Lesdag 3 - Miercoles

3 augustus 2022 - Málaga, Spanje

Goeiemorgen!

Vandaag slaap ik ook weer uit. Ik hou wel van dit tempo, haha. Ik lig daarna nog wat te chillen in mn bed en ga er dan uit om wat te eten. Ik twijfel of ik nog wat wil doen, maar uiteindelijk wordt het wederom een luie ochtend, haha, want Zooey is ook wakker en zit te ontbijten en dus is t wel gezellig om samen te ontbijten. Daarna spreken we af om voor de lessen nog even n smoothie te halen, dus dat geeft me nog n klein uurtje. Weinig tijd om echt nog wat te doen.

We lopen naar n zaakje waar je volgens mij ook super goed kan ontbijten, met toast, bowls, smoothies en allemaal gezonde dingen, dus hier kom ik vast nog een keer. Daarna lopen we met onze smoothies naar de school, maar we zijn de enige 2 in de les, als om 1 uur de bel gaat. Francine komt 2 minuten later binnen gerend, maar is dus nog gewoon op tijd. Paar minuten later komt onze docent Carmen binnen met excuses, maar dan ziet zij ook dat de meeste nog missen. Gelukkig druppelen Alex, Dzjayme en Alice niet veel later ook binnen en dan kunnen we echt van start. Het eerste uur gebruiken we weer om na te kijken. Best jammer dat dat zo lang duurt, maar tis ook wel weer goed. Daarna krijgen we een nieuw werkwoord uitgelegd: Estar. Wat zijn is.. Net als Ser, wat we maandag hebben geleerd.. Dus de verwarring is gelijk aanwezig, haha. Oja en dan heb je nog hay, wat ook zijn betekent, maar alleen in bepaalde situaties wordt gebruikt.. maar eigenlijk best vaak.. je begrijpt, de rest van de les ploegen we ons door de regels heen.

In de pauze gaan we met n groep naar de supermarkt om lunch te halen en zitten we gezellig buiten op n bankje te lunchen. Daarna weer terug de klas in en deze middag krijgen we les van Jorge. Het tempo ligt vrij hoog, maar ik vind het heerlijk. De uitdaging is ook hoog, wat we krijgen n mega set met woorden er weer bij, die echt flink geoefend moeten worden, maar vandaag wel echt veel geleerd! Ik ben wel helemaal kapot na die tijd..

Ik doe nog n drankje met Eline, Francine, Dzjayme en n duits meisje, en daarna ga ik terug naar het appartement. Ik heb mega zin in slapen, een siësta, maar ik moet nog koken, eten en wil nog douchen om af te koelen.. oja, en huiswerk! Dus eerst maar n drankje en huiswerk, dan koken, dan eten.. even kletsen en dan douchen.. en als ik uit de douche kom heb ik nog minuten voordat de trivia quiz activiteit begint waar we heen gaan. Oeps, haha ! Gelukkig ben ik heel snel, dus 3 minuten later stappen we de deur uit. En we weten ook allemaal dat zoiets hier in Spanje toch niet op tijd begint, haha. En inderdaad, n klein uurtje na de start tijd gaat de quiz pas echt van start.

We spelen 4 rondes en ik zit in een team met Myrthe, Zooey, Hyeyeon en Chris. Hyeyeon is een Zuid Koreaans meisje uit mijn klas en Chris is een Spaanse vriendin van haar. We weten vrij weinig vragen, maar het is wel gezellig. De rondes duren alleen vrij lang en daardoor ben ik op n gegeven moment wel n beetje klaar.. maar wat ik wel leuk vind is dat ik de meeste vragen we deels gebruik. Gelukkig spreekt onze quizmaster Violeta ook heel langzaam en herhaalt ze zichzelf, maar ik begrijp meer dan ik had verwacht. Met de laatste vraag kunnen we n shotje winnen en ik heb t antwoord gezien op t blad waar ze open n bloot met rond zwiert.. lekker vals spelen, haha.. het is n groot getal, dus we gaan er wel iets naast zitten, maar we krijgen inderdaad de winst toegewezen, net als n andere groep. De shotjes bestaan uit n soort Merry's, witte chocolade likeur, score ! Want die lust ik graag! Natuurlijk shot ik niet, want dat kan ik niet eens.. Maar ik nip rustig mn drankje op, lekker !

Daarna ben ik wel klaar en Myrthe ook.. en Maroua valt bijna om van de slaap, dus we lopen weer naar ons appartement. Zooey is al n ronde eerder naar huis gegaan, zodat ze rustig kon douchen enz. In t appartement chill ik nog even op t balkon en schrijf ik deze blog en daarna is het bedtijd.

Welterusten !