Laatste dag

11 augustus 2020 - Zakynthos, Griekenland

Z 14

Vandaag is de laatste dag.. Het is wat.. Ik word gelukkig best fit wakker, dus ik besluit mee te gaan met de Keri wandeling. Met een gezellige groep stappen we op de bus en rijden richting Keri, in de bergen. Daar parkeren we de bus en lopen we met gids Meta en de buschauffeur door het dorpje en uiteindelijk een rondje door de natuur en om de bergen.

We maken eerst een stop bij een heel schattig cafeetje in Keri en we maken al wat foto's. Daarna lopen we dus over leuke kleine weggetjes en soms een stukje asfalt. We komen langs de kust, op de klif, langs The Lighthouse , twee rotsen in het water. Wat een mooi praatje!! Dit is echt een moment die de hele wandeling in de zweterige warmte het waard maakt, haha! Vanaf daar lopen we nog 10 minuten de berg op en hebben we een korte pauze. Daarna volgend we het ezelpad weer naar beneden. Hier staan ruïnes van een boel wijnhutjes tussen de wijngaarden en loopt een pad naar beneden, waarbij je tussen muurtjes loopt, zodat de ezels zonder veel aanwijzingen met de wijn weer naar beneden konden lopen. Ook weer een mooi stukje om te lopen! Ook liggen hier allemaal hulsen van kogels, want er wordt hier buiten het hoog seizoen veel gejaagd door de mannen op het eiland. Dan lopen we nog langs een oude gradtombe en dan lopen we weer terug naar Keri. Het is toch zo'n schattig dorpje!! Nelleke en ik zijn helemaal happy met de bloemetjes, huisjes, raampjes, deurtjes en steegjes. Echt heel leuk!

Uiteindelijk lopen we weer naar de bus en rijden we naar het kustplaatsje Keri beach. Daar lunchen we ergens, niet echt fantastisch eten, maar het is oke.. Maren, Nelleke en ik lopen nog even naar het strandje om te pootje baden.. Daarna wordt er afgerekend en stappen we weer in de bus richting het hotel. Daar kleden we ons snel om en gaan we naar het strand. Nog een laatste keer genieten van de zee en het weer! Ik dobber nog een laatste keer in mn donut, hang nog een laatste keer op een strandbedje, haal nog een laatste keer een ijsje enz enz enz… Maar vooral.. Nog een laatste keer samen met deze lieve mensen..

Na het strand spoelen Maren en ik ons even af en dan gaan we richting het hotel. Tijd om voor het grootste deel onze tassen al in de pakken, helaas.. We worden nog wel even opgevrolijkt door leedvermaak als we horen dat Matthijs, 3 deuren verderop, opgesloten zit in de badkamer en ook het hotelpersoneel hem met geen mogelijkheid los krijgt, tot ze uiteindelijk met een boormachine de deur los halen. Haha, fantastisch! Stel je bij dit beeld ook nog even voor dat de andere heren vermakelijk staan te kijken met een biertje in hun hand :p Maar gelukkig wordt Matthijs dus wel weer bevrijdt.

Daarna maken we ons klaar voor de avondsluiting en daarmee ook de vakantie afsluiting, want het is de laatste. Gerdina heeft een leuk afscheidsidee met ballonnen en briefjes en ze heeft ook cadeautjes uitgezocht. Super lief! Zo sluiten we de vakantie op een leuke en knallende manier af. Dan gaan we nog een keer met zn alle eten bij Scloubou's, onze buren. Voordat we die kant op gaan pakken we nog de laatste spullen in.. Tijdens dat komt Willem nog even binnen lopen.. Dat had hij beter niet kunnen doen, want hij had toezegt dat hij nog een keer wel een jurk aan wilde en aangezien dit de laatste kans is. Hij probeert nog te vluchten, maar het lukt ons om hem in een jurk te krijgen. Gelukkig vind hij het uiteindelijk ook wel prima en durft hij zelfs zo met ons naar het restaurant te gaan, haha! Hij wordt omgedoopt tot Mia en zo gaan we als 5 dames richting het restaurant, haha. Fantastisch dit! You are awesome, Willem! Haha.. De meeste uit de groep moeten erg lachen en de obers moeten ook enorm lachen en willen met hem op de foto, haha. Comisch dit.. Vanavond zit ik bij mijn lieve matties aan tafel, Gang-Gang! Kletsen we heerlijk en genieten we wederom van heerlijk eten hier! Aan het einde gaan we op de foto met onze 2 favo obers.. en dan gaan we nog even naar Boomerang..  De laatste avond dat het kan! Met onze Mia lopen we via een omweg richting Boomerang. Hier halen Mia en ik nog een enkelbandje. Nelleke, Maren en Gerdina hebben al een enkelbandje en dan moet ik er natuurlijk wel bij horen.. en vanavond hoort onze Mia er ook gewoon bij, haha. Met onze enkelbandjes lopen we richting Boomerang en kunnen we nog ongeveer een uurtje cocktails drinken. Het is dan ook hoog tijd voor wat foto's met onze barvrouwen en bij Boomerang. Wat een heerlijk plekje was dit toch! Een fijne toevoeging aan de vakantie.. en met twee hele leuke gezellige dames in de bediening.

Dan is het toch echt tijd om afscheid van hun nemen.. Het eerste echte afscheid is begonnen, bah.. Maar dat betekent wel dat het echt heel leuk was! Bij het hotel besluiten we deze laatste avond nog 1 laatste Blackstorie op het balkon te doen en dan is het bed tijd.. De laatste volledige dag zit er op, helaas.. Ik heb nog even lol met Maarten en vooral Willem als het wc papier op is bij ons en ik rond 2 uur 's nachts hun daar nog om moet vragen.. Lachen tot de buikpijn begint, haha.. En dan ga ik echt slapen..

Morgen is nog een reisdag.. Niet zo bijzonder, dus ga ik niet over typen.. Maar wel even een dikke pluim voor onze reisleider Albertine. En natuurlijk heel erg bedankt voor de vele gezelligheid voor de hele groep!

En mijn Gang-Gang.. jullie lieve mensen…

Deze dag.. Deze avond.. Vandaag was met jullie.. Deze laatste dag wilde ik met jullie beleven en zijn en dat is grotendeels gelukt! Thanks voor vandaag maar ook voor de afgelopen 14 dagen !

Hierbij een kleine ode aan jullie..

Lieve Maren, Nelleke en Gerdina… Maguen, Nel en Ger.. Mijn lieve lieve lieve roomies.. Binnen 24 uur waren we een familie.. The MING family! Wat een geluk heb ik met jullie gehad ! We hebben zo veel gelachen, gepraat en op het moment dat ik even in tranen zat sprongen jullie het zwembad uit om mij te troosten.. Gerd met je gekheid en ideeën, Nel, uitslaapmaatje, met je grapjes en liefheid en Maren, Artez en straattaal mattie, met je mooie kijk op de wereld en onze bizar goede klik ondanks de 12 jaar leeftijdsverschil .. Jullie zijn fantastisch!! Ik ga jullie zo er missen!! The MING-family forever!

Marijn, mijn Zakynthos mattie! Soms ben je best een asshole, maar I love you! Thanks voor de mooie en eerlijke gesprekken! Ik heb veel van je geleerd en veel van mezelf geleerd door jou. Thanks voor alles!

Willem, of Mia, het maakt mij niet uit, haha! Thanks voor alle mooie gesprekken en dat ik zo heerlijk mocht plagen en klieren bij jou, haha. En dat je het ook terug deed, love it! Ik heb enorm met je gelachen en genoten! Je bent lief!

Wilco, mn mede anti-kaaser ! Waarvan ik vooral hele gekke foto's op mijn telefoon heb, haha.. Maarten met je heerlijke sadistische humor en je droge kop en uitspraken. En jij Gerrike met je gezelligheid en spelletjes! Marlies met de leuke gesprekken. Jullie zijn super lief en ik ga jullie missen!

Gang-Gang !!!

Hopelijk gaan we elkaar nog vaak zien!!

Love you guys!!

Van reisblog naar fotoboek