Laatste dag en terugreis

11 augustus 2021 - Caniço, Portugal

Dag 14

Laatste dagje !

Morgen is de terugreis, dus vandaag moeten we nog even optimaal genieten.. En optimaal genieten = uitslapen! En dat doe ik ook zeker.. ik slaap tot kwart voor 12 ! Ernstig, maar zo lekker!! Alle vermoeidheid die ik voelde is gelijk weer verdwenen. Top!! Dan maak ik rustig mn ontbijtje klaar en zit die ook lekker rustig op mn balkonnetje te eten.. als het bijna 1 uur is kom ik pas echt in beweging. Tijd om aan t zwembad te gaan liggen en ook weer niks te doen, haha, dus omkleden maar!

Als ik zo'n beetje klaar ben om te gaan belt Marloes me op. Die wil ook net naar t zwembad gaan, timing! Daar meeten we elkaar en zoeken we n plekje om te chillen. Even later haken Heleen en Gerrieke ook nog even aan, die moeten wachten tot hun groep met kayakers vertrekt. Zo kletsen we heerlijk weer alle gebeurtenissen van afgelopen nacht en ochtend door. Als het tijd voor hun is om te vertrekken duiken Marloes en ik alleen nog maar meer in chill modus. Even later haakt Lisa ook nog aan.. Ik besluit ook nog 2x m duik te nemen. Helaas is het weer niet optimaal. Er zit regelmatig een wolk voor de zon.. Qua temperatuur trouwens wel lekker, want als de wind weg is en de zon even tevoorschijn komt is het gelijk mega warm.. Maar voor n laatste dag bijbruinen valt het toch wat tegen.. Maar we zijn in 2 weken flink bruin geworden, dus weinig te klagen, haha!

Na n tijdje gaat Lisa weer naar boven.. En rond n uur of 5 besluiten wij ook weer naar de kamers te gaan.. Zo kunnen we douchen voordat de kayakers terug komen en helaas is dan toch ook echt het moment aangebroken om de tas in te gaan pakken.. Een beetje proppen en duwen, maar dan past alles er wel in. Zelfs beter dan op de heenweg, dus mn handbagage is wat leger, dat is fijn! Als ik klaar ben ga ik naar Marloes, die inmiddels ook bijna klaar is. Rond half 7 komen Heleen en Gerrieke weer terug van het kayakken. Deze excursie viel 'n beetje tegen, zeiden ze, dus blij dat ik lekker bij t zwembad was ;) Ook Lisa komt nog even binnenwandelen en zo kletsen we gezellig tot het tijd is om naar de avondsluiting te gaan. De allerlaatste, dus langzaam aan tijd om afscheid te nemen. Lenneke en Madeleine hebben wat cadeautjes gekocht als bedankje. Is altijd wel n beetje traditie..

Daarna is het tijd om te gaan eten. We sluiten af bij een van onze favo's, de Pizzeria. Maar als we daar aankomen blijkt de reservering niet goed gedaan te zijn.. Zij dachten dat we maandag al kwamen, toen Martine had gebeld, maar het was de bedoeling om voor vandaag te reserveren. Zij hebben dus maandag n groot deel terras voor ons leeg gehouden.. arme hun! Dus buiten zitten is helaas geen optie. Gelukkig is er binnen wel plek. Als we goed en wel zitten merk ik dat Nelleke er als enige niet is.. Nelleke heeft met canyoningen een ongeluk gehad en loopt sindsdien op krukken.. en dit restaurant ligt verder omhoog aan de weg, dus dat is op krukken niet te doen. Als ik rondvraag bij haar  kamergenootjes dan weten zij ook niet waar Nelleke is en hoe ze hier gaat komen.. En zelfs Martine weet het niet.. Heel raar.. Lenneke en ik komen direct in de benen, op zoek naar Nelleke.. De hele weg weer naar beneden.. na 100 meter bedenk ik me dat we beiden geen telefoon mee hebben, lekker onhandig… Maar we lopen maar door, wat terug gaan schiet ook niet op.. Achteraf blijkt dat ze een taxi heeft geregeld.. Arme meid, niemand die mee ging met haar.. En dat de reisleidster ook niet had bedacht "oh, hoe moet dat met Nelleke".. super slecht..

Maar goed, gelukkig is ze terecht.. Als we weer terug komen bij t restaurant moet ik vrijwel direct bestellen.. Hierdoor lees ik niet goed en bestel ik t verkeerde, oeps ! Dus mn eten valt ook nog tegen.. Lekkere laatste avond tot nu toe, haha.. schiet niet echt op zo.. Maar goed, zal wel goed komen.. Na t eten lopen we weer terug naar het hotel. Daar pak ik alvast de  laatste dingen in mn handbagage, zodat ik morgen echt ready to go ben en dan ga ik bij t zwembad zitten.. Daar zitten onder andere Tim, Lisa, Martine en mn kamergenootjes.. Tim is lekker flauw allemaal afsluitende vragen aan t stellen.. wie is het meest meegevallen, wie heeft je positief verrast enz enz.. leuk gesprekje met aardig wat complimenten, dus dat is leuk. Dan vraagt Tim aan Martine: en wie is t grootste heethoofd? Martine schiet in de lach en zegt: ik denk ik ? Dus wij lachen met elkaar.. Dan zegt ze: nee maar ik denk dat Ina het grootste heethoofd is……….. Wat? Wtf??? Hoezo? Op dat moment voel ik me van binnen even n heethoofd worden.. Ja, de 1e dag heb ik duidelijk mn mening gegeven omdat ik iets echt niet wou.. Ik merkte toen dat ik n valse start had gemaakt.. daarna heb ik 2 weken lang me enorm in zitten houden bij vanalles, omdat ik niet als n bitch wilde over komen.. N aantal andere flapte er wel vanalles uit wat ik wel in mn hoofd had… Maar blijkbaar is dat bij hun niet erg, maar die ene keer dat ik dat aan t begin heb gedaan wel ??! What the f***.... Echt hoor, stik er maar in…

Ik loop ook weg.. Wat slecht… Misschien heb ik ook een mening en weet ik wat ik wil.. Volgens mij is daar niet perse iets mis mee.. Maar om mij een negatieve stempel te geven op een laatste avond, wat slecht.. Wat ontzettend slecht.. Wat een slechte reisleider ben je dan.. Als je je zo tegen een van de groepsleden uitspreekt.. Het spijt me zeer vriendelijk, maar bij deze bestempel ik haar als slechte reisleider.. Stel dat ze dat zou doen bij iemand die heel gevoelig en teer is.. Echt niet oke..

De volgende 2 uur ben ik vooral gewoon boos.. Wat slecht zeg.. En wat n klote manier om zo'n vakantie te eindigen.. De meiden met wie ik vaker frustraties gedeeld heb deel ik dit ook mee.. Ik stop gewoon met me inhouden enz, dikke doei.. Ik valt niet tegen haar uit, ik zoek geen ruzie, ik schreeuw t niet naar iedereen.. Maar ik lucht wel mn hart bij de mensen met wie ik dat kan, op deze vakantie.. Want dit is echt weer n kansloos moment.. Pas als ik t deel met Niels en Marloes, waar ik door hun serieuze gesprek n tijd op moest wachten, raak ik t kwijt.. Gelukkig maar, want zo kan ik t laatste uurtje ongeveer t toch nog even leuk hebben.. Wat n bizarre laatste avond.. Gelukkig sluit ik t toch nog goed af, want wij mij betreft hadden we t hele stuk vanaf de avondsluiting om 7 uur tot 3 uur 's nachts gewoon kunnen overslaan. Omdat t dan eindelijk nog n beetje leuk wordt voor mij, blijf ik ook gewoon op.. Het resulteert dus in n korte nacht, maar dat geeft niks.. Morgen is de terugreis en op de heenweg heb ik 0 uur geslapen, dus nu 3 uur voor de terugreis is vooruitgang, haha!

Normaal zeg ik nu weltrusten, maar ik zal nog even kort verslag doen van de terugreis. Om 7 uur de wekker, alles in de tas, om half 8 nog met n groep aan t hotel ontbijt, om met n goed gevulde maag op reis te gaan. Prima op tijd zijn we op t vliegveld, de rij van de incheck is super sloop, dan gelukkig vrij snel door de douane heen, want het is al bijna tijd. Ik app nog even met Willem, want die komt vandaag met de volgende groep van Amigo aan. Zijn vliegtuig heen stappen wij weer in voor de terugreis. Helaas zijn we laat met t inchecken enz, dus ik kan niet nog even naar m zwaaien vanaf t rokersbalkon. Iets te laat vertrekt t vliegtuig, maar t weer is gunstig, dus we hebben n rustige vlucht die op tijd weer land. Wel echt saai hoor vliegen.. Ik zit tussen 2 mensen in die slapen en ik kan echt niet in zo'n houding slapen, dus ik zit maar wat te puzzelen en mn blog te typen.. Ik ben blij als de landing inzet.. Bij de bagageband nemen we afscheid, altijd wat ongemakkelijk.. Helemaal bij mensen die je eigenlijk helemaal niet gesproken hebt, haha.. En bij sommige is t afscheid wat verdrietig, want met hun was t echt gezellig. Dan ga ik met Jaëlle, Janine en Joske via de AH to go naar de trein naar Lelystad. Gezellig om nog even samen te zitten! Dan worden Janine en Joske in Lelystad opgehaald, Jaëlle gaat met de intercity verder naar Zwolle, op weg naar Wierden en ik wacht op de stoptrein naar Kampen Zuid. Lelystad, mn 2e thuis.. Fijn om weer op bekend terrein te zijn, maar ook lekker om door te reizen en pas over 1,5 week weer naar Lely te hoeven. Anneke is zo lief dat ze me wil ophalen van t station en zo word ik iets voor half 7 thuis afgezet. Thuis! Fijn :) Normaal geen last van, maar deze reis had voor mij lang genoeg geduurd.. Normaal wil ik nooit naar huis, maar nu was t goed.. Lekker nog 1,5 week in mn eigen huisje, en mn vrienden van thuis weer opzoeken.

Bedankt lieve mensen die ik heb leren kennen of al kende!! Zonder jullie was t maar ruk geweest, haha ! Dus tnx voor jullie! En thanks lezers van mn blog, altijd leuk om te horen dat t gelezen wordt!! :)

Tot de volgende vakantie