Lekker niksen

5 augustus 2021 - Caniço, Portugal

Dag 8

Vandaag heb ik maar 1 doel.. Zo min mogelijk doen, haha.. na al die dagen vanalles ondernemen is het heerlijk om n paar dagen rustig aan te doen. En voor vandaag staat er echt niks op de planning.. Het enige wat ik wel heb afgesproken is het ontbijt. Om 9 uur ga ik met de zusjes, Nienke en Marinke, ontbijten bij het hotel. We hebben hier al hele goeie verhalen over gehoord, dus we zijn benieuwd!

Nou, ik kan je vertellen.. Er is niks over gelogen.. Wat ontzettend veel keuze! Vanalles aan vlees- en kaassoorten voor op brood. Warm buffet met English breakfast opties, 6 verschillende soorten vers brood / bolletjes, verschillende cakejes en gebakjes, pancakes, eieren die vers gebakken worden met ham, kaas of spek en een mega collectie met yoghurt, muesli, chocolade sausen en siropen  gedroogd fruit en vers fruit. Zo ontzettend veel keuze! Ik kies voor twee donkerbruine boterhammen. Een met gekruide ham en komkommer en een met jam, plus nog flink wat vers fruit. Heerlijk snoepen dit!

Voor n tweede ronde haal ik nog meer vers fruit. Zo lekker! Ik heb ook net n blaasje op mn tong gekregen, dat komt denk ik door n tekort aan vitamines, dus goeie timing dit!

Na het ontbijt heb ik even het rijk voor mezelf, omdat mn kamergenootjes ook nog aan t eten zijn. Heerlijk om even uitgebreid gebruik te kunnen maken van de badkamer enz. Daarna, hup, de bikini aan! En op naar het zwembad. Daar komen Nienke en Marinke ook heen en kunnen we gelukkig nog n plekje vinden bij de strandbedden, langs de rand van het zwembad. Hier ploffen we neer en het bruin bakken begint, haha.. twee keer ga ik nog even het water in, regelmatig liggen we wat te kletsen en ik doe ook nog 2x n dutje. Lekker helemaal niks doen dus, heerlijk!

Voordat ik t door heb is het al weer rond n uur of 4.. Mn kamergenootjes liggen ook bij t zwembad, dus ik besluit alvast te gaan douchen. Lekker chill, met de muziek aan en lekker rustig aan doen. Daarna zit ik nog lekker op t balkon en joinen mn kamergenootjes ook op n gegeven moment. Inmiddels is de grote groep die met de jeeps mee was ook weer terug en als we om 6 uur meeten voor de avondsluiting hoor ik wat verhalen. Ze hebben mooie dingen gezien, maar niet super goed weer. Al met al ben ik blij dat ik niet gegaan ben :) ben toch niet zo van de off-road en vooral mn maag niet ;)

Om 7 uur gaan we eten bij n nieuw tentje. Als we binnenkomen hebben er n aantal al wel hun mening klaar.. Tzal wel niet snel gaan, we zullen wel niet van dat brood krijgen, enz enz.. gelukkig wordt vrijwel elke keer t tegendeel bewezen. We krijgen brood vooraf, het eten wordt aardig snel uitgeserveerd en het is ook nog eens goed te eten. Dikke prima dus! Ik hoor van de andere tafels andere verhalen, maar voor ons was het echt wel goed eten.

Na het eten gaan we weer terug naar het hotel en ploffen we in groepjes neer bij t zwembad en gaan n aantal nog douchen. Ik speel een ronde 30 seconds, met Lisa, Lenneke en Madeleine. Lisa en ik worden compleet afgemaakt, maar ach.. het gaat om de fun! Daarna komen Marloes en Heleen bij ons zitten en zitten we nog lekker te kletsen. Rond half 12 verhuizen we naar binnen, ivm het geluid. Een aantal groepjes blijven wel buiten zitten, maar met kleine groepjes is dat wel goed te doen. Gelukkig zijn de grootste klagers qua gasten vertrokken en worden we ook telkens beter in rustig zijn buiten. Na n tijdje sluit ik toch nog weer even buiten aan, doe ik binnen nog mee met n rondje poolen (natuurlijk winnen we) en rond 3 uur vind ik t een mooi moment om naar bed te gaan. Ik ben gewoon loom van al dat niks doen, haha..

Slaaplekker!

1. Riëtte Perdok: