Van Noorwegen naar Spanje

27 juli 2022 - Málaga, Spanje

Reisdag !

Mn wekker gaat om 8 uur, zodat ik rustig t laatste kan inpakken en ontbijten enz. Deze keer neem ik al mn spul mee naar Karsten en Doreth, want het is ook feest ! Hieperdepieperdepiep, Syb is jarig !! Syb is 2 jaar geworden vandaag ! Wat een feest, wat een feest. Ik schuif aan aan de ontbijt tafel en heb mn eigen spullen meegenomen, dus kan gewoon mn eigen ontbijt eten. Tis vooral gezellig om deze ochtend samen te eten. Dan komt ook Karsten binnenlopen. Die is al naar de winkel geweest en heeft een echt Beren verjaardagstaart opgehaald, zo leuk! Dan kom ook mn vader binnen. Het is hem gelukt om op tijd uit bed te komen. Als het 10 over 9 is gaan we richting de bushalte met al mn spullen. De bushalte zit direct aan de camping, dus dat is ideaal. En dan, na even wachten, komt de bus aangereden. Voor de rit van de komende 1,5 uur moet ik wel 10 kronen betalen, haha. Maar het pinapparaat doet t niet, dus dat lukt niet eens.. gelukkig mag ik wel mee, dus ik stap in, ga voorin zitten, en zwaai de familie uit. Wat was het gezellig! Zo leuk om zo met Karsten, Doreth, Abe en Syb op vakantie te zijn. Hun gezelligheid ga ik wel echt missen! Ik krijg al vrij snel ook n foto toegestuurd van n huilende Syb, want die vind het niet leuk dat Ina nu op de bus is, zo lief ! Ik voel t ook wel n beetje.. Maar ik ga ook weer iets heel tofs doen, dus daar heb ik ook echt zin in!

De busrit verloopt heel goed. Het is n prachtige rit, helemaal langs de Ransfjorden naar benen, tot Brandbu en daarna t binnenland in, richting Rua/Lenner. Daar stap ik over op n mini busje die naar de luchthaven rijdt. Via zelf check in gaat mn bagage op de band en dan binnen 15 minuten ben ik door de security heen. 11.40 uur ben ik er door en de bus vertrok om 09.26. Dus minder dan 2,5 uur vanaf de camping tot hier, door de security. Terwijl ik op Schiphol die volledige 2,5 uur in de rij stond voor de security, haha ! Wat een verschil.

Nu ben ik wel super vroeg op de airport, maar ik heb enorm zin in n Noorse wafel, dus daar ga ik naar op zoek. Het is nog best n zoektocht, maar bij een van de laatste restaurantjes vind ik een wafel! Dus daar drink ik n koffie en eet ik mn wafel. Daarna koop ik nog n zak met boller voor onderweg, en dan ga ik alvast richting de gate. Daar moet ik nog wel even wachten, maar uiteindelijk mogen we dan t vliegtuig in. De vlucht vertrekt mooi op tijd en ik zit naast t raampje, dus genoeg moois te zien onderweg; Noorwegen sowieso, de Noorse zuidkust, de Deense kust, volgens mij n deel Nederland, en dan Frankrijk, de inham bij de stad Bordeaux, de kust aan de Atlantische oceaan waar Frankrijk en Spanje elkaar raken en dan nog Madrid, totdat we uiteindelijk aankomen bij het prachtige Malaga! We landen veilig en alles verloopt daarna heel snel. De koffers komen vrij snel van de band en mn backpack is een van de eerste dingen die van de band komt. En als ik richting de trein ga, komt die aanrijden als ik de trap af loop. Dus zo ben ik vrij snel in het hostel.

Het is wel mega warm hier in Spanje! Heerlijk natuurlijk! Maar ik heb wel wat afkoeling nodig, haha. Ik kleed me snel om en ga dan richting t strand. Wat is het heerlijk om over de promenade die kant op te lopen! In februari liep ik hier met t blije idee dat ik hier terug zou komen en nou is het zo ver ! En wat een prachtige stad!

Ik haal onderweg even n wrap en wat koud drinken bij de Mac. Niet echt Spaans en spannend, maar het is inmiddels half 9 en ik heb vooral gewoon mega trek. Met het eten op zak ga ik richting t strand en ik plons gelijk in t water. Wat heerlijk verkoelend! Hier ben ik morgen zeker weer te vinden, haha. Na een tijdje dobberen ga ik er uit en eet ik mn wrap op. Goed begin van t Spanje avontuur, al zeg ik t zelf. Na n tijdje zet de schemering in, half 10 pas, dus dat valt me mee.. Maar dan besluit ik ook weer richting het hostel te gaan. Daar stap ik onder de douche en daarna loop ik n rondje in t hostel. In de keuken kom ik een Franse jongen tegen, van het eiland Guadeloupe, in de Caribbean. Hoe cool is dat ! We zitten een tijdje te kletsen en dan ben ik toch wel flink moe, dus ik ga richting mn bed. De lange reis zit er op en ik ben in Spanje ! Morgen heerlijk rond wandelen !

Voor nu, weltrusten!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Riëtte Perdok: