van Amsterdam tot Singapore

20 juli 2018 - Singapore, Singapore

Dag 1 + 2

Yes !! Het is 19 juli, tijd om op reis te gaan !! Maar voor ik begin met de start van m’n reis, komt er toch echt helaas een verhaal vooraf.. Want natuurlijk, wat je totaal niet hoopt.. dat gebeurd.. Hahah. Zoals ik in mijn vorige blog al vertelde was er vandaag revisie. Tot gister avond 8 uur konden ouders tegen de keuze van het klassenteam in gaan, omtrent overgaan, zitten blijven, afstromen. En normaal valt de hoeveelheid revisies wel mee.. Maar je raadt het inmiddels al, deze keer niet .. 16!!!! aanvragen. Dus een ding was duidelijk: ik moest op tijd m’n bed uit, naar Lelystad. Toen waren er twee opties; op en neer met de auto en dan met de trein of met de backpack op in de ochtend met de trein naar Lelystad. Om tijdstress te vermijden koos ik uiteindelijk voor het laatste. Dus om 10.16 stapte ik bepakt en bezakt op de trein, onderweg naar Lelystad. Je snapt dat het een mooi tafereel was toen ik zo op school aankwam. Gelukkig had ik veel meelevende collega’s. Dank jullie daarvoor! Gelukkig was het wel gezellig ! Na de revisie knalde we de klasindeling er ook maar doorheen. Tja, als we er toch zijn he, Hahah. En daarna, met ruim 1,5 uur over, zat mijn werk er op. Gelukkig vermaak ik me prima met collega’s, dus die tijd vloog ook voorbij. Nog even een knuffel van Joyce en zwaaien naar andere en daar ging ik!

Ja, nu begint dan dus mijn echt reisverhaal, Haha. Ik stapte dus in Lelystad op de trein, waar Evi ook al in zat. Gezellig !! En daar ging we dan, op weg naar Schiphol. Mooi op tijd en met veel enthousiasme. Op Schiphol inchecken, door de douane ( natuurlijk wordt illegale Evi er weer uitgepikt, Haha. En op naar de gate. En dat je er dan bij de gate achter komt dat je niet naast elkaar zit, haha. Oeps! Balen, maar gelukkig is dit maar een korte vlucht. Dus Evi helemaal achterin het vliegtuig, rij 38 en ik voorin, rij 6. Super gezellig, Haha. Snel checkt Evi hoe dat de volgende vlucht zit. Daar zitten we gelukkig wel naast elkaar!

Eenmaal in Helsinki, mag ik natuurlijk veel eerder van boord. Dus ik kan alvast koffie halen. Dan is het op naar de volgende gate, met een korte rookpauze, en door naar het volgende vliegtuig. We zitten deze keer dus wel naast elkaar. Leuk om ook even te vertellen is dat wij al dansen in de rij hebben gestaan om het vliegtuig in te komen.  Ik ben helemaal happy van de luxe van het vliegtuig ! Eigen schermpjes, kussentje, dekentje, 2x eten, drinken, van alles zit er bij in. Heerlijk ! En we kunnen zelfs met de webcam meekijken op en onder het vliegtuig. Best bijzonder tijdens opstijgen en dalen. Maar typisch Evi en Ina vinden we allebei iets anders leuks om te kijken op de schermpjes en al snel zitten we afzonderlijk van elkaar te genieten. Maar he, we zitten wel naast elkaar, Haha.

Na de film, die halverwege onderbroken wordt door het eten wordt het ook al donker in het vliegtuig en gaan de meeste mensen over in de slaapstand. Ook wij doen dat, maar ik kan je vertellen dat dat niet perse de beste nacht ooit is. Ik kan maar geen goeie positie vinden, wat niet zo gek is in een zithouding, maar krijg het uiteindelijk toch nog voor elkaar om in elke nieuwe positie eventjes te slapen. Het langste is denk ik zo’n 1,5 uur. Om half 6 ben ik er even helemaal klaar mee en druk nog even een film aan, maar m’n ogen willen niet dus ik besluit toch nog even te dommelen en kom pas echt weer overeind met het ontbijt. Dat is trouwens aardappelpuree met Skyr (yoghurt) prut. Gelukkig zit er ook een klein kuipje bosvruchten yoghurt bij. Ik ben helemaal niet van yoghurt, maar dit is nog best goed te eten.

En dan, na nog een uur vliegen, landen we eindelijk op Singapore! 15,5 uur totaal, waarvan 10,5 in dit vliegtuig. Gelukkig hebben we het overleefd ! Snel plassen, roken en dan onze bagage halen, die gelukkig goed is meegekomen! Vanuit daar is het even zoeken naar de juiste trein/metro naar ons hostel, maar we hebben het al vrij snel gevonden. Het hostel is klein, maar er werkt een hele vriendelijke jongen die ons alles laat zien en uitlegt. We stappen snel onder de douche en dan gaan we op aanraden van de hostel-boy eten bij een eetpleintje vlakbij. Ziet er niet gezellig uit, maar is wel heel lekker en er zitten alleen maar echte bewoners van Singapore, dus echt cultureel eten. Haha

Na het eten krijgen we van de hostel-boy nog wat tips voor het opvullen van onze tijd in Singapore en dan gaan we richting bed. Ik ben echt kapot. Kan m’n ogen amper ophouden. Gelukkig vanacht weer in een bed, zoveel beter. En morgen gaan we Singapore verkennen. Zin in!

Tot morgen !!

1. Oma Ina.:
    20 juli 2018
    Heerlijk om je verslag te lezen! ga zo door.
  2. Riëtte Perdok:
    20 juli 2018
    Toch een beetje geslapen vannacht in het vliegtuig gelukkig. En nu lekker in een bed. Fijn dat jullie reis goed gegaan is. Ik kijk uit naar jullie belevenissen 😗😗
  3. Kees Smits:
    21 juli 2018
    Hoi, leuk om mee te lezen. Benieuwd wat jullie in Singapore gaan ontdekken en beleven. Geniet! Groet!
  4. Nils-Erik Nilsen:
    22 juli 2018
    Heel leuk om mee te lezen. Veel plezier nog en ik kijk uit naar het vervolg. Groetjes Papa