Back to Malaga

31 juli 2022 - Málaga, Spanje

Een hele vroege morgen! Het is gewoon nog donker buiten!

Nog voor 7 uur loop ik mn hostel uit richting de bos. Op naar Malaga! Ruim op tijd kom ik aan op het station en niet veel later zit ik in de trein. Met mn ontbijtje op zak zoek ik een plekje in de bijna lege trein. Dese keer ga ik aan de andere kant bij het raam zitten. Ik post nog mn blog van gister terwijl we de stad uit rijden en al snel in n internetloos gebied zitten. Ik heb vooraf 2 afleveringen van La Casa de Papel gedownload, dus deze kijk ik terwijl ik ook uit het raam geniet van het uitzicht op de vele olijfboomvelden. En dan rijden we iets voor 9 uur Malaga weer in. Zo fijn om hier weer terug te zijn! De warmte voelt hier trouwens ook mega warm, haha. Minder wind en felle zon maken het een warme dag. Ik kies deze keer voor een elektrische step om me in de buurt van de school te krijgen, want het echte avontuur gaat nu beginnen!

Vanaf de parkeerplaats van de step moet ik nog n stukje omhoog lopen, maar ze zijn bezig met het schoonspuiten van de grond, dus grotendeels van de straat bestaat uit gladde marmeren tegels. Dat maakt het omhoog lopen op mn slippertjes vrij uitdagend, haha. Maar langzaam komen we er wel. Bij een cafe naast de school waar ik morgen van start ga haal ik een enveloppe met een sleutel en n routebeschrijving naar de locatie van mn appartement. Het vinden van de locatie is nog best een uitdaging, maar uiteindelijk weet ik het te vinden en kom ik eindelijk aan in mn appartement op de 4e verdieping van gebouw 6 van het pleintje. Ik lijk de enige, maar zie wel een tas staan met eten, dus waarschijnlijk is er wel iemand in 1 van de kamers. Ik kwak weer vooral mn tas neer en kijk wat rond. Daarna ga ik onder de ventilator op mn bed zitten. Ik heb n klein schattig kamertje voor de komende 2 weken. Na ongeveer een uurtje komt er nog een meisje binnen die zich voorstelt als Myrthe. Ha, Nederlands! Wat een toeval. Na ongeveer n half uur komt er uit de dichte deur een andere dame, Maroua uit Georgië. Tot nu toe is t al best gezellig! Verder maken we vooral ons eigen ding klaar.. Dus ik pak mn tas uit, want ik blijf hier toch 2 weken.. Baal nu trouwens dat ik geen wasmiddel meegenomen heb, want er is hier n wasmachine en ik heb wel wat spul wat een wasje kan gebruiken, haha. Maar het is luxe om voorlopig even niet uit n tas te hoeven leven. Wat een nadeel is, is de warmte. Er is hier geen airco, alleen ventilators.. dus dat wordt slapen in de 27 graden, wat niet perse mn sterkste punt is.. maar goed. We gaan meemaken hoe het vannacht gaat.

Dan doe ik wat boodschappen voor de komende tijd, zodat ik qua ontbijt en lunch en evt wat avondeten voorlopig goed zit. Als ik terug kom spreek ik met Myrthe af dat we 's avonds samen gaan eten en dan kijken we of Maroua en evt nog anderen ook mee willen eten. Er is namelijk nog 1 kamer met 2 bedden over, dus benieuwd wie er nog bij komt. Daarna ga ik richting het strand, waar ik met Ilias heb afgesproken, want hij is nog steeds in Malaga.

Zo snel als mogelijk plons ik in t water, om eindelijk af te koelen! Tijdens 2 dagen Granada en deze ochtend heb ik hier de hele tijd naar uitgekeken, dus het is heerlijk om eindelijk in het water te liggen :) En er zijn vandaag flinke golven, dus ik kan heerlijk meedeinen. Hier kan ik uren dobberen ! Na t tijdje gaat Ilias er uit,want hij vindt het water hier vrij koud, haha.. Snap er niks van. Tis aan t begin verkoelend en fris en zodra je er aan gewend bent is het heerlijk! Dus ik dobber nog rustig even door. Na een tijdje ga ik er ook uit en zitten we op het strand te kletsen en chillen. Ik ga er later nog n keer in, om weer wat af te koelen en mee te deinen op de golven. Heerlijk dit !

Rond kwart voor 7 ga ik weer terug richting t appartement, dus ik neem afscheid van Ilias. Ik wil namelijk nog douchen voordat we wat gaan eten straks, maar ik heb geen douche handdoek, haha. Dus ik moet nog creatief zijn ook. We hebben 2 badkamers, dus ik ga onder de douche van de 1e badkamer, recht tegenover mijn kamer, maar vanuit die douche komt alleen maar heet water! Als in, verbrand je zelf compleet, heet water.. dus ik moet switchen naar de andere badkamer, want die douche is wel goed. Daar kan ik alle steentjes weg spoelen en wederom weer afkoelen, na het beklimmen van de trappen op de weg terug. Fijn! Daarna na wat creatief drogen maak ik me klaar om ergens wat te gaan eten en ontmoet ik een meisje uit Hong Kong en bewoonster van de laatste kamer in ons huisje. Haar naam spreek je uit als Shu-ie, een soort van Zoey, met een U.. Maar ik weet niet precies hoe je het schrijft. Maar volgens mij zijn we, in elk geval voorlopig, compleet !

We gaan met z'n allen richting het centrum om wat te eten. Het is nog best even zoeken naar een goeie plek, maar uiteindelijk komen we op n pleintje waar ik de eerste keer dat ik in Malaga was ook heb gegeten, dus ik tip dat restaurant en als we daar al zitten zien we pas dat het Casa Lola is, die echt goed staat aangeschreven voor tapas, haha. Ik had geen idee dat die zo populair was. We zijn ook net voor de drukte uit, want een half uur later is er een rij voor een plekje om daar te kunnen eten. We besluiten een aantal tapas te delen, een tomatensalade en Patatas Bravas. En daarnaast neem ik nog garnalen op brood en een soort mini pita's. De garnalen op brood had ik vorige keer ook, heerlijk! Maroua en "Shu-ie" hebben vlees in tomatensaus, waar frietjes bovenop zitten. Die had ik vorige keer ook, ook heerlijk! En zij krijgen het niet op, dus ik mag ook daarvan meesnoepen. Prima maaltijd zo! Ondertussen horen we gejuich en maak ik zo op afstand me hoe Engeland in t vrouwen EK kampioen wordt. I knew it ! Zij waren echt heel sterk dit jaar, dus verdiend.

Na het eten lopen we nog een rondje. Eerst door het oude centrum, daarna langs de boulevard, nog een stukje langs het strand en dan weer omhoog, de trap op, richting het appartement. Morgen is de eerste les dag, dus tijd om zo naar bed te gaan! En het wordt een warme nacht, want er is helaas maar weinig wind.. En dus geen airco, haha.. Dat wordt echt acclimatiseren om hier de nachten goed door te komen..

Nou, weltrusten!!

1. Riëtte Perdok:
    1 augustus 2022
    Veel plezier en succes met de Spaanse les guapa