Dagje Malaga

28 juli 2022 - Málaga, Spanje

Goeiemorgen!

Heerlijk om wakker te worden in t prachtige Spanje! Ik heb helemaal geen planning vandaag, maar dat komt vast goed. Ik begin met ontbijt, want voor 2 euro kun je in dit hostel ontbijten, super chill. Het ontbijt is niet echt uitgebreid; toast, jam, boter, ham, kaas, yoghurt en muesli. Maar goed. Het is fijn dat er wat is en er is koffie en thee. Aan tafel zitten 4 heren, was een soort van ongemakkelijk is, maar ik ga er gewoon bij zitten. Het gesprek gaat over langdurig reizen, waar ik niet echt over mee kan praten, maar ik luister vooral mee terwijl ik mn ontbijtje eet. Dan komen mn 2 kamergenoten ook ontbijten, Kim en Rebecca. Kim gaat samen met 2 heren die al aan tafel zaten, Noah en Andrew mee met de free tour, dus ik besluit ook mee te gaan. Tijdens t ontbijt gaat Noah zich klaar maken en komt er iemand anders naast me zitten, Ilias. We hebben een kort gesprekje en hij vraagt wat ik ga doen, dus ik vertel over de free tour en daarna niks. Hij vraagt of ik zin heb om mee te gaan naar het strand vanmiddag. Top, want verkoeling opzoeken was wel het plan.

Dan pak ik mn spullen en vertrekken we naar het plein waar de free tour begint. De groep met Engelstalige is niet super groot, wij 4, een andere jongen uit het hostel, Christof uit Australië, nog 2 Nederlanders, 2 Portugezen en 1 vrouw uit Schotland. En natuurlijk onze gids, Javier, die de tour heel erg leuk doet. We krijgen eerst wat historische info en dan gaan we rustig door de stad heen met veel weetjes en grapjes. We lopen langs de luxe winkelstraat, de Kathedraal die nooit af is gemaakt, de straat waar Picasso opgroeide, en komen onderweg vanalles tegen vanuit de Romeinse tijd, de Moorse tijd en de Christelijke tijd. Wanneer we bij het oude Romeinse theater uitkomen word ik natuurlijk enthousiast, waardoor de gids besluit door het theater te lopen, dus die pak ik alvast mee! Haha. Daarna krijgen we nog wat info over het fort en eindigt de tour bij het Malaga museum. We willen eigenlijk met n groepje nog het fort in, maar we hebben ook trek, dus we gaan eerst lunchen. Daarna hebben zij eigenlijk geen tijd meer voor het fort, want ze gaan nog met een boot het water op. Dus we gaan weer richting het hostel.

Eenmaal in het hostel kleed ik me om en meet dan met Ilias om richting het strand te gaan. Het is inmiddels lekker warm, dus het is heerlijk om af te koelen in de zee. Verder zijn we vooral aan de klets en we hebben n leuke klik met elkaar. Hij komt uit Marokko en woont nu in Frankrijk. Hij is islamitisch opgevoed en dan zijn er toch wel aardig wat overeenkomsten qua normen en waarden en principes. Bijzonder om mee te maken. Dat het contrast zo groot is vergeleken met iemand die helemaal niks met geloof heeft..

Het is al 9 uur geweest tegen de tijd dat we weer terug lopen naar het centrum. We besluiten onderweg nog wat te eten en gaan dan naar het hostel. We hebben het beide koud, haha.. Het is zeker nog rond de 25 graden, maar de wind van zee en onze natte badkleding helpt niet, haha. Eenmaal bij t hostel nemen we afscheid, want dit is mn laatste nacht in dit hostel. Heel gek, want het voelt nog niet of ik door reis.. Ik heb ook nog lang niet alles gezien, maar ik kom zondag weer terug voor 2 weken, dus dat komt goed !

Dan zoek ik uit wat ik morgen ga doen. Het plan is om naar Granada te gaan. Nadeel is dat het daar 38 graden is, oeps! Maar ik wil het wel graag zien.. Er gaan vanuit Malaga 2 treinen, een om 09.25 en een om 20.25, dus 09.25 it is ! Dan ben ik mooi op tijd en heb ik nog echt wat aan mn dag. Dan zoek ik ook n hostel. Dit hostel waar ik nu zit is super sociaal en gezellig. Hou ik helemaal van! Maar de kamers zijn klein en donker en de bedden zijn mwuah.. Ik zou zeker terug komen in dit hostel, maar merk dat ik nu behoefte heb aan wat rust, dus ik kies deze keer voor een wat kleiner hostel. Deze boek ik en dan stap ik onder de douche om alle kleine steentjes van me af te wassen en helemaal op te warmen. Mijn moeilijke lichaam vind t al snel weer te warm, maar ach.. dat zijn weer andere problemen.. Als mn tas ingepakt is ga ik lekker naar bed, zodat ik morgen vroeg uitgerust wakker word.

Weltrusten!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Riëtte Perdok: