New York vibes

17 februari 2020 - New York City, Verenigde Staten

Nog met lichtelijke "vlieg" benen wordt ik wakker, maar mn hoofd is gelukkig uitgerust. Maar we hebben een goede reden om op tijd uit bed te gaan! We starten de week namelijk met een foodtour in Chinatown & Little Italy! Dus we vertrekken met de Uber en dan de PATH train naar Manhattan. Daar komen we uit in het World Trade Centre. Wat een prachtige constructie hebben ze hier gebouwd! Ze hebben een groot deel onder de grond gebouwd en het lijkt wel alsof we in een grote walvis zitten.. Ze noemen dit the Oculus. Erg tof gedaan!

Als we het WTC uitstappen staan we direct naast, momenteel, de hoogste wolkenkrabber van New York! The One World Trade Centre. Wat een fantastisch begin. We besluiten lopend naar Chinatown te gaan, om zo extra te genieten van de stad. Tijdens een ruim half uurtje wandelen genieten we van de prachtige gebouwen, de vele auto's en geluiden, politie om de 20m en zien we zelfs de brooklyn bridge! Wat heerlijk dit!

Eenmaal in Chinatown starten we al vrij snel met de foodtour. We krijgen vanalles aan lekkers! We beginnen met wat thee en een egg tart. Dan krijgen we in het tweede plekje eggrolls, pork buns en shrimp-dumplings. En onze guide vertelt vanalles over deze straatjes waar flink wat gevechten gevoerd zijn. Daarna lopen we naar een andere plek waar we meat dumplings krijgen en de verhalen van Five Points horen. Een beruchte krottenwijk van vroeger, waar we nu uitkijken op een gezellig park. Hierna laten we Chinatown achter ons en lopen we Little Italy in. Hier krijgen we allereerst parmaham met mozarella (Ik krijg ham met zongedroogde tomaat). Beste parmaham die ik ooit geproefd heb! Bij het volgende zaakje krijgen we gnocchi met de lekkerste pastasaus ooit! Heerlijk zoet, maar zonder suiker. Love it! Daarna krijg ik, ipv kaas en olijven, een heerlijke bonensalade en we sluiten af met een heerlijke Cannoli ! Wat een heerlijke tour en een heerlijke afsluiting.

Vol heerlijk eten en helemaal voldaan nemen we afscheid van de ontzettend leuke groep en wandelen we door Little Italy en Soho. We komen nog een man tegen die onze taal herkent en een enorme fan van Nederland blijkt. We kletsen even kort met hem en lopen dan weer verder. We besluiten de metro te nemen richting Times Square. Heerlijk om in een echte New Yorkse metro te reizen!

Eenmaal op Times Square sta ik echt enorm te genieten! Wat een fantastische en overweldigende plek! Schermen en kleuren overal! En natuurlijk een drukste van een jewelste.. I love it! We gaan op het uiteinde op de grote rode trap zitten en zitten heerlijk te genieten van het hele tafereel wat zich afspeelt. Wat een plek! Overal dartelen mensen in kostuums rond waarmee je op de foto mag voor geld. Het ene kostuum nog slechter dan de ander, haha. Maar vermakelijk is het zeker. Dan brengen we nog een bezoekje aan de M&M store en dan besluiten we nog een bezoekje te brengen aan Central Park. Heerlijk om midden in de stad even de rust in te lopen. En zo veel films die hier zijn opgenomen! Leuk om daar over de babbelen.. We ploffen op een bankje en genieten van de rust en de rond huppelende eekhoorntjes.

Na een tijdje lopen we Central Park weer uit richting een supermarkt. Daar halen we ontbijt voor de volgende ochtend. Daarna pakken we de metro weer richting het WTC om daar de PATH te pakken naar New Jersey. Helaas is deze heel druk, dus we moeten wachten op de volgende, maar dan kunnen we eindelijk weer richting New Jersey. Vanuit daar nemen we een uber richting de I-hop, een fastfood restaurant. Hier eten we hamburgers, omeletten en pancakes.. Ja echt.. Een heerlijk divers maal op tafel, maar wel erg lekker! Al gaan de pancakes vooral mee richting huis voor het ontbijt morgen. Haha..

Daarna lopen we richting huis. Wat een heerlijke eerste dag in New York! We genieten nog even na en gaan dan richting bed.

Tot morgen!

1. Riëtte Perdok:
    19 februari 2020
    Wauw wauw wauw ! 😍😍😍😍
  2. Jorien:
    19 februari 2020
    Wat is het weer heerlijk om je verhalen te lezen 🥰. Heel veel plezier nog! 🌉
  3. Lindy:
    22 februari 2020
    Leuk geschreven!!! Net zo enthousiast als dat ik het beleefd heb die dag!