Lesdag 2

2 augustus 2022 - Málaga, Spanje

Goeiemorgen!

Dag 14 al weer.. Gewoon al 2 weken onderweg! En het einde is nog lang niet in zicht, haha. Sterker nog.. ik ben niet eens op de helft, wat een luxe!

Deze ochtend slaap ik uit, want ik hoef pas vanmiddag naar de lessen. Ik ben ook best moe, want de eerste nacht hier en die nacht ervoor heb ik niet genoeg geslapen. Helaas word ik rond 10 uur wakker geblaft door een hond, maar goed.. wel flink wat uurtjes gemaakt. Langzaam kom ik in beweging, eet ik n ontbijtje, drink een koffie en stap daarna onder de douche. Daarna heb ik nog genoeg tijd om wat te schrijven en dan, rond 10 over half 1, loop ik met Zooey richting de school.

We hebben vandaag 2 blokken. Eerst weer grammatica, met onze docent Carmen. Daarna nog weer een les van een andere docent, Violet. Hierbij oefenen we ook wat meer met spreken. Sommige dingen gaan me makkelijk af, omdat het is als de franse grammatica. Blijkbaar heb ik dit toch onthouden, ook al zakte ik 2x voor dat examen, haha.. En soms lijkt t qua regels ook wat op nederlands, dus dat helpt ook.

Om 5 uur, wanneer de lessen voorbij zijn, hebben Zooey en ik mega trek, dus we lopen het oude centrum in op zoek naar een tapas tentje. We zijn best even aan t zoeken, maar eindigen uiteindelijk bij Lolita, waar we heerlijk wat eten. Voor ons voelt t als late lunch, maar het is al half 6, haha. Totaal ander ritme hier in Spanje.

Rond 6 uur ga ik weer naar het appartement om me om te kleden, want ik ga straks naar het strand. Eerst videobel ik nog even met mn moeder en dan loop ik richting de zee. Heerlijk om zo het water in te duiken, want 33 graden is toch wel warm. Het zeewater wordt trouwens ook telkens warmer.. Ik heb hier afgesproken met een aantal schoolgenootjes, dus die zoek ik op. Francine en Alice, uit mijn klas, Alice's man Sasha en Eline, die bij Sasha in de klas zit. Gezellig om met mensen op t strand te zijn! Ik duik eerst even t water in en daarna kletsen we gezellig en drinken we nog n Tito de Verano (local sangria). Als we weer terug naar huis gaan ontdekken we dat Eline en ik in t zelfde gebouw zitten! Wat een toeval. Dus we kunnen mooi same lopen.

De rest gaat douchen en dan samen ergens wat eten, maar ik heb niet zo'n mega honger en heb vandaag al buiten de deur gegeten, dus ik blijf thuis. Ik stap eerst onder de douche en was daarbij mn bikini ook n beetje uit. Daarna smeer ik 2 broodjes en ga lekker op het balkon zitten. Hier hang ik wat en moet ik natuurlijk ook nog wat huiswerk maken. En dan is het ook weer bedtijd..

Weltrusten !

1. Kees Smits:
    3 augustus 2022
    Hoi Ina!
    Verrast dat ik nog steeds op jouw mailinglijst sta. Zo kan ik steeds jouw nieuwe belevenissen 'meemaken' - best bijzonder! Dank je wel.
    Ik beken eerlijk dat ik niet altijd trouw ben in het lezen, ook nu loop ik achter.
    Wat leuk dat je, na Noorwegen, in Spanje verblijft. En daar naar school gaat!
    Ik wens je heel veel moois en plezier bij alles.
    Hartelijke groet! Kees