George Town dag 2

26 juli 2018 - George Town, Maleisië

Vandaag komen we een stuk eerder uit bed, Haha. Nou zijn we allebei geen ochtend mensen, dus echt vroeg is het nog steeds niet. Ergens na 9 uur rollen we uit bed en gaan ontbijten. Daarna pakken we onze tas en gaan op pad, op zoek naar een scooter! Het is even zoeken, maar uiteindelijk vinden we een scooterverhuur waar we een scooter kunnen huren. De straten zijn super druk in Georgetown en ik heb nog niet vaak op een scooter gereden, dus vind het best spannend. Maar het lukt me best prima! Evi achterop, die navigeert en we gaan op pad! We gaan naar het noord-westen van het eiland, naar het strand! De kilometerteller van de scooter klopt volgens mij voor geen meter, want het voelt alsof we veel sneller rijden, maar het is wel heel cool! Oja, en we moeten hier links rijden, alsof het nog niet lastig genoeg is, Haha. Eenmaal uit de stad is het een stuk rustiger en na een klein half uurtje komen we bij het strand. Wauw! Echt een mooi strand, best rustig, heuvels op de achtergrond en het water is heerlijk! We zijn helemaal happy!

We vinden een plekje aan de linkerkant, gezien de meeste mensen aan de rechterkant zitten, en leggen ons handdoekje neer. En dan snel het water in! Echt genieten dit! Zo wisselen we af, liggen, zwemmen, liggen, zwemmen... Ik vind op een gegeven moment een zitplek in de branding, waar het heerlijk zonnen is terwijl ik verkoeling krijg van de zee. Daarbij vergeten we maar weer snel dat het zand dan echt overal gaat zitten, Hihi. Natuurlijk worden er ook de nodige foto’s en filmpjes gemaakt en zo liggen we de hele dag te genieten. Tegen een uur of 5 maken we ons klaar om weer terug te gaan.

We stappen weer op de scooter en rijden terug naar George Town. Hier komen we op een gegeven moment op een driebaansweg, eenrichtingsverkeer, langs het water en dan zegt de navigatie dat we rechts af moeten. Stel je even voor, ik rij helemaal links aangezien ik een van de meest langzaamste van iedereen ben en ik moet rechts af, terwijl de twee banen rechts van mij super druk zijn. Totaal onmogelijk, Haha. Dus zo negeer ik de navigatie bij elke keer dat ik rechtsaf moet gaan. Aan het einde van de weg buigt die geheel af naar rechts en dan zijn er drie mogelijkheden: links, rechts en rechtdoor. Rechtdoor is het rustig, dus ik kies daarvoor en zet dan de scooter even stil.

We zitten inmiddels midden in George Town en zijn op zoek naar een plekje om wat te drinken. Ik weet nog uit een boekje dat hier een kattencafe zit en tja .. hoe maak je Evi gelukkig.. katten katten katten. Dus doe eens gek, let’s go! Nog een klein stukje met de scooter en we zijn er. Ik begin inmiddels aardig met het verkeer in Maleisië mee te komen, al zeg ik het zelf.. Evi zegt het trouwens ook hoor, Haha. Bij het kattencafe Purrfect nemen we een drankje en een taartje. Evi is gelijk helemaal gelukkig en ik geniet vooral heel erg van mijn Red Velvet Cake. Super lekker! En ik heb mooi de tijd om even wat te lezen en schrijven. En ja, ook ik heb natuurlijk even wat katjes geaaid. Je moet toch wat he, hihi. Op een gegeven moment komt er een katje bij mij liggen en die gaat de rest van de tijd niet meer weg, vet schattig. Hilarisch wordt het als het bijna etenstijd is en de meneer van het kattencafe het magazijn inloopt. Alle katten stormen er op af. Nou ja, bijna dan.. Een super fluffy blijft gewoon zitten kijken terwijl de rest langs hem heen rent. En de kat bij mij blijft ook gewoon liggen. Daarna lopen ze allemaal met de eigenaar mee als hij met een bakje voer komt voor een katje die apart gezet is. Goed, tot zo ver mijn katten verhalen. Waarschijnlijk schrijft Evi er een heel boek over, maar dat is dan ook Evi. Hahah.

We gaan weer terug naar het hostel en gaan dan wat eten. We komen bij een kraampje waar heel veel opties zijn. Het ligt namelijk vol met satestokjes met van alles en nog wat er aan. Vis, vlees, groente, ei, tofu, dumplings.. noem het maar op. Ook zoveel dingen waarvan we niet weten wat het is.. We besluiten om daar wat te eten. We kiezen allebei wat stokjes uit en doen die dan in een bak met kokend water, die daar staat. Na een tijdje haal je ze er uit en kun je ze opeten. Daarna gaan we nog voor een tweede ronde. En daarna geven we de stokjes aan de mevrouw van de kram en aan de kleur van de stokjes kan ze zien hoe duur hetgeen is wat we gegeten hebben. Elke achterkant heeft namelijk een bepaald kleurtje. En het totaalbedrag rekenen we af. Super handig! Op de terugweg kopen we nog een eerlijke fruit smootie, die we krijgen in een zakje! Super grappig! We hebben al meer mensen hier mee heb lopen, maar leuk om nu ook zelf te hebben. Daarna gaan er naar het hostel, kletsen nog even wat in de tuin en gaan dan naar bed. Wat een heerlijke dag!

1. Riëtte:
    Geweldig wat een strand ! Heerlijk
    Als je mama vind ik het verhaal van de scooter natuurlijk wel iets minder 😏
    Wat een prachtige reis maken jullie 😍😍
  2. Ina Nilsen:
    29 juli 2018
    Hahaha mam, ik wist dat je dat ging zeggen!
  3. Kees Smits:
    29 juli 2018
    Heerlijk, wat een vrijheid aan zee, en tja, die scooterrit, welnee, jij kunt dat!
  4. Riëtte Perdok:
    29 juli 2018
    Ha ha ha je kent me te goed XXX