Chillen en Zakynthos stad

7 augustus 2020 - Zakynthos, Griekenland

Vandaag is het overdag weer een chill dag en het doel van vandaag is mega uitslapen! Dus als ik om half 11 weer wakker wordt van de schoonmakers, druk ik mn oordopjes in en doe ik mn slaapmasker op. Ik draai me weer om en slaap door.. en flink ook! Om 12.15 uur word ik pas weer wakker! Hahah, extreem dit ! Maar ook heerlijk lui! Nelleke wordt zelfs pas om half 1 wakker.. Maren heeft ondertussen al 3 uur gewandeld en Gerdina heeft al een stuk hard gelopen.. Het verschil in actiefheid is erg duidelijk, haha.. We hebben allemaal erg zin om naar het strand te gaan, dus we pakken snel onze spullen en gaan richting het strand. Ook nu gaat de donut natuurlijk mee, haha.

Ook vandaag wordt er wat gedobberd en met een balletje gegooid. We bestellen wat te eten bij Boomerang, waar daar zitten we vlak naast op het strand. Dan zien we Janielle niet meer als ze een stuk is gaan zwemmen.. Dus Marijn en ik zwemmen wat verder om haar te zoeken. Gelukkig vinden we haar en komt ze onze kant op.. Ze wil nog wel een stuk zwemmen en Marijn gaat deze keer mee, terwijl ik weer naar de kant zwem. Inmiddels is het eten er, dus kan ik lekker lunchen. We zitten nog wat te chillen en langzaam gaan er al wat mensen richting het hotel om te douchen. Maren en ik vertrekken eigenlijk net te laat en een kwartier voordat we klaar moeten zijn lopen we het hotel in. We doen allebei een power douche en zijn gewoon op tijd klaar voor de avondsluiting  nice!

We hebben deze keer een vroege avondsluiting, om 17.00 uur.. dus de naam slaat deze keer echt nergens op, haha.. Maar goed.. Maar het is nodig, want daarna stappen we op de bus, richting Zakynthos Stad. Hier hebben we de tijd om wat rond te slenteren. Eenmaal uit de bus splitst de groep zich op en gaan ik samen met mn Gang-Gang groep op pad. Dat is met Marijn, Gerdina, Marlies, Nelleke, Wilco, Maren, Willem, Maarten, Gerrike, Janielle en Nienke. Doel 1 is een ijsje en dat lukt binnen 5 minuten, hoppa! Daarna slenteren we door het stadje en heb ik eindelijk tijd om wat deuren op de foto te zetten! We komen uiteindelijk in de winkelstraat waar we wat souvenirs winkels in gaan. En we eten nog een heerlijk appelgebakje bij een bakkertje.. Dan is het toch ook tijd om wat te gaan eten dus de zoektocht naar een leuk plekje begint.

Terwijl de helft van de groep nog wat door winkelt, ga ik met Willem, Nelleke, Marlies en Nienke op zoek naar een mooi plekje. Vlak voor een plein met allemaal terrasjes ziet Nelleke in een zijstraatje een klein restaurantje. Het ziet er super schattig uit en op Tripadviser scoort hij hoog, dus daar gaan we zitten. En dit tentje blijkt echt een schot in de roos! Als de hele groep er is en we het eten hebben besteld komen er namelijk ook nog 2 muzikanten muziek maken tijdens het eten! En nog goed ook! Mooi tweestemmig en allemaal heerlijk Grieks! En het eten is ook verrukkelijk! We zitten allemaal echt zo enorm te genieten!! Wel 100x wordt er aan tafel gezegd hoe heerlijk dit is!! Echt een top avond, met super leuke mensen !! En het beste restaurantje van de vakantie ! Gerdina gaat nog een keer met de fooienpot rond bij elke tafel, wat voor veel hilariteit zorgt en bij het serenade rondje eindigen ze bewust bij onze tafel en kunnen we mee "la la la-en" en klappen. Wat een gezelligheid!

Na het eten lopen we nog een stukje door het stadje en komen we langs een heel gezellig pleintje. Daarna lopen we nog een stukje langs de kade, langs hele dure en mooie jachten en zeilboten, en dan gaan we weer richting de bus.

Eenmaal terug gaan we nog met een groep op het balkon zitten kletsen en zoals gewoonlijk doen we nog een aantal black stories. Deze keer zitten we volgens mij zelfs met 12 man op het piep kleine balkonnetje, lekker proppen. Maar dat maakt het zeker niet minder gezellig. Echt een mega gezellige dag !!