Penang & Phuket

27 juli 2018 - Penang, Maleisië

Vanavond is het tijd om door te reizen, maar vandaag hebben we nog wel wat tijd in Penang. We worden rustig wakker en gaan ontbijten. We hebben nog de scooter tot half 12, dus willen eerst daar nog even mee op stap. We hebben een mooie tempel gezien waar we heen willen, dus we rijden die kant op. Ik heb inmiddels al aardig wat scooter skills in deze stad en Evi navigeert ons weer op de goeie weg. Helaas hebben we niet heel veel tijd, een half uurtje rijden, een half uurtje tempel en weer een half uurtje terug. We hadden beter toch een half uur eerder uit bed kunnen komen.. maar ach, niks meer aan te doen. Het laatste stuk naar de tempel is enorm stijl, maar aangezien we een scooter met een flinke motor hebben wil dat prima. Ik vind het zelf vooral spannend, al bedenkend dat we straks weer naar beneden moeten. Het laatste stukje lijkt het net alsof je een soort van ‘backstage’ bent ipv bij de entree, maar we blijken toch goed te zitten. De tempel heeft twee delen en we gaan naar de bovenste. Het is daar niet heel groot. Er is een mega standbeeld en een tempeltje met een fonteintje. Maar de tijd vliegt, dus we hebben niet echt tijd om ook nog beneden te kijken. We rijden nog wel even de oprit daar op en maken een foto, maar dan moeten we ook gelijk weer door, want ik wil niet te laat zijn. Zou zonde als je dan nog een dag moet betalen. Tis maar €7,50, maar toch.. Als we de scooter terugbrengen wordt er amper naar gekeken en krijgen we onze bord terug. Dikke prima! Er is niks kapot gegaan, maar je hoort wel eens andere verhalen..

Dan lopen we langs het hostel en checken we alvast uit. De spullen mogen we daar nog wel even laten staan, gelukkig. Dan gaan we naar een koffietentje waar ze 3D kunst maken met de schuim. Super grappig, maar helaas wel duur.. gewoon westerse prijzen. We wilden er eerst ook wat eten, maar besluiten alleen koffie te drinken en daarna ergens anders te eten. De koffie is wel super schattig, een hondje en een leeuw. Daarna lopen we naar een Vegan eettentje. Vandaag is het trouwens een stuk minder goed weer.. We lopen door een stortbui, met onze regenjas aan, naar het lunchzaakje. Daar eten we wat Thaise eten, maar dit valt echt vies tegen. Ik twijfelde tussen ene salade en een fried rice salade. Ik heb uiteindelijk voor het laatste gekozen, maar heb daar achteraf spijt van. Ik kreeg gewoon een steen in m’n maag van t eten. Gelukkig kun je van Vegan eten niet ziek worden. We eten beide niet alles op, zelfs van ons drinken laten we een laagje staan.. tegenvaller..

Dan lopen we nog wat door George Town. Op zoek naar kleine schattige winkeltjes, waar we er wel een paar van vinden, komen we uiteindelijk in een shoppingmall. Aziaten zijn echt dol op shoppingmalls. Toch ook wel leuk om hier even rond te neuzen. Daarna lopen we weer richting het hostel. Daar maken we ons klaar en we bestellen een Grab. We nemen afscheid van de eigenaar en zijn hostel, super aardige man, en gaan dan richting vliegveld. Op het vliegveld drinken we nog een kop koffie, waarschijnlijk de laatste goeie koffie voorlopig, want Thailand heeft niet echt koffie. Dan checken we in en gaan richting vliegtuig. We vliegen met AirAsia naar Phuket Thailand!! We hebben allebei zo’n zin om in Thailand te zijn! Tijdens de vlucht zetten we een aflevering van Suits aan, zo gaat de tijd mooi snel. We zijn onderweg naar Phuket en je merkt dat gelijk in het vliegtuig, lekker feest sfeertje.. Ik vind het heel verstandig dat ze in het vliegtuig geen bier verkopen, dat scheelt een hoop gedoe en bijna iedereen vraagt er naar. Het is maar een uurtje vliegen dus niet veel later komt het vliegtuig al wiebelend aan de grond. Het waait dan ook heel hard. We zijn blij als we weer op de grond staan. En dan is het tijd voor de volgende stempel! De rij bij de douane is flink groot, maar we staan in een rij met drie hokjes, dus het gaat vrij snel. Dan kopen we eerst een telefoonkaarten voor Thailand en bestellen dan een Grab voor naar het hostel.   En ... we zijn in Thailand !!! Deze chauffeur rijdt een stuk gevaarlijker; heel hard en zit aardig wat op zn telefoon. We zijn blij als we er zijn. We checken in en gaan dan langs een winkeltje op zoek naar wat te eten, want we hebben nog geen avondeten gehad. We halen lekker makkelijk instand-noodles en eten die in het hostel op. Lekker pittig! Na nog even chillen gaan we richting bed.

1. Nils-Erik Nilsen:
    29 juli 2018
    Wat goed van jullie meiden. Thailand is een super mooie bestemming. Geniet volop. Groetjes Papa
  2. George Widener:
    29 juli 2018
    Molly Malones Irish pub. Een aanrader voor een gezellige avond! Veel plezier daar!
  3. Kees Smits:
    29 juli 2018
    Koffie-3D-kunst, prachtig! En weer is het - ik zal daar zelf nooit kunnen komen - of ik het toch mee-beleef... Nog een mooie tijd daar!
  4. Mieke Hogenhout:
    Veel plezier in Thailand! Ben benieuwd naar jullie belevenissen daar