Koh Phi Phi, dag 1

28 juli 2018 - Koh Phi Phi, Thailand

We hebben het plan om er op tijd uit te gaan, maar ik hoor mijn wekker niet, of hij gaat niet af en Evi heeft even mijn naam geroepen, maar dat werkte niet, dus wakker worden werkte bij mij niet. Dus zeker 3 kwartier later kom ik pas beneden. Oeps.. Na het ontbijt regelen we de boot van 12.19 naar Koh Phi Phi en een busje komt ons vanaf het hostel ophalen, waardoor we nog maar een uurtje hebben. We besluiten die rustig af te wachten in het hostel en Phuket als een soort van tussenstop te zien. Tijdens ons wachten komt er nog een flinke hoosbui voorbij. Lang leven de Monsoon. Ik heb trouwens ook weer een hele rij bultjes op m’n rechter arm en een paar op m’n schouder... gaan we weer. Vrij zeker dat er een bedbug in m’n bed zat.. gelukkig zijn het er niet heel veel. Ik kijk het maar even aan, wie weet was het wel een mug ofzo. Even later worden we opgehaald en gaan we richting de boot. Omdat de wind en regen zorgen voor onrustig water ben ik wat gespannen. We hebben wel allebei een reistabletje genomen. We moeten in de haven even wachten en mogen op een gegeven moment de boot op. Terwijl we naar de boot lopen kan ik mijn telefoon nergens vinden. Paniek ! Ik loop nog een keer naar de bank, naar de wc, maar zie hem nergens. Dan moet hij in elk geval in een van m’n tassen zitten, dus ik ga weer terug. Terwijl ik m’n backpack op doe ziet Evi mn telefoon in een zijvakje zitten. Gelukkig maar !! Dan gaan we aan boord.

Op de boot doe ik, zodra de boot vertrekt, wat muziek op en dommel een beetje weg. Het reistabletje werkt gelukkig goed, maar heb ook niet zo’n interesse om te zien hoe het de andere mensen vergaat. En van zo’n tabletje wordt je slaperig, dus ik kan rustig wegdommelen op de flinke deining van de boot. Een half uur voor aankomst ben ik uitgedommeld en zie iedereen eigenlijk heel chill op de boot zitten, fijn! Dan komen we in de buurt van onze volgende bestemming: Koh Phi Phi! Wat een bijzonder eiland ! Hoge rotsen steken uit de zee, deel begroeid met bomen. Vrij ongerepte natuur, want het grootste deel van het eiland is bijna niet begaanbaar, super mooi !! Ik kan het niet eens omschrijven, maar alle foto’s die je hebt gezien zijn echt waar! Sterker nog, het is hartstikke bewolkt en het is al prachtig! Laat staan als de zon zou schijnen. Echt genieten dit !! Wauw, wauw, wauwww!! Bizar dat ik dit nu gewoon in het echt zie!

Als we aankomen gaan we eerst naar het hotel om onze spullen te droppen. Gelukkig is het niet heel ver lopen. Het is een netjes en rustig hotel, vrij uniek op dit party eiland. We hebben dus een kamer in een hotel, dus alles een keer voor onszelf en heel veel privacy. Ook wel eens lekker ! Als we onze spullen gedropt hebben gaan we op zoek naar wat te eten. We lopen het dorpje op Koh phi phi een beetje door en komen bij een zaakje, October Resto, waar aardig wat mensen zitten. Altijd een goed teken. Het eten is ook heerlijk! Ik neem een fried-rice met ananas. Deze wordt geserveerd in een ananas! Super grappig. En ik neem de mango-gember smoothie. Best smoothie ever !!! Hij is zo lekker!

Dan lopen we naar het strand. Het is eb, dus het strand is gigantisch. En het is er zo mooi !! Dit is echt een droomplek. We zitten in een baai, omringt door rotsen. Echt prachtig ! We lopen wat rond en maken wat foto’s. Zo bijzonder om hier te zijn. Normaal zie je al die plaatjes en nu zijn we er zelf! Na het strand gaan we wat winkeltjes en kraampjes bekijken, op zoek naar sieraden en ander leuk spul. Onderweg besluit ik toch eerst even te douchen. Ik heb ook wat bultjes op m’n schouder en nu ook op m’n been twee plekjes. Bedbug dus... kans dat ik het meedraag is aanwezig, dus flink douchen en m’n pyjama en de kleren van die dag, plus een handig die naast m’n pyjama zat in m’n tas gaan in een plasticzak.. en nog een plasticzak.. eerst wassen dat spul.. balen balen balen.. na de douche en het veilig stellen van de spullen gaan we op pad. Er zijn zo veel kraampjes met leuke sieraden! Al snel vinden we wat leuke armbandjes. We proberen niet echt af te dingen, super stom.. bij het volgende kraampje krijgen we wel wat van de prijs af. Na heel veel sieraden is het tijd voor de winkels met kleding. Ik vind na een tijdje zoeken een leuke hoed. Mijn hoed zat namelijk naast mijn pyjama in m’n backpack, dus wil m eigenlijk maar weggooien. En nu heb ik een nog leukere gevonden! Perfect. We snuffelen nog wat rond en eindigen na alle straatjes van het kleine dorpje op de pier, waar we het langzaam donker zien worden. Wat is het toch een prachtige plek, ondanks de vele toeristen en vooral partygangers.

Dan gaan we op zoek naar een plekje om te eten. Als we op een straatje wat om ons heen staan te kijken stappen er twee jongens op ons af en vragen ons wat we zoeken. Ze komen uit Zuid Afrika en eentje is duidelijk heel geïnteresseerd in Evi, want hij gaat veel te dichtbij haar staan voor een plek waar geen herrie is en je dus gewoon met elkaar kan praten. Ze bevelen ons een eettentje aan en een bar voor na het eten. Het is vandaag de verjaardag van de Thaise koning, dus veel is dicht en dit schijnt de enige leuke bar te zijn die wel open is. We gaan opzoek naar de eetplek die ons aanbevolen is, maar als we naar de prijzen kijken lopen we snel weg, belachelijk.. We weten dat we ook heel lekker kunnen eten voor minder. We komen langs een vegan restaurantje die er heel leuk uit ziet. De vorige keer vegan viel me niet goed, maar deze plek krijgt een vegan-herkansing. We bestellen beide rode curry. Ik met aardappel en Evi met pompoen. En het is me toch lekker! Vooraf tijdens het wachten krijgen we trouwens nog vier-op-een-rij om te spelen, super grappig. En we hebben beide weer een lekkere fruitshake.

Na het eten gaan we op zoek naar de bar. Inderdaad, de meeste plekken zijn dicht en de aanbevolen bar, Treehouse, ziet er erg gezellig uit. We bestellen een heerlijk cocktail en na ongeveer een kwartier begint er een bandje livemuziek te spelen. Super leuk! Het wordt telkens drukker en gezelliger. Hier hebben we een super gezellige avond en aan het einde komt een van de Zuid Afrikanen ook tevoorschijn. Inmiddels wordt er ook al lekker gedanst en de band speelt ook echt leuk. Thaise mensen kunnen alleen vrij slecht Engels, maar dat is juist grappig. Na de tweede cocktail houden we het voor gezien en gaan richting het hotel. We moeten allebei enorm plassen, want de rij voor de wc’s was veel te lang, dus we racen bijna naar de wc. En daarna stappen we tevreden en voldaan in bed. Welterusten !

1. Riëtte Perdok:
    30 juli 2018
    Wauw het ziet er heerlijk uit. Prachtig die foto's!
  2. Oma Ina.:
    31 juli 2018