oefenen ze vanavond een vuurwerkshow, dus we hebben geluk. Eerste deel is wat karig, (Jeroen en Lindy, laatste keer met jullie was leuker) maar het tweede deel is wel leuk. Dan hebben we vooral honger en Evi oppert pizza. Lekker! Niet echt typisch Singapore, maar ach, Haha. We komen uiteindelijk bij een terrasje aan de promenade, waarbij we kunnen meegenieten van de fontein/licht show die nog twee keer plaatsvindt. Lucky us ! Plus dat het stel van de tafel naast ons weg gaat als we net zijn aangekomen en die bieden ons hun fles rode wijn aan. Daar heeft Evi vooral weer profijt van, maar met onze twee glaasjes kraanwater daar bij is het drinken mooi gratis!

Na het eten zijn we vooral kapot en gaan richting ons hostel. Ik heb ook nog eens hoofdpijn, dus ik ben er wel klaar mee. Eenmaal bij t hostel stort ik in, terwijl we eigenlijk nog moeten bedenken hoe we naar Kuala Lumpur komen. Gelukkig heeft Evi nog wat energie en die zoekt wat rond, terwijl ik in slaap aan het vallen. Met een plan in vooral Evi haar achterhoofd gaan we slapen. Te moe om ook dit te schrijven, dus vandaar deze late update,

More soon !

1. Kees Smits:
    22 juli 2018
    Weet je, als jij iets beschrijft, is het bijna zo alsof ik er zelf rondloop!
    Benieuwd naar het vervolg.
    Veel moois maar weer gewenst!