Op reis naar Porto

27 april 2022 - Porto, Portugal

Porto - dag 1

Jaaa, daar gaan we weer !! Alweer? Ja, alweer.. 'n budget vakantie, want eigenlijk is t financieel niet heel handig, maar ik kon t niet laten.. Iren, Yvet en Leen kwamen met het idee om naar de zon te gaan in de meivakantie en ik heb me te makkelijk over laten halen om lekker mee te gaan. Voorlopig nog geen spijt! Haha.

Vandaag, op Koningsdag, zijn we naar Eindhoven gereden richting, de luchthaven. Ergens is er iets niet goed gegaan met laden afgelopen nacht, dus onderweg moeten we wel nog even opladen. We besluiten dat bij de Mac te doen, een prima break momentje. Daarna rijden we door richting Eindhoven, maar we hebben 40 minuten bij de Mac gezeten, dus we zijn iets minder ruim op tijd als dat we van plan waren.

Maar toch, n kleine 2 uur voor vertrek parkeren we de auto voor Huize Nilsen, gooien de sleutel door de brievenbus en lopen naar de bushalte. Yvet houdt niet van later zijn, of eigenlijk niet ruim op tijd zijn, dus die heeft al stress. We moeten nog zo'n 10 min wachten en dan komt de bus. Maar de bus zit prop vol! Dus die rijdt door zonder te stoppen.. Er is n festival in Eindhoven in de buurt van t vliegveld. Dit betekent dat de kans ook groot is dat de volgende bus ook vol is natuurlijk, kak ! Qua tijdsplanning zaten we al krap en dit helpt natuurlijk niet. Ik besluit toch Karsten nog te bellen om te kijken of zij toevallig net thuis zijn gekomen, ze waren net namelijk niet thuis. Gelukkig zijn ze in de tussentijd thuis gekomen en kan Doreth ons brengen. Fijn !! Dus iets later springen we bij Doreth in de auto en zijn we onderweg naar het vliegveld, waar we een kleine 10 min later aankomen. De douane loopt ook aardig door, maar natuurlijk worden Yvet en ik er wel uitgepikt, haha.. Gelukkig valt dat mee en zijn we ook daar snel door heen.

Omdat we via Londen vliegen moeten we daarna ook nog door een paspoort controle, maar daar is t gelukkig rustig. Yvet kiest wederom voor t verkeerde hokje, waardoor zij ook daar als laatste doorheen is, haha. Gelukkig kan ze er nu zelf ook om lachen, want nu staan we bij de gate en we zijn op tijd ! Het boarden is zojuist begonnen, dus we hebben nog even de tijd om te plassen en ons waterflesje te vullen. En nu maar hopen dat qua vlucht de reis wat voorspoediger gaat ! Haha..

Gelukkig gaan de vluchten goed ! De eerste vlucht is heel rustig, richting Londen Stanford. Daar hebben we een tussenstop. Hier is t vrij koud, dus ben blij dat dit neit onze eindbestemming is. We moeten helaas wel weer helemaal door de douane, want ze hebben niet n goeie overstap optie. En natuurlijk word ik er weer uitgepikt voor n drugstest, haha.. ze moeten ook altijd mij hebben.. Maar goed dat ik nooit geen drugs gebruik. Op de airport gaan we wat eten en lekker nog wat hangen en koffie drinken. En dan stappen we na 9 uur, door wat vertraging, in het vliegtuig eindelijk richting Porto. Ook deze vlucht gaat prima en irts voor 12 uur landen we in Porto. We zijn in Portugal!! Zo chill ! Het weer is gelijk beter. Het is nacht, dus wel wat fris, maar niet Nederlandse koude wind fris. Vanuit de airport kiezen we voor n taxi in plaats van een trein, want dit is veel sneller en we kunnen het mooi met zn 4e splitten. 15 minuten later worden we afgezet door n hele lieve en lichtelijk bezorgde taxichauffeur, die pas weg rijdt als we het huisje inlopen. Heel lief !

En dan zijn we eindelijk op de plaats van bestemming.. het prachtige Porto - Gaia. Het is inmiddels midden in de nacht, maar de stad kleurt mooi met de lampjes. Al zijn we vooral gaar, dus nadat we het huisje verkend hebben duiken we vrij snel ons bed in. Morgen lekker genieten van de stad !