New Jersey

18 februari 2020 - Jersey City, New Jersey, Verenigde Staten

Goeiemorgen New York! Of eigenlijk New Jersey, haha. Vandaag is er helaas niet zulk goed weer voorspelt.. Goeie reden om vandaag een beetje rustig aan te doen. We slapen een beetje uit en eten rustig ons ontbijtje. Jeroen en Lindy hebben zin om wat te shoppen en ze hebben een grote shoppingmall gevonden, dus daar gaan we na het ontbijten heen.

De mall is gigantisch en het zit vol met bizar goedkope winkels.. Lindy en ik vinden al snel een winkel waar ze merkspul verkopen voor een prikkie! Nu heb ik niks met merk.. Maar Lindy wordt er erg gelukkig van, haha. We willen eigenlijk vooral bij de schoenen kijken, maar al snel lopen we tegen een afdeling aan met prom-dresses en galajurken! We zijn gelijk allebei afgeleid. Haha.. We zijn heerlijk aan het neuzen en vinden allebei een prachtige jurk in twee kleuren! Passen dus maar! Voor Lindy is het al snel duidelijk dat een van de twee haar perfect past! Ik heb het moeilijker, omdat ze allebei fantastisch zijn! Een groen/blauw glitter en een rood/paars/roze glitter. Beide ook helemaal mijn kleuren.. Moeilijke keuze!! Uiteindelijk geven Lindy en een een meisje bij de pashokjes de doorslag en ga ik voor de groen/blauwe!

Daarna kijken we ook nog even bij de schoenen en Lindy vindt 2 paar mooie schoenen. Daarna meeten we even met Jeroen en Marco voor wat drinken en een donut. Daarna gaan we weer verder. Lindy en ik lopen de rest van de mall af, worden nog even flink teleurgesteld in een verschrikkelijke Forever 21 en lopen dan een fantastische jurken winkel tegen het lijf! Hier lopen we 3 kwartier verlekkerd rond. Nu elke jurk gezien te hebben en onze favo's duidelijk zijn gaan we weer verder.

We zijn inmiddels aardig overprikkeld, dus we meeten weer met Jeroen & Marco en besluiten we ons shop avontuur af te ronden en nemen we Uber naar Hoboken. Onze chauffeur is ontzettend leuk en vertelt dat hij z'n green card gewonnen heeft in een soort loterij en nu probeert z'n gezin over te laten komen.. natuurlijk is dit niet makkelijk. Even later worden we afgezet voor.. ja ja, komt 'ie.. Carlo's Bake Shop!! Super tof om in de originele bakkerij van Buddy en z'n familie te staan. En dit is HET moment om een echte Lobstertail te proeven! Het smaakt heerlijk! En het is zo leuk om hier te zitten! Helaas komt Buddy zelf niet even langs, maar het is wel een leuke ervaring!

Na ons snoeperijtje lopen we door Hoboken naar de Hudson River. Erg leuk om even de skyline te bekijken! Het is duidelijk slechter weer in Manhattan, want het ligt voor een groot deel in de wolken. Gelukkig hebben wij het nog steeds droog gehouden. Maar ook dit geeft prachtige plaatjes! Dan lopen we Hoboken weer in en komen langs een typisch Amerikaanse sportbar, waar we naar binnen gaan. Daar gaan we om deze vakantie te vieren voor bier en cocktails. Nou is het al eerder niet mijn sterkste punt gebleken om een goeie cocktail te kiezen en ook deze keer is het weer raak. Ik bestel iets wat op de kaart lekker klinkt, maar proeft als gerookte benzine met een scherpe kaneel met iets vies als nasmaak.. Alle 4 vinden we het niet te zuipen.. Heb ik weer hoor! En dat voor $13,- Gelukkig springt Jeroen te hulp en die krijgt het voor elkaar dat de barvrouw het inwisselt voor een lekkere cocktail.. Lang leven Jeroen !

We zitten nog een tijd te lachen, kletsen en goede gesprekken te voeren en dan is het inmiddels donker geworden. We besluiten nog even terug te lopen naar de Hudson River om de skyline in het donker te zien. Ook dit levert weer mooie plaatjes op! Dan besluiten we weer richting huis te gaan met een Uber. Eenmaal thuis is het tijd om wat te eten en Jeroen en Marco gaan op jacht naar pizza. Even later komen ze terug met een gigantische pizza! Lekker lekker! Hij is zo groot dat we 'm niet eens op krijgen, maar hij is wel erg lekker! Vooral die knapperige bodem is heerlijk!

Daarna kletsen we nog wat en kijken we nog een beetje tv.. En dan is het een mooi moment om naar bed te gaan. Morgen Manhattan maar weer verder verkennen!

1. Riëtte Perdok:
    20 februari 2020
    Wat grappig TLC momentje 🥐. We genieten weer enorm van je belevenissen 👍💋💋
  2. Oma Ina.:
    20 februari 2020
    Nu nog een feestje versieren bij je nieuwe jurk.