Mn eerste schooldag

1 augustus 2022 - Málaga, Spanje

Goeiemorgen !

Vandaag gaat mn wekker om half 8, want om half 9 moeten we op de school zijn voor een introductie. Ik prop een broodje naar binnen en drink een paar slokken koffie en als we alle 4 klaar zijn gaan we die kant op. Bij binnenkomst moeten we een paar formulieren tekenen en dan worden de ingedeelde groepen opgenoemd. Ik zit in de middag groep, eigenlijk best lekker. In de ochtend is de temperatuur t beste om wat te gaan doen of kan ik lekker uitslapen. En dan zijn we om 5 uur klaar en hebben we nog n hele avond voor ons. Prima wat mij betreft !

Dat we de middag groep zijn betekent ook dat we na de introductie weer mogen gaan, omdat onze lessen pas om 13 uur beginnen. Onderweg naar buiten betaal ik het restbedrag van mn schoolgeld en het appartement, zodat dat ook maar geregeld is en dan wandel ik weer terug. Zooey (ik had t bijna goed, maar zo schrijf je het dus) en Myrthe zitten ook in de middag groep en ik zit zelfs bij Zooey in het klasje, dus we kunnen straks ook weer samen die kant op.

Ik spendeer de ochtend eigenlijk heel lui, met nog een kop koffie, zittend op het balkon, in de schaduw. Ik ga nog even op handdoeken jacht, want ik heb geen douche handdoek en die had ik hier zelf mee moeten nemen, haha. Ik vind een bazaar die voelt als n te volgepropte marskramer, maar daardoor hebben ze wel bijna alles. De gewone handdoeken zijn wat duurder als ik hoopte, dus ik koop uiteindelijk een keukenhanddoek, want dat is opzich voldoende om mn lijn mee af te drogen. En maar 0,75 cent, hoppa! Daar kunnen we wat mee. Verder haal ik ook nog 2 vershoudbakjes, want dat is qua koken weer handig en geld besparend, en ik haal een notitieboekje en wat pennen. Lijkt me toch wel nodig aangezien ik straks naar school ga, haha. Volledig geslaagd ga ik weer richting het appartement en niet veel later komt Zooey terug van der wandeling. We besluiten samen te gaan lunchen voor de lessen bij t restaurantje onder de school. We hebben niet veel tijd, maar goeie hoop. Helaas is die wat misplaatst en is de lunch niet op tijd klaar om m nog op te eten, dus we krijgen 'm to go mee en snellen naar het klaslokaal. Tijd voor school!

In het lokaal ontmoeten we onze klasgenoten en onze docente. We zijn met een groep van 7. Onze docent, Carmen, is een lieve en gepassioneerde vrouw die eigenlijk alleen Spaans spreekt. Maar hierdoor worden wij gedwongen tot Spaans verstaan, elkaar helpen met woordjes vertalen, en ik denk dat we het zo het snelste leren. Ze legt in alle rust uit, we benoemen de woorden die we al kennen, stellen ons zelf voor, oefenen met kennismaken in het Spaans, leren het alfabet en nog wat grammatica. Wat dat betreft leren we in 1 dag al best wel veel en ik merk dat ik makkelijk mee kom en het vrij snel onder de knie heb, leuk! Carmen vertelt dat we na 2 weken het hele werkboek doorgaan, dus dat betekent dat we dan toch wel aardig wat Spaans moeten kunnen om onszelf verstaanbaar te maken. Ik heb er zin in !

Tussen de verschillende lessen door hebben we o.a. een pauze van 30 minuten. Deze pauze gebruiken Zooey en ik om de salade op te eten. Daarna haal ik nog m flesje water en een ijskoffie en dan is t alweer tijd voor de volgende les. De dag vliegt zo voorbij en voor ik het weet is het 5 uur. Natuurlijk krijgen we nog wat huiswerk mee, maar de laatste paar minuten van de les mogen we hier aan werken, dus ik heb het meeste al af, haha. En de rest komt morgen ochtend wel..

Na school ga ik met Zooey mee langs de winkel. Hier haal ik nog n watermeloen als snack en daarna gaan we terug naar het appartement. Ik plof met mn watermeloen neer op het balkon en zit hier eigenlijk grotendeels van de avond. Tussendoor klets ik wat met de meiden die er even bij komen zitten, en verder schrijf ik wat, zoek ik nog wat Spaanse woorden op en kijk ik naar de mensen die langskomen om hun hond uit te laten. Best vermakelijk! Haha. Rond half 9 maak ik een pastasalade als eten en eet ik tegelijk met Zooey. En daarna schrijf ik nog weer wat, klets nog even met Myrthe en schrijf dan deze blog..

Al met al eigenlijk een hele relaxte en vrij luie dag, haha. Maar ook actief Spaans geleerd, dus ook hard aan het werk geweest! En nu kan ik nog even lekker chillen, want morgen begin ik pas om 13 uur op school, haha.

Voor nu, weltrusten alvast !