Brooklyn en Broadway

20 februari 2020 - New York City, Verenigde Staten

Omdat de standaard is om rond 8 uur / half 9 op te staan stap ik rond die tijd uit bed. Ik ben deze ochtend de eerste! De wonderen zijn de wereld nog niet uit, haha. Langzaam komt de rest ook uit bed, maar helaas is Jeroen vandaag niet helemaal fit.. Rond 10 uur gaan we de deur uit, want deze keer gaan we buiten de deur ontbijten, bij de Life Pancake Company. Door een Uber worden we daar afgezet en we krijgen een leuk plekje bij het raam. Er wordt weer vanalles aan lekkers besteld en niemand krijgt z'n bord leeg.. Maar lekker was het wel!

Voldaan stappen we de deur uit en gaan we richting de PATH train. Deze keer reizen we helemaal door naar de wijk Dumbo in Brooklyn. Vanaf hier heb je fantastisch uitzicht op de Brooklyn Bridge en de Manhattan Bridge. Het is een leuk, beetje alternatief wijkje. Na heel wat foto's lopen we terug, want het is tijd om de Brooklyn Bridge over te lopen! Met prachtig uitzicht op Manhattan en een ijskoud snijdende wind lopen we er overheen. Wel heel erg tof om dit een keer te lopen! Hoe vaak je  dit wel niet in films enz ziet.. Echt leuk!

Eenmaal aan de Manhattan kant gaan we op zoek naar een wc en na 3 mislukte pogingen bij meerdere Starbucks besluiten we naar het WTC gebouw te lopen. Daar zijn tenminste goede wc's. Daarna gaan we alsnog bij de Starbucks zitten, bij het WTC, want daar hebben ze lekkere chai thee! Daar zitten we een tijdje te chillen en op te warmen.

Dan gaan we richting Times Square om te kijken wat voor ticket aanbod er is voor Broadway, yes! Lindy wil wel mee naar Chicago ofzo, maar die tickets zijn mega duur! Nope, dat wordt m niet.. Dan ga ik alleen, dus dan weet ik mijn keuze al.. Phantom of the Opera!! Gelukkig is een kaartje daarvoor een stuk goedkoper, dus let's go! San gaan we nog even een paar winkeltjes in en dan besluiten Jeroen, Lindy en Marco richting huis te gaan. Ik heb een tas met kleding wat ik gekocht heb en moet dus nog even achter ze aan rennen, maar gelukkig vind ik ze nog! Dat scheelt me straks weer enorm in het theater.

Dan moet ik allereerst even pinnen, maar dat gaat nog niet zo makkelijk. Blijkt dat ik met m'n domme hoofd mn pas nog helemaal niet op wereld heb staan! Oeps.. Gelukkig is dichtbij een WiFi punt en is dat ook opgelost. Inmiddels mag ik nog wel haast maken ook, dus ik pin snel nog wat geld en ga dan richting The Ribbon. Hier heb ik namelijk afgesproken met Elizabeth, wie ik in Porto ontmoet heb. Zij woont hier, dus het ideale moment om even af te spreken, gezellig!!

We komen elkaar tegen vlak voor The Ribbon en gaan daar naar binnen. Het plan was om een drankje te drinken, maar omdat ik door mijn pin gestress nog niet heb gegeten eten we er ook wat. Een goed moment om even wat groentes binnen te krijgen, door een salade te eten. Het is heel leuk om even bij te kletsen en nog weer wat herinneringen op te halen. Voor ik het door heb is het alweer tijd voor mij om te gaan. Gelukkig zit het Majestic Theatre in dezelfde straat.

Het is een prachtig oud theater, met een klein foyertje. We worden allemaal gelijk door gewezen naar de zaal. Nog snel even een toiletbezoek en dan op zoek naar m'n plekje. Door de zaalwacht wordt ik gebracht naar de 5e rij op het balkon, aan het gangpad van het midden vak. Prima plek dit! Ik heb mooi zicht op het podium, dus ik ben tevreden! Ik krijg nog even de tijd om te genieten van de zaal en dan gaan de lichten uit. Ik ga natuurlijk niet helemaal een samenvatting geven van de musical, maar geloof mij.. Wat een fantastische ervaring! Blij dat ik dit gedaan heb!

Na de show loop ik met de stoet mee richting de bus terminal, vlak bij. Broadway is prachtig verlicht, zo in de avond. En prompt loop ik langs Carlo's Bake Shop, Manhattan! Wat een toeval en een cadeautje! Zelfs om 22.30 staat hier nog een rij binnen.. En met al die TL buizen is het sfeertje ook niet super.. Ik ben blij dat wij bij die andere geweest zijn ! Dan loop ik de terminal in en koop een buskaartje. Echt.. Ik ben de enige blonde persoon hier.. En de enige gele jas, tussen allemaal zwarte jassen.. Maar ach, het heeft wel wat. Helaas moet ik 65 minuten wachten op de bus.. Nogal jammer, maar het is niet anders.. Uiteindelijk zit ik in de bus en 40 min later stap ik uit bij onze straat. Ik pak alvast mn eerste spullen in en ruim nog wat op en dan is het bedtijd.. Het was weer een heerlijke dag!

1. Riëtte Perdok:
    22 februari 2020
    Geweldig al die “film scènes” waar je de afgelopen in gelopen hebt. Fijn dat wij door je verhalen en foto’s een beetje mee mochten reizen, ik ben trots op je !! 💋💋💋