Lekker varen ?!

8 augustus 2020 - Zakynthos, Griekenland

Vandaag gaan we op eigen keuze aardig op tijd er uit.. want… We gaan een bootje huren !! Rond 10 uur lopen we richting het strand, waar de bootverhuur is. We hebben genoeg lekkers mee om ons een dag te vermaken, dus dat gaat vast goed komen!

We krijgen een hele route uitgelegd, waarvan we al weten dat we het niet gaan gebruiken, haha. En dan is het tijd om te gaan.. We hebben 2 bootjes. Ik zit bij Marijn, Marlies, Janielle en Nelleke en in de andere boot zitten Maarten, Gerrike, Maren, Gerdina en Nienke. We varen als eerst even naar de haven, bij het eilandje, in de hoop om een zeeschildpad te zien.. Dit lijkt nog niet echt te lukken.. Maar als we wegvaren duikt er voor onze boot toch net eentje op! Zo leuk!

Daarna varen we door naar Turtle Island. Dat eiland in de zeeschildpaddenbaai ligt en ook op een zeeschildpad lijkt. Hier zit ook een strandje bij, dus daar varen we heen. We leggen de boot bij het strand, dat voor een deel is afgezet, omdat de zeeschildpadden daar eieren hebben neergelegd. Zo cool! We gaan lekker het water in en merken dat er al vrij snel een flinke stroming staat. Dus we blijven dicht bij en gaan een balletje gooien, want qua snorkelen is er weinig te zien. Tijdens het balletje gooien zie ik plots een dikke bui over de bergen heen trekken.. Met dikke lol en verwondering zitten we er naar te kijken.. We grappen wat, dat we straks nat worden, terwijl we in het water liggen.. Dan zien we dat de bui enorm is, omdat we door de waas de berg niet meer kunnen zien.. Langzaam begint het bij ons ook te druppelen. Wij blije Nederlanders blijven rustig grapjes maken, terwijl de wind ook opsteekt. Marijn en Maarten besluiten met de boot te varen, omdat ze niet goed blijven liggen met deze wind in het water, met deze kleine ankers. Dan, terwijl wij rustig liggen te dobberen, horen we in eens een harde donder. Ik kom gelijk in actie en roep dat iedereen het water uit moet. We staan natuurlijk nog steeds op het natte strand, maar in elk geval zijn we het water uit.. Dan gaat het steeds harder regenen en de wind gaat ook steeds harder en we zien de buienwaas dichterbij komen. Het idee om op het eiland te blijven lijkt telkens minder goed.. Gelukkig komen Marijn en Maarten al terug varen.. Marijn vaart de boot het strand op, we springen er in en we varen weer weg.. Als we omkijken zien we dat het bij de andere boot minder soepel gaat. Maarten krijgt hem niet goed richting het strand door de stroming en wordt daardoor meegesleurd, terwijl de dames zijn kant op aan het zwemmen zijn. De boot komt door de golven op Gerrike af en ze verdwijnt er bijna onder.. Die moet proestend weer naar de kant. Gerdina is wel op de boot geklommen en heeft ook al gevaren, dus zij kan het stuur overnemen terwijl Maarten achter zn vriendin aan het water in springt.. Gelukkig lukt het daarna om de boot goed bij de kant te krijgen en om er op te klimmen en kunnen zij ook veilig vertrekken.. We hebben de bui goed in de gaten gehouden en hij blijft naar het Oosten gaan, dus wij varen richting de andere kant van de baai, in de hoop dat we de zijkant van de bui voorbij kunnen. Hierdoor varen we wel een gebied in waar we officieel niet mogen varen, een natuurgebied, maar onze veiligheid gaat even voor vinden we.. zeiknat van de regen en ze golven stuiteren we door de baai.. Niet iedereen vindt het even chill, met die mega golven en het onweer.. De flitsen zitten ook over een groot gebied.. Zowel links als rechts en achter.. We zien op een gegeven moment een flits recht naar de zee gaan. Lichtelijk eng, maar wel heel mooi! Marijn en Nelleke zijn helemaal in hun element, stelletje adrenaline junkies, haha. Voordeel is vooral dat hun enthousiasme aanstekelijk is, waardoor ik het niet zo super eng vind.

Uiteindelijk varen we onder de bui uit en kunnen we nog net binnen geoorloofd gebied de boot neerleggen voor een lunchstop en vaste grond onder onze voeten.

De andere boot vaart eerst door, maar wij gaan gewoon zo snel mogelijk richting het strand. Even later komt de andere boot ook aanvaren en gaan we samen lunchen bij een strandtentje. Het is een Canadees tentje, dus Gerdina is helemaal in haar element, met haar Canadese roots. We hebben lekker eten en goeie milkshakes, maar de prijs is wel aardig.. Maar we hebben vooral honger, dus we genieten er maar van. Aan het einde krijgen we ook nog een Slushie met Wodka. Het lijkt me eerst niks, maar het is heel llekker. En we krijgen we krijgen er wel een mega blauwe tong van, haha. Dat levert ook een boel lol op. Na het eten willen we vooral even van de warmte en zon genieten, dus de meeste van ons duiken even op een strandbedje en Marijn en Janielle gaan nog even varen. Na een tijdje komt er een vrouw langs die haren invlecht. Nel en ik vinden dit wel leuk, dus we besluiten het ook te doen. Zij twee grote vlechten en ik aan 1 zijkant wat vlechtjes. Super leuk om samen te doen!

Daarna ga ik nog weer lekker liggen, terwijl Nelleke met Gerdina en Marijn nog weer een rondje gaan varen.. Na een kwartiertje begint het helaas weer te regenen.. En weer flink ook, dus we duiken het Canadese tentje weer in. Even later komen de 3 van de boot ook weer terug.. De eerste bui was best een avontuur, maar deze vind ik stom.. Zonde van de tijd, haha. Gelukkig klaart het weer op en dan hebben we de bootjes nog 2 uur, dus we gaan snel richting de boot om nog even optimaal te genieten. Het is nu ook ideaal rustig weer, dus echt genieten en scheuren kan ook weer !! Heerlijk nog even!! De tijd vliegt ook voorbij! Nog even een rondje om Turtle Island en op schildpadden jacht.. Daarna nog even bochtjes, achtjes en rondjes draaien en lekker gek doen. Daarna is het tijd om de boten weer in te leveren, helaas.. Gelukkig zijn we er verder heel netjes mee geweest, dus gaat het inleveren heel vlot.. Jammer, dat het er weer op zit, maar we hebben genoten!

Dan lopen we weer naar het hotel.. De tassen nog vol met eten en drinken, omdat we door het slechte weer bijna geen tijd hebben gehad.. Haha oeps.. We zetten onze spullen weg en doen dan eerst de avond afsluiting. Daarna gaan we douchen enz en ons klaarmaken voor het eten. We eten vanavond weer bij onze gezellige buren. Lekker !! Vanavond eet ik Stifado, een typisch Grieks gerecht wat hier heel lekker is. Goeie keuze! We zitten met twee tafels vlak achter elkaar. Ik zit met mn rug zo'n beetje tegen Willem aan en naast met zit Nelleke met haar rug tegen haar vriend Wilco aan, gezellig! Zo kunnen we hun af en toe een beetje irriteren, haha.. Natuurlijk is het met onze tafel ook heel gezellig en spelen we nog een spelletje voor ons eten komt. Omdat onze tafel later bij Scloubou's was heeft de tafel achter ons al eten. Er is daar ook nog wat brood over, dus ik krijg van Wilco twee broodjes met boter.. Aangezien wij geen broodjes krijgen, helaas.. Willem houdt aardig wat Pasta Carbonara over en mijn honger is groot dus ik mag zijn bord leeg eten. Ook erg lekker !! Alleen jammer van de champignons, haha. Uiteindelijk krijgen wij dan ook onze maaltijd en mijn bord gaat deze keer ook leeg.. En nog ruimte voor een toetje, dus ik bestel nog Apple in the Oven, ook super lekker ! Ik zit me helemaal vol te proppen, maar het past er in! En het is ook zo lekker.. Heerlijk dit!

Dan is er wat twijfel over naar Boomerang gaan.. Sommige willen wel, sommige willen gewoon op tijd naar bed.. Wilco en Willem willen niet omdat het bijna 00.00 uur is en dus zondag is… Helaas helpen onze overhaal pogingen ook niet.. Maar Maarten en ik maken wel een deal met hun voor morgen.. Als het nu om 00.00 uur niet meer kan, omdat het zondag is.. Kunnen we morgen na 00.00 uur wel, omdat het dan maandag is! Haha.. En daar gaan ze nog mee akkoord ook.

Dan gaan we met een klein clubje naar de Boomerang. Even lijk ik het enige meisje te worden, maar Gerrike gaat ook mee. Gezellig! Na een drankje is het ook wel weer prima om richting het hotel te gaan, om nog een beetje een goede nacht te maken.. Gerrike gaat met mij mee, want vanacht komen Gerrike en Marlies logeren! Gezellig ! Al slaapt de rest al, haha.. Maar toch..

Super bizarre, maar wel leuke dag!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl