Camping dag 4

26 juli 2022 - Hov, Noorwegen

Goeiemorgen!

Vanochtend word ik pas om half 11 wakker, haha.. maar ach, t kan nog n keer. Ik zet koffie met de laatste koffie die ik heb en smeer n broodje. Mn broodje eet ik nog even rustig bij mn huisje en daarna loop ik met de rest van de koffie richting mn vaders camper en maak ik Stian, Grete en papa blij met n kop koffie. Zo begint de dag lekker rustig. Al is zo hangen niet echt wat voor kids, dus Abe wordt hangerig enz. Hij wil wel n rondje lopen, dus ik ga met Doreth, Abe en Syb n rondje lopen. Even t bos door en nog even langs t water.. Eenmaal boven is er nog niet echt n plan voor de dag.. Nou ja, er is wel een plan maar t is wachten tot Øyvind komt, maar niemand weet hoelaat hij komt.. T levert wat frustratie op en tis ook tijd voor Syb om zo te slapen. Dus we gaan boven met ze lunchen en daarna gaat Syb op bed. Maar als we dan weer beneden komen blijkt dat Øyvind al is geweest en met Tjandra en der gezin al weg is.. Tja, laten we het er maar op houden dat Nilsen communicatie nog wel wat verbetering kan gebruiken, haha.. Frustratie alom.

Uiteindelijk rij ik met Grete alvast die kant op, want Papa claimt de plek bij Karsten in de auto, want hij weet waar ze heen moeten. Dus ik ga met Grete en Åse al wat eerder die kant op. Het plan is namelijk om naar Trevatn te gaan, n plek waar je goed kan vissen, maar ook kan zwemmen en n klimparkje is. We parkeren bij het klimpark en lopen dan naar de visplek, maar dit blijkt nog weer meer dan 20 minuten lopen te zijn.. Pfff.. Ik hou nu maar contact met Karsten en Doreth om de lijntjes kort te houden.. Maar deze wandeling is vrij lang voor de jongens en als we bij de visplek uitkomen blijkt dat dit ook echt geen goeie plek is voor kids, plus dat ze om de haverklap verplaatsen.. Dus ik tip om naar t klimpark te rijden en niet via de visplek te gaan. Terwijl wij bij t vissen kijken vangt Stian nog wel een steur, super leuk ! Wanneer ze vanaf de camping ongeveer gaan rijden, lopen wij terug naar het klimpark. Doreth appt toch nog met de vraag of ik de locatie wil sturen, want papa weet het toch niet zo goed, haha. Als we net zitten bij t klimpark komen Karsten enz ook aan en er wordt nog wat geklommen en gespeeld, gezellig!

Wanneer ook de vissers zijn aangesloten besluiten we nog even naar Roy te rijden. Even t familie huis bekijken. Hij schijnt aardig wat geklust te hebben in de afgelopen tijd. Als we bij Roy aankomen zie ik tot mn verbazing dat het huis wit is ! Ook heel mooi hoor, maar ik mis de rode kleur wel, haha. Dat is toch wel typisch Noors. Helaas blijkt ook dat Roy niet thuis is, dus de opmerking "kom naar langs, ik ben de hele dag thuis" klopt ook niks, haha. Hij zit bij Vigdis, want echt n heel eind verderop is. Dus helaas ! Nog n voorbeeldje van Nilsen communicatie.. Hier nemen we wel afscheid van Grete, die weer richting huis rijdt vanaf hier. En dan is het even tetrissen, maar het past allemaal in 2 auto's. Ik ga met Tjandra en der gezin mee en we maken nog even n stop bij Øyvind om bij t huis te kijken. Hij is ook druk bezig, met n nieuwe badkamer en een nieuw dak.. super mooi! Nu staat er voorlopig alleen nog n nieuwe keuken op de planning, maar het ziet er al met al erg mooi uit !

Vanuit Øyvind gaan we via de Rema 1000, een supermarkt, voor het grillen vanavond. En daarna weer richting de camping. Daar worden langzaam weer voorbereidingen getroffen voor het eten en zitten we gezellig wat te kletsen. Na t eten bellen we even kort met het thuisfront, zoals elke dinsdag rond half 7. Leuk om zo even de familie af te gaan en in beeld te brengen.  Ondertussen heeft Lycke zin om te zwemmen en ik vind t wel leuk om met haar mee te gaan. Ook Doreth, Abe en Syb gaan mee. Ik ben van plan om alleen maar met mn benen er in te gaan, maar wil eigenlijk ook wel kunnen zeggen dat ik de Ransfjorden helemaal in geweest ben, haha. Dus ondanks de vrieskou aan mn benen ga ik er uiteindelijk toch helemaal in! Zo is Doreth in elk geval niet meer de enige, haha. De eerste keer maakt Stian foto's als bewijs en daarna komt Karsten met de camera, dus gaan we er nog n keer in, zodat hij het ook op de foto kan zetten. Daarna is t toch echt snel er uit en warm onder de douche.

Na de douche kletsen we nog even en dan gaat Øyvind weg, dus daar neem ik afscheid van. Dan verplaatsen we naar de zithoek van de camping. Hier drinken we koffie en doen we spelletjes en dan wordt ook het EK opgezet, dus dat kijken we ook. Als de wedstrijd is afgelopen is het bed tijd, morgen wordt n lange dag met n lange reis namelijk!

Weltrusten!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Riëtte Perdok:
    28 juli 2022
    Wat super om jullie allemaal zo te zien genieten. Ik geniet mee ❤️