Camping dag 2

24 juli 2022 - Hov, Noorwegen

Goeiemorgen!

Vandaag word ik iets voor 10 uur wakker met n nare onderwijs droom.. Die zijn altijd vervelend en deze is veel te vroeg! Meestal komt die in de laatste week voor t werk weer begint..  Maar goed, hopelijk heb ik er komende weken geen last van..

Als ik t huisje uitloop komen Karsten en Abe net aanlopen, maar Abe is vol gas onderweg naar Bestefar, die zelf al wakker is.. dat is vroeg voor zijn doen ! Ik loop ook die kant op en zie halverwege plots n ander klein ventje mijn kant op rennen, Syb! Gezellig ! Met Syb op de arm loop ik ook die kant op, maar ik moet vooral naar de wc en wil nog even rustig ontbijten, dus ik laat Syb al vrij snel achter en ga via de wc weer terug richting mn huisje. Ik heb gister Kaviar en komkommer gehaald, dus ik heb n heerlijk Noors ontbijt! Na mn ontbijt komt Abe nog even kletsen en dan gaan we samen weer richting de camper van mn vader. Er wordt wat gespeeld en Abe wil een rondje met mij wandelen, dus dat doen we. Al gouw zitten we weer in n fantasie verhaal met dino's en super krachten. Daar is Abe expert in. In n soort achtje lopen we eerst aan de ene kant van de camping af en later ook de andere kant, t bos is. Mooi plekje zo ! Dan is t tijd om te plassen en gaan we weer bij de rest zitten. Daar zitten we wat te kletsen enz, met n bak koffie.

Als ik later mn spullen ga wegbrengen komt Frode net aanrijden, gezellig!! En vlak daarna komt ook Grete, zo leuk! Een groot deel van de familie is nu aanwezig. Frode heeft n tent geleend, maar geen idee wat hij ermee moet en er is geen boekje. Gelukkig heb ik aardig wat tent ervaring, dus ik zie vrij snel hoe de tent in elkaar zit en daarna weten we m vrij snel op te zetten, voor een grote tent. Grete heeft in de tussentijd haar tentje ook vrij snel opgezet. Abe en Syb verdwijnen al vrij snel in de tent met Maya en Lukas, 2 van de kids van Frode. Ingvild is helaas niet mee, want ze vonden de lange tocht voor Christian n beetje te pittig en ze hebben die tocht 2 week geleden ook nog gedaan. Wel jammer! Maar het is niet anders.

Ondertussen is t zo voor ons best n hang dag geworden, dus Doreth gaat nog weer even zwemmen met Abe, al is Doreth ook nu weer de enige die t water in gaat. Later komt Frode ook nog en gaan Maya en Lukas ook nog even t water.. Maar ook zij vinden t eigenlijk te koud, haha. En wanneer t ook nog wat begint te regenen gaan we weer terug. Als Abe en Doreth weer warm gedoucht zijn gaan we pizza eten op de camping. Pizza met eland gehakt, haha.. Best lekker ! Na het eten komt ook Roy nog even langs. Ondertussen wordt er n vuurtje gestookt waar we in de avond lekker bij kunnen zitten. Prima vertoeven zo! Zo zitten we tijdens de avond te praten bij t vuur en moeten we tussendoor 1x schuilen voor nog wat regen, maar verder is t best gezellig.

Morgen komt de rest, super leuk! Tot morgen!