Last day in Madrid

16 augustus 2022 - Madrid, Spanje

Goeiemorgen!

Of ik kan bijna beter goeiemiddag zeggen, oeps.. Ik bedacht me dat dit de enige echte uitslaap mogelijkheid nog is. Ik heb namelijk t meeste van de stad gezien, dus geen mega to-do list. En straks telkens 2,5 dag in Barcelona en Parijs, dus dan wil ik de dagen goed gebruiken. Dus geen tijd dan om uit te slapen! Haha. Dus ik besluit dat ik vandaag lekker in mn bed mag blijven liggen. Maar als of mijn lichaam dat dan weet.. kon ik gisteren ook niet in slaap komen.. ik heb t 4 uur zien worden! Verschrikkelijk… Dus ik blijf ook echt tot 12 in mn bed.

Dan ga ik er uit en aan de wandel. Ik heb nog n paar kleine dingen die ik wel wil zien, dus ik ga daar maar heen. De eerste is een mooie ouderwetse 2e hands boekwinkel. Maar als ik daar kom : dicht.. helaas ! Dan door naar een leuk ontbijt / brunch plekje waar ik online over gelezen heb. Maar ook die is dicht.. Dan maar het kerkje verderop in de straat, maar helaas.. ook dicht.. Inmiddels ben ik de hoeveelheid dichte deuren wel n beetje zat, moet ik toegeven.. Op mn weg hierin heb ik n ander brunch plekje gezien, dus ik ga daar maar heen voor n kop koffie. Die is in elk geval wel open!

Na mn koffie ga ik weer aan de wandel. Ik bekijk nog n mooi gebouw dat in de buurt is en loop dan weer langzaam terug door de wijk Chueca. Wat een heerlijk wijkje! Het ligt naast Malasaña, maar het veel heel licht en artsy, mooie gebouwen, cafeetjes gevuld met locals. Love it!

Daarna loop ik een stukje over de Gran Via, de grote straat, die vol staat met prachtige gebouwen en wandel daarna richting het plein waar The Royal Palace aan staat. Daar zit ik een tijdje te chillen, al voelt t alsof er nog weinig gebeurt is vandaag. Daarom besluit ik een bezoekje te brengen aan The Royal Palace. Dit moet heel mooi zijn en er is een optie om het de laatste 2 uur op een dag gratis te bezoeken, maar ik heb weinig zin om daar nog 1,5 uur op te wachten en t zal dan vast druk zijn.. Dus ik loop naar de ingang en er staan max 10 personen voor me in de rij, dus ik ben zo binnen. Het paleis is van buiten prachtig, maar de entree met de trappen en de verschillende ruimtes.. wauw ! Binnen hebben ze een boel kamers ingericht in de oude staat en elke kamer heeft weer zn eigen kleur, versieringen en meubels. Prachtig dit! Zelf mag je geen foto's maken van de oude kamers, maar ik heb ervan genoten !

Als ik na het bezoek buiten kom staat er een mega rij buiten, blijkbaar is het gratis bezoek moment aangebroken. Toch blij dat ik op een rustiger moment ben gegaan, want zelfs nu stonden de mini ruimtes soms al vol, laat staan met al die mensen! Dus tevreden loop ik weer rustig richting het hostel. Ik heb mega trek, dus haal een mini pizza bij de mercado en doe dan nog een powernap in het hostel. Dan even videobellen met het thuisfront en mn tas inpakken. Morgen is t namelijk weer tijd om te gaan en met al dat plastic dat kraakt pak ik t liefst zo veel mogelijk vandaag in.

Ik neem nog een douche en kies er dan voor om naar de Mac te gaan. Slecht, i know.. maar ik wil goedkoop eten en daar haal ik voor 3,60 2 hamburgers en 1 kleine friet. Al moet ik die avond merken dat mn lichaam niet goed gaat op melkbroodjes en mac hamburgers haha.. Mn darmen hebben het zwaar… In t hostel ga ik nog even naar de bar, maar daar zitten niet echt groepen waar makkelijk aansluiting te krijgen is, dus ik ga weer naar mn kamer. Daar kijk ik daarna nog chill een aflevering van mn serie en dan is t bedtijd.

Trusten!