Lesdag 4 - Jueves

4 augustus 2022 - Málaga, Spanje

Goeiemorgen!

Je raadt het al.. Ik slaap uit, haha. Als ik wakker word draai ik een wasje, zodat ik die kan ophangen voor ik naar school moet. Dan ga ik rustig ontbijten en me klaar maken. Als de was klaar is hang ik m buiten in t zonnetje op en dan iets voor 1 uur loop ik met Myrthe richting school. Op naar een nieuwe lesdag!

Aan het begin van de les zijn we weer maar met zn 4en, maar de andere 2 druppelen later ook binnen. We besteden wederom aandacht aan de werkwoorden Ser & Estar, maar het is ook echt wel moeilijk, het onderscheid. Tussendoor help ik Dzjaymi met het onderscheid tussen ik/jij/hij/wij/jullie/zij.. personen en voorwerpen. Hopelijk helpt het haar met het gebruiken van de werkwoorden.

Met de lunchpauze gaan we weer met n groepje naar de winkel en daar haal ik n soort appelbroodje en een wortelmuffin, lekker! T appelbroodje eet ik als n soort lunch en de muffin later tussen de lessen door. Na de pauze hebben we les van Laura, waarmee we vooral praten oefenen. Bij een nieuw onderwerp vraagt ze of het ons makkelijk of moeilijk lijkt. Ik met mn grote mond zeg makkelijk, haha.. oeps.. nou zegt ze.. leg jij het maar uit, kan ik uitrusten.. en in t spaans natuurlijk.. hahah.. fijn dit.. maar ik laat me niet kennen, dus ik probeer zo goed en zo kwijt met weinig woorden en veel voorbeelden de stof uit te leggen. En ik moet zeggen, het gaat me best aardig af.. 1 foutje met mannelijk en vrouwelijk, maar stap voor stap worstel ik me er doorheen. Laura stelt af en toe een vraag om me het iets te laten verduidelijken, maar ik kom er best doorheen.. En blijkbaar voldoende want ze geeft daarna de uitleg niet nog n keer, haha.. Maar gelukkig neemt ze daarna het stokje wel weer over en mag ik gewoon weer meeluisteren. We doen doen wat oefeningen en we moeten nog wat vertellen over onze stad. Ik krijg nog complimenten over hoe ik spaans praat. Ze vraagt of ik al eerder les heb gehad ! Wat een compliment.. Ik benoem duolingo, maar daar is ze niet echt enthousiast over, haha.. maar het geeft me vooral n beetje een woordenschat die ik nu kan gebruiken en dat snapt ze wel. Maar dat dit pas mn 4e lesdag is en t zo goed gaat vind ze knap. Zo lief ! :)

Na de les ga ik terug naar het appartement en chill ik n beetje. Maar rond n uur of 6 besluit ik toch nog even wat te doen. Dus telefoon mee en let's go! Even een rondje lopen en wat foto's maken. Er zijn n aantal mooie plekken waar ik al n paar keer ben langs gelopen, maar ik wil er nog steeds foto's maken, dus dat kan ik nu mooi doen.. dus zo maak ik n rondje van ongeveer een uur.. Dan ben ik de heuvels en trapjes wel gezien en ga ik weer terug. Ik heb t inmiddels flink warm, dus geen zin om aan de andere kant de heuvel weer af te lopen en die straks ook weer op te moeten lopen. Als ik in de lift sta zie ik dat ik wederom echt weer een hoofd heb als n tomaat.. fijn! Ina spant zich ook weer n uurtje in, in de warmte, haha.. Tijd om weer uit te rusten dus.

Ik ga weer op het balkon zitten en bekijk de foto's die ik heb gemaakt, gooi er weer n boel weg en bewerk de rest n beetje. Op n gegeven moment jeukt t onder mn been.. en dan ontdek ik dat er best aantal muggenbulten zitten. En al vrij snel zie ik de mug ook vliegen. Hij blijft echt n beetje in de buurt, dus ik ga op muggenjacht. Als hij even later naar binnen vliegt kan ik m niet meer vinden.. tot ik vlak daarna m op mn been zie zitten, dus plats ! En dood.. op mn hand zie ik n zwarte mug met witte streepjes.. oh oh.. een tijgermug? Nu maar hopen dat ie geen gekke ziektes meedraagt met zich.. Maar dat is afwachten.

Daarna is t 8 uur geweest, dus tijd om te eten. Vandaag maak ik weer mn favo pasta salade, met rode pesto. Lekker en fris ! Na het eten maak ik mn huiswerk. En dan hang ik nog n beetje op de bank en op t balkon. Natuurlijk jeukt nu alles, haha ! Dus ik stap nog even aan t eind van de avond onder de douche om me af te spoelen en dan duik ik mn bedje in.

Tot morgen!

1. Riëtte Perdok:
    5 augustus 2022
    Prachtige vrouw ❤. Kan je toch merken dat je Frans HAVO examen hebt gedaan (2x) 🤭🤣
  2. Riëtte Perdok:
    6 augustus 2022