Last day New York

22 februari 2020 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag worden we weer rond half 9 wakker. We kunnen nog mooi rustig aan doen, want de planning is om rond 11 uur het huisje uit te gaan. We pakken onze spullen in, ruimen op en maken de restjes op.. En dat betekent pizza als ontbijt, haha.. bijzonder, maar best grappig voor een keer. Als we alles hebben opgeruimd pakken we onze spullen en bestellen we een Uber. Dag fantastisch huis!

We nemen weer de PATH train, deze keer naar midden Manhattan, 33th street. Vanuit hier lopen we naar een plek waar we als het goed onze bagage kunnen stallen. Als we daar aankomen blijkt het een giftshop te zijn waar je de bagage midden in de winkel moet laten staan.. Nou, dikke doei dus.. Dat gaan we echt niet doen! Dus we besluiten dan maar met bagage op stap te gaan.. Terwijl we naar onze bestemming lopen, lopen we langs een hotel en de portier vraagt of we de bagage willen stallen voor $7,- . Dat is maar 1 dollar meer dan dat gekke winkeltje! Super fijn dit! De bagage staat veilig en we mogen nog even van de WC gebruik maken.

Met de bagage achter slot en grendel kunnen we rustig nog even door New York wandelen. We lopen een deel in waar nog flink gebouwd wordt, maar een paar hoeken om en dan zien we eindelijk The Vessel. Nog niet zo lang open en een tof kunstwerk om te zien! We proberen nog of we er op kunnen, maar helaas is er pas om 15.15 plek en dan moeten we al onderweg zijn naar de airport. We besluiten nog een stukje over de High Lane te lopen, die pal naast the Vessel zit. Dit is een wandelpad/park die tussen de gebouwen doorloopt. Super tof om te zien en je bent gevoelsmatig vrijwel direct uit de verkeersdrukte! Lekker om zo even in het zonnetje te lopen, ondanks de kou. We hebben die dag gezien dat het -4 graden is.. brrr..

Na een tijdje gaan we weer met de trap naar beneden om wat te eten en op te warmen. We lopen langs een tent die ingericht is als een echte Amerikaans Diner. Super leuk! Daar gaan we naar binnen en bestellen een goeie lunch. Het is tenslotte onze laatste maaltijd in New York. Daarna lopen we weer naar het hotel om onze koffers op te halen en gaan dan richting de metro. Omdat we al in Manhattan zitten zijn we een stuk sneller op de airport. En via de airtrain zijn we zo in de goede terminaal. Hier checken we onze bagage in en gaan door de doune. Vlak voor onze neus wordt een extra rij geopend, waardoor we zo aan de beurt zijn.. lucky ons! Op de Airport zitten we nog een tijdje te chillen en gaan dan aan boord. Geen vertraging deze keer, yes!

Bedankt New York!! Hopelijk tot een volgende keer!

1. Oma Ina.:
    23 februari 2020
    Geweldig. Wat kan je veel zien in 1 week.