Op naar de Ransfjorden!

23 juli 2022 - Hov, Noorwegen

Goeiemorgen!

Vandaag gaat mn wekker om 8 uur, want vandaag komen Karsten, Doreth, Abe en Syb komen vandaag met de boot aan! Ik heb gister t meeste al gepakt, dus kleed me om en ga de kamer uit. De badkamer is bezet, dus ik kleed me om t hoekje om en ga dan beneden bij de receptie naar de wc.. n beetje zitten wachten op de badkamer heb ik namelijk geen zin in, haha.

Eenmaal uitgecheckt wil ik koffie en boller halen, maar die winkel is nog dicht.. pas vanaf 9 uur gaan die op in t weekend, fijn.. haha.. Dus ik vind zo'n huur stepje en ga daar mee richting de kade van de Color Line. Ik ben super op tijd, dus kan mooi even kijken waar ik zo heen moet enz. Daarna rij ik weer terug richting Aker Brygge, wat verrassend dicht bij de aanmeerplek van de Color Line is, en als t dan eindelijk 9 uur is kan ik koffie en Boller halen. Met mn koffie ga ik op het puntje van Aker Brygge zitten, uitkijkent over de Oslofjord. Goede start van de ochtend! Rond kwart over 9 komt de Color Line in beeld en langzaam komt de boot dichterbij. Als de boot aanmeert rij ik weer met n stepje terug richting de Color Line haven en wacht bij de rotonde tot er n bekende blauwe tesla aan komt rijden. Gezellig, ze zijn in Noorwegen!

Er moet even wat verbouwd worden zodat ik er bij in pas, maar niet heel veel later zitten we allemaal in de auto en rijden we richting de Ransfjord! Op naar de camping waar we vroeger ook wat zomers hebben doorgebracht. Het is heerlijk om door de Noorse natuur te rijden. En de schattige Noorse huisjes, fijn ! Na ongeveer 2 uur rijden komen we aan op de camping. Bekend terrein, leuk!

Mijn huisje is nog niet klaar, pas rond 2 uur, maar die van Karsten en familie wel, dus we kunnen voorlopig daar vertoeven. Als hun spullen uitgepakt zijn gaan we langs de winkel om wat te eten te halen.As we terug komen is mn huisje nog klaar. De vrouwen die er nu in zitten, zitten zelfs nog heerlijk in bikini voor het huisje te chillen. En inmiddels is t 2 uur geweest, haha. Ik vraag er nogmaals naar, maar het is n soort domino met die vrouwen die moeten verplaatsen naar n ander huisje, maar ik ben de laatste in de rij. Dus eerst maar even lunchen. Pulse med brød og lomper! Lekker lekker.. Maar na de lunch is mn huisje nog niet klaar, haha. De dames zijn tijdens de lunch wel vertrokken, hebben we gezien. De meneer gaat nu zelf ook maar eens kijken en na n korte opruimactie hoor ik dat alleen de vloer nog gedweild moet worden en daarna is t klaar. Dus 10 minuutjes later kan ik eindelijk mn huisje in. Mn schattige inie minie huisje. De vloer is 1 x 0,5 m2. Rechts n bed, en aangrenzend n bank, waardoor t een soort hoekbank lijkt en dan links n klein keukenblok. Klein maar fijn! Ideaal voor 1 persoon.

Dan besluiten we naar t kleine strandje bij de camping te lopen. T water is ijskoud, maar dappere Doreth gaat er in! Verder als pootje baden kom ik niet.. haha.. Syb en Abe vinden het ook maar te koud en zij spelen vooral op t vlot, waar ze door hun vader en moeder opgetild worden, haha. Na een tijdje gaan we weer terug en inmiddels is mn vader met Åse aangekomen op de camping. Daar gaan we even bij zitten en daar eten we ook wat. Verder kletsen we met elkaar en spelen de kids nog wat, tot ze naar bed gaan. En tegen een uur of 11 gaan wij ook richting ons bed.

Drukke dag, zo al met al.. trusten!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Riëtte Perdok:
    25 juli 2022
    Geweldig dat jullie op de camping in Hov zijn. Prachtige plek. Dat wordt vast heel leuk en gezellig. Veel liefs en groetjes.