Oslo dag 2

21 juli 2022 - Oslo, Noorwegen

Goeiemorgen!!

Vandaag rol ik rond 10 uur uit mn bed, maak me klaar en haal onderweg naar de metro een ontbijtje van Boller en koffie ✅ Met wat extra rantsoen op zak ben ik helemaal ready en stap ik op de metro naar een van de meeste hoge punten die te bereiken is, Forgenesteden. Vandaag ga ik hiken! De metroroute de bergen in is prachtig, langs traditionele Noorse huisjes! Dan stap ik uit, boven op een berg en midden in de natuur! Oslo is fantastisch! Het voordeel van boven op de berg starten is dat grotendeels van de route naar beneden gaat, haha. Ben toch een beetje lui. Maar wat is het fijn om door de Noorse natuur te hiken en af en toe te genieten van het uitzicht over Oslo, ook al hangt er aardig wat smock boven.. ik kies mn route met behulp van google maps (anders was ik sowieso aan de verkeerde kant van de berg geëindigd, haha) en verder kies ik zo veel mogelijk de paden die er leuk uit zien. Zo loop ik uiteindelijk een route van 5 km, waarna ik weer op de metro terug stap.

Daarna stap ik heerlijk onder de douche, neem ik n chill momentje op de kamer en ga ik in een wat minder sportieve outfit weer op pad. Ik bezoek wat mooie straatjes waar de ouderwetse houten Noorse huisjes nog staan en loop daarna langs de Akerselva (rivier) weer in de richting van t hostel. Het is vandaag vooral wat benauwd warm, dus ik doe heerlijk rustig aan.. Als ik die ronde gelopen heb ga ik met de tram naar Vigelandsparken, ook echt nostalgie ! Ik struin daar lekker wat rond en vind dan plekje in t park om even te zitten, maar na n tijdje begin ik toch echt trek te krijgen. Dus ik zoek wat opties online en besluit uiteindelijk weer op de tram te stappen, naar de wijk Grünerløkka, waar ik gisteravond ook was. Ook nog eens dicht bij mn hostel, ideaal! Hier ga ik eten bij Digg, n pizzatent waar je voor niet al te veel geld je eigen pizza kan samenstellen. Al kies ik voor een van de standaard pizza's, want die ziet er gewoon heerlijk uit! En dat issie ook, haha. Na t eten zit ik propvol, al was ik eigenlijk van plan om nog n Noorse wafel te eten.. Maar wie weet ben ik hier morgen nog in de buurt, want vandaag is mn buik meer dan genoeg gevuld..

Ik loop daarna langzaam weer richting de rivier, richting mn hostel. En stop onderweg nog om n cocktail te drinken.. het is nou eenmaal vakantie, haha. Nadat ik daar een tijdje te kijken naar het avondleven in Oslo, besluit ik weer richting mn hostel te gaan. De batterij van mn telefoon is bijna leeg en mn benen hebben ook weinig puf meer.. Op de hostelkamer chill ik wat. Na n tijdje besluit ik ook nog even buiten te gaan zitten, want t is flink aan t afkoelen buiten. Heel fijn! Minder fijn is dat t morgen wel echt een regenachtige dag gaat worden, maar ach.. helaas.. Dat zien we morgen wel weer!

Trusten  !!

1. Riëtte Perdok: