Dagje strand en zwembad

4 augustus 2021 - Machico, Portugal

Dag 7

Nou, eindelijk hoor. Op dag 7 een echte vrije dag. Het is heerlijk om bezig te zijn, maar tis toch ook echt lekker om even niks te doen. Haha.. Dus het eerste doel van vandaag is uitslapen ! Fijn om even lekker lang in bed te liggen. Het was gister laat, dus heb geen mega lange nacht gemaakt, maar het is lekker om wat langer in bed te kunnen liggen. Maar we blijven niet oneindig liggen, want het plan is om naar het strand te gaan. Ik heb n stuk verder op n wit zandstrand gevonden, dus we hebben met n groepje besloten om daar heen te gaan.

Om 12 uur stappen we met 10 man in de taxi die kant op. Met Marloes, Heleen, Joske, Gerrieke, Janine, Tim, Niels, Jasper, Julia en ik. Het is ongeveer n kwartiertje rijden en dan doemt het witte zandstrand op. Heerlijk! Eindelijk een strand, een mogelijkheid om gewoon chill het water in te gaan. De taxi dropt ons en we spreken af dat hij ons rond half 9 weer ophaalt. Het is niet super druk, dus kunnen al snel n plekje vinden waar we in alle ruimte met elkaar kunnen liggen. Tim en Niels gaan eerst nog even wat eten en zoeken naar n quad verhuur. De rest ploft lekker neer op t strand. Het weer is wisselend bewolkt en zonnig. We liggen n tijdje te chillen en kletsen en luisteren wat muziek. Na n tijdje is t toch wel tijd om het water ook n keer in te gaan. Het wat is wat fris, maar als je er eenmaal doorheen bent is t goed te doen. Samen met Marloes, Heleen en Gerrieke zwem ik naar de achterlijn van het zwemgebied, aangegeven met boeien. En daarna zwemmen we weer terug. Zo is het water heerlijk! Daarna gaan we weer liggen.. Even later komen Marijn en Marleen ook aanlopen. Die hebben vanochtend gedoken en sluiten nu hier aan op t strand. Gezellig!

Na n tijdje voelen we wat spetters, maar denken we dat t van de douches verder op komt. Maar helaas, er komen telkens meer grijze wolken aan de lucht en op een gegeven moment is t toch echt n beetje aan t regenen. Tim, Niels en Jasper geven t op en nemen n taxi naar t hotel. Wij dames geven nog niet op en besluiten maar n lunchpauze in te lassen, zodat we droog kunnen zitten. Vlak nadat de heren weg zijn en wij zitten gaat de zon weer schijnen, top! We zitten alleen nog bij t restaurantje, dus maken er nog weinig van mee. T eten is wel erg lekker! Zoete aardappel frietjes met mayo, Mmmm !

Dan gaan we weer op t strand zitten. Het weer is inmiddels weer wisselend bewolkt en zon. Haha typisch ook weer. We liggen nog n tijdje te chillen en kletsen. En helaas voelen we na n tijd weer druppels. Wederom zien over de berg weer dikke grijze wolken komen. Verdikkie.. ook komen er na n tijdje weer spetters enz.. na kort overleg blijkt dat iedereen wel n beetje klaar is nu met die miezer enz.. Dus we besluiten de taxi weer te bellen, via het hotel, om ons op te laten halen.. Hierop moeten we n half uurtje wachten. Natuurlijk gaat de zon in die tijd weer vol op schijnen en trekt de lucht weer helemaal open.. Hahah, het zal ook niet.. Maar deze keer blijven we bij ons standpunt en stappen we op de taxi. Terug bij het hotel lopen we direct naar het zwembad en duiken daar lekker t water in. Hier schijnt de zon gelukkig wel! Daarna lekker op n strandbedje chillen in het zonnetje.. Wat dat betreft hebben we de goeie keuze gemaakt :) Hier liggen we heerlijk nog n tijd te chillen en te kletsen. Vandaag is er geen gezamenlijke avondsluiting, omdat iedereen wat anders aan t doen is en wij ook veel later pas terug zouden zijn. Dus we hebben geen tijdsplanning meer en ook niet echt honger ofzo.. Dan krijgt één van de jongens een uitnodiging om met n aantal meiden mee te gaan eten via de app. Hij vindt t prima en vraagt n aantal of ze mee gaan.. Maar wij hebben allemaal geen appje, dus voor ons is t duidelijk dat t toch echt n speciale uitnodiging voor hem was en niet voor iedereen. We zijn blijkbaar niet echt welkom, haha.. een aantal andere gaan wel op de uitnodiging van Job in om ook mee te gaan. Dus zij gaan zich klaar maken, maar wij hebben nog steeds niet echt honger en hebben geen zin om te haasten. Met het groepje dat overblijft overleggen we even. We zijn eigenlijk wel nieuwsgierig naar t verloop van de uitnodiging van die jongen en dat er dan telkens meer mensen aan komen lopen, haha.. En we moeten toch wat eten èn ze hebben lekkere cocktails daar.. Dus we besluiten toch die kant zo op te lopen. Alleen met iets minder haast met klaarmaken enz, dat scheelt. Rond 8 uur lopen we die kant op. Helaas is t vrij vol en kunnen we niet buiten zitten, dus dan maar binnen. We vragen wel of ze 'n seintje willen geven als er buiten n tafel vrij is. Dat willen ze wel doen en zodra we n drankje hebben en besteld hebben komt er n tafel vrij buiten. Fijn! Want we hebben allemaal n lange broek aan gedaan, omdat het vorige keer toch wel fris was op het terras daar. Nu kunnen we eindelijk weer n beetje afkoelen buiten.. want t was toch wel flink warm binnen en dan die lange broek, haha.. Gerrieke, Heleen, Marloes en ik delen één grote pizza en Marijn neemt één kleine pizza. Meer is ook echt niet nodig, want er blijft zelfs nog over.. Maar we hebben wel weer n cocktail besteld. Nikita heet deze.. Helaas is het niet echt mijn ding.. Het is n soort bananen milkshake met mousserende wijn er dokr heen. Bijzondere combi, haha. Gelukkig had ik ook n cappuccino besteld, dus heb ik wel wat lekkers te drinken. Na n tijdje komen er ook nog wat n aantal heren, waaronder Tim naar dat restaurant. De rest is zo weer weg, maar Tim blijft nog even hangen. We horen dat er n groepje is dat nog naar n soort pianobar is, ofzo.. Maar als n andere groep er langs loopt op de terugweg horen we dat dat niet echt wat is en ze doorlopen. Na de cocktails enz besluiten we ook maar weer naar het hotel te lopen. Al we terug komen in t hotel blijkt t karaoke avond te zijn, hilarisch ! Helaas zijn we te laat, dus meer als t laatste nummer horen we niet.. Maar toch wel even grappig. Via n filmpje krijgen we te zien dat n aantal van ons wel hebben meegedaan, super dapper en leuk!

We gaan weer met elkaar bij t zwembad zitten en lekker kletsen.. Als de karaoke spullen opgeruimd zijn verhuizen we op n gegeven moment naar binnen. We willen graag dat we klachtenvrij door de avond komen.. En dat lukt, maar niet zonder reden.. Voor t eerst haken er mensen al vrij snel af.. tussen 12 en 1 gaat bijna iedereen al naar bed en rond half 2 zijn we nog maar met zn 5e ofzo.. Wij hebben het nog hartstikke gezellig, dus het wordt bij rond 3 uur, volgens mij.. Maar gezellig kent tenslotte geen tijd ;)

Moe maar voldaan duik ik mn bedje in. Weltrusten!!