Off to Barcelona + stressing

17 augustus 2022 - Barcelona, Spanje

Goodmorning!

Ik kon gister wederom moeilijk in slaap komen, dus een van mn doelen vandaag is het eten van vezels! Haha. Om half 10 gaat mn wekker, maar wanneer ik op schrik van het geluid speelt het nummer al zeker een minuut, oeps! Sorry kamergenootjes.. Ik kleed me aan en kies ervoor vandaag bij het hostel te eten, want dat betekent sowieso bruinbrood, haha. En koffie en dat is altijd goed! Na het eten pak ik mn spullen en rond half 11 check ik uit en loop ik naar de metro. Ik ben rond 11 uur al op het station, wat veel te vroeg is, maar ik moest toch uiterlijk 11 uur uitchecken en liever te vroeg dan te laat! Op het station chill ik een beetje tot het 12 uur is en ik richting de trein loop. Ruim op tijd vind ik mn plekje in de trein en precies om 12.30 rijdt de trein weg. Dag Madrid! Op naar Barcelona. De treinreis verloopt rustig en rond 3 uur rij ik Barcelona binnen. Het eerste wat ik doe is naar de ticket sale om een kaartje te fiksen voor de trein naar Parijs. Maar helaas gaat dat nog niet zo makkelijk… Sterker nog, het lukt helemaal niet ! Geen plek op zaterdag, ook niet op zondag of vrijdag.. De trein zit gewoon vol.. Dikke dikke pech dus! Ik moet gaan bedenken hoe ik dan in Parijs ga komen.. Ik krijg van de balie meneer nog wel een geprint briefje mee, waarop de vertrektijden naar een klein dorpje over de grens staan. En dan kan ik vanaf daar kijken of ik een plekje kan reserveren.. Maar ik moet eerlijk zeggen, ik heb der een hard hoofd in.. Het advies is ook om te zoeken naar een trein waarvoor je niet hoeft te reserveren, maar ja.. die treinreizen duren zo'n 24 uur, van Barcelona naar Parijs. En ik zit vast aan max 4 dagen reizen met de trein.. Goed, eerst maar naar het hostel, want nu nadenken lukt toch niet..

Ook bij t hostel komen is nog een uitdaging.. Er is een mega netwerk aan openbaar vervoer, maar er loopt vanalles door elkaar en google maps werkt niet echt mee.. Maar goed, een ondergrondse trein, te vroeg uitstappen.. dan een metro naar wel het goede station.. en dan lopen en met een bus die me aardig in de buurt afzet.. wat een gedoe weer allemaal.. Maar goed, het is gelukt! Na nog n kleine wandeling kom ik bij t hostel, wat er erg netjes uitziet, dus dat is mooi! Mijn lockerla is helaas kapot, dus ik kan mn tas niet wegstoppen, maar ach.. Gewoon in de kamer zal t vast ook goed gaan.. Ik ben toch mn padlock vergeten, dus heb m de hele reis nog niet echt achter slot en grendel gehad, haha. Gelukkig is er in de kamer ruimte om de tas in n hoek neer te zetten, dus dat scheelt! Dan bel ik nog even met mn moeder om mn hart over de trein naar Parijs te luchten.. Ik zoek nog wat opties uit, maar ben er nog niet echt overuit.. Dan besluit ik eerst maar eens buiten een rondje te lopen en iets te eten te zoeken.

Ik loop naar een soort winkelstraatje van de wijk waar ik in zit met mn hostel en zie dat die helemaal doorloopt naar het strand. Dat gaan we natuurlijk eens even bekijken! Dus ik loop die kant op en binnen 5 minuten sta ik op het strand, wat een luxe! Ga ik de komende dagen vast nog eens gebruik van maken. Ondertussen zoek ik ook uit wat de beste manier van vervoer is en kom uit op de 48h kaart van het OV. Hiermee mag ik 48 uur lang gebruik maken van alle verschillende vormen van het OV en krijg ik nog wat kortingen her en der, die ik waarschijnlijk niet gebruik, haha. Maar het OV ga ik zeker gebruiken! Daarna loop ik weer verder langs het strand richting het centrum. Onderweg stop ik nog eens om te zoeken naar een oplossing voor de treinreis. Betaalbare hostels of hotels in Perpignan en Cerbère zijn er ook niet, dus daarmee vervalt de optie om al een dag eerder die kant op te gaan. En dan plots vind ik een optie waarbij ik de nacht van vrijdag op zaterdag met de bus naar Montpellier kan en dan daarna op de trein kan stappen. Daarmee ben ik wel heel lang onderweg, al met al, maar het geeft me max 5 uur slaap in de bus en nog wel wat uurtjes in de trein, plus dat ik dan toch maar 1 trein dag nodig heb voor de trip naar Parijs en geen extra kosten heb voor een hotel ofzo. En de bus naar Montpellier is maar 30 euro, dus dat valt enorm mee! Opgelucht kan ik weer verder langs het strand lopen; ik kom in Parijs!

Dus ik wandel weer rustig verder en ik heb vooral enorme trek, maar zelfs als ik het meest goedkope restaurantje heb gevonden besluit ik toch om niet hier te eten. Naast de trip naar Parijs was namelijk het andere doel om vezels te eten.. Dus volkoren, groenten en fruit enz.. En die 2 volkoren boterhammen en 1 sinaasappel zijn vast niet voldoende. Het is overigens wel het enige wat ik vandaag op heb, oeps! Haha. De sinaasappel zit trouwens nog in mn tas, dus t zijn alleen de 2 boterhammen.. Maar ik besluit om de metro terug te pakken en naar de supermarkt te gaan.

Als ik uit het metrostation stap begint het te regenen! Het bestaat nog, haha. Ik vind t wel lekker. De onweer, de wind, de regen.. Heerlijk wat verkoeling. In de supermarkt zoek ik de ingrediënten voor mn favo pasta salade, maar helaas kan ik nergens pesto vinden! Ik loop de hele winkel wel 2x door, maar helaas! Dus de pasta gaat maar weer terug.. Tijdens mn zoektocht wel volkoren wraps tegengekomen, dus dat lijkt me een goed alternatief. Dus ik haal een bak salade, wraps en een salsa saus, prima maaltijd lijkt me!

Eenmaal in het hostel hoef ik nu niet meer te koken, haha. Ik kan mn wrap zo samenstellen en na zo weinig eten gaan ze er goed in. Ik eet ook nog mn sinaasappeltje en kijk ondertussen n aflevering van een serie. Het is dan inmiddels half 11 en de stress en het reizen heeft vandaag tot een vermoeiende dag gemaakt. En ik wil morgen zo veel mogelijk zien en doen, dus dat wordt ook weer een drukke dag.. dus ik besluit richting mn bed te gaan. Waarschijnlijk nog 1 aflevering van mn serie en dan lekker slapen.

Trusten alvast!

1. Riëtte Perdok:
    18 augustus 2022
    Barcelona prachtig ! Veel plezier daar. Fijn dat je terug reis toch gaat lukken 😍