Eindelijk op reis !

19 februari 2022 - Sevilla, Spanje

Hallo allemaal!

Daar zijn we weer ! Eindelijk weer !! Vandaag is de dag dat ik eindelijk weer op reis ga.. op reis mag.. op reis kan..

I'm so happy !!!!

Vrij last minute geboekt, met nog n dure fout (maar daarover wellicht later meer) maar we zijn onderweg! En daar gaat t om!

Oke.. eerst maar even mn domme fout verhaal.. want dan beginnen we bij t begin..

Sevilla (daar ben ik trouwens) staat al super lang op mn lijstje ! En nou heb ik in de kerstvakantie niet gereisd, terwijl dat eigenlijk wel t plan was.. dus mn reislust was mega.. en toen kwam er op n Facebook groep waar ik in zit, met vrouwelijke reizigers, een oproep van n meisje of iemand zin had haar te vergezellen t weekend van 19 februari in Sevilla.. En laat dat nou net t weekend van de start van mn voorjaarsvakantie zijn! Nou, toeval bestaat niet.. deze oproep was gewoon voor mij! Dus ik heb gereageerd en kort daarna hadden we n video bel gesprek. T klikte gelukkig goed. T is n Vlaams meisje, Rani, dus t kon gewoon op zn Nederlands, lekker makkelijk, haha. Maar goed, t plan was dus echt wel Sevilla dat weekend. Maar ja.. toen kreeg ik wederom corona.. Dus kwam alles even op pauze te staan.. ik durfde gewoon niet zo goed te boeken..

(ja, ik weet.. dit is nog allemaal niet t domme verhaal, maar je weet.. als ik eenmaal begin komt er altijd n heel verhaal)

Goed, toen ik me weer wat beter voelde waagde ik me toch aan t boeken van tickets.. Maar natuurlijk waren de prijzen inmiddels omhoog gegaan.. verdikkie !! Meet lichte paniek ben ik gaan zoeken naar verschillende luchthavens en datums.. Want ik wilde wel echt heel graag, maar niet veel te veel geld natuurlijk.. had ik nou maar eerder geboekt ! Maar goed.. Uiteindelijk vond ik goede opties en boekte ik mn tickets.. Tenminste,  dat dacht ik. Niks vermoeden begon de voorpret, om op zaterdagochtend naar Malaga te vliegen en dan met de trein naar Sevilla te gaan. Prima, want ik ben dol op treinen. En zo kon ik een retour boeken, want ik zou sowieso terug vliegen vanaf Malaga. Omdat ik vroeg vanaf Eindhoven zou vertrekken belde ik n kleine week van te voren Karsten (mn broer) op, of ik bij hun in Eindhoven kon blijven slapen. Scheelde mij midden in de nacht wegrijden. Dat kon, top! Daarna opende ik de Ryanair app om even te checken hoelaat ik precies zou vliegen en zag.. bestemming Eindhoven. Eindhoven? Dat is n fout.. Dus ik naar mn mail.. Bestemming Eindhoven.. Eindhoven?!?! Heb ik met mn domme hoofd vanaf de pagina met de terugweg zoekopdracht,  Malaga Eindhoven,  een retour geboekt… Dus ik heb geboekt:

19 febr Malaga - Eindhoven en 23 febr Eindhoven - Malaga

Nooooo !! Wat ontzettend dom!! En n dure actie ook!! Natuurlijk ontdekte ik dit midden in de nacht, dus ik kon er even niks mee.. Maar de volgende dag gebeld met Ryanair. De reguliere vluchten naar Malaga rond 19 febr waren al vol.. Dus de nieuwe vluchten werden Eindhoven - Sevilla en terug Malaga - Eindhoven. Dus dan wel rechtstreeks, maar in de avond pas vliegen. Dit grapje kost me helaas 202 euro extra, waardoor t bij lange na geen goedkope vakantie is.. maar goed, ik ga in elk geval wel !! En dan hopen we maar dat t de extra 200 euro waard is, haha!

Goed.. en toen was het 19 febr! De dag na storm Eunice, dus een grote chaos.. Maar ik vertrek vandaag lekker naar Sevilla !! Waar overigens nog 4 andere collega's ook heen gaan, deze dagen, haha.. zo toevallig! Yvet, mn co-mentor vriendinnetje die ook gaat, appt me deze ochtend.. De treinen rijden nog niet, na de storm.. Dus zij kunnen niet in Eindhoven komen. Nou, gezellig juist, stap maar bij mij in ! 😁👌🏼 Yvet's papa brengt ze om 1 uur en nadat ze even snel mn huisje bekeken heeft vertrekken we naar Eindhoven. Lekker rustig, met 100 brengt mn chille autootje ons in 1 ruk die kant op. Lang leven elektrisch en goedkoop! Ik drop hun in t centrum, want we zijn veel te vroeg in Eindhoven omdat ik nog bij mn broer en de fam langs ga,, maar dat vinden ze niet erg.

De middag breng ik gezellig met mn neefjes en Karsten en Doreth door. Dan krijg ik nog heerlijk hamburgers voorgeschoteld en dan brengt Karsten me met Abe naar t vliegveld. Service !!

En dan gaat t avontuur echt beginnen! Het is rustig, dus ik ben zo door de douane heen. Daarna zit ik n tijd te chillen en sluit ik nog even aan bij Yvet en der vriendinnen. En dan is t tijd om op t vliegtuig te stappen! Ik zit bij n raampje, daar had ik die paar extra euro na die 200 ook nog wel voor over, haha.. Ik kan dus mooi naar buiten kijken, maar het eerst half uur zit ik vooral met mn ogen dicht.. Door de harde wind die nog steeds waait trilt t vliegtuig namelijk flink. Maar gelukkig trekt t uiteindelijk weg en hebben we rustige vlucht verder. Ik kijk 2 afleveringen van n serie en daardoor vliegt de tijd aardig. Aan t einde van de 2e aflevering is de landing al ingezet.. vlak boven de grond voel ik me zo gelukkig en emotioneel.. Spanje heeft zo'n speciaal plekje in mn hart.. Ik weet niet waarom, maar Spanje zit al jaren in mn hoofd.. En dit jaar heb ik besloten dat ik er wat mee moet.. En nu ben ik er !! Soort van op proef, een paar dagen, voorbereiding op de zomer, maar toch! Ik ben er !! Ik ben zo blij!

Vanuit t vliegtuig komen we de QR code scan zo door en stappen we op de bus.de dames moeten er n halte eerder uit, dus daar nemen we afscheid. En dan ben ik echt alleen op reis ! Toch altijd even spannend, maar vooral omdat het zo'n beetje middernacht is, haha.. Maar ik voel me ook heerlijk! Via prachtige straatjes loop in naar mn hostel. Het is nu al prachtig! Maar man, wat een grote stad ! Had niet verwacht dat het zo groot zou zijn. Als ik net heb ingecheckt komt er 4 man politie binnen stappen.. haha leuk welkom ! Er is blijkbaar n akkefietje geweest met n dronken man.. Ik ga maar naar mn kamer.. hier is t al donker en zoals Rani al had gewaarschuwd, erg klein. Dus ik drop mn tas en merk dat ik nog niet toe ben aan mn bed. Dus ik bericht Rani en we ontmoeten elkaar beneden. Gek om elkaar in t echt te zien ! Maar gezellig om iemand al n soort van te kennen. We kletsen nog even in de gemeenschappelijke ruimte en dan is t bed tijd.. Morgen weer n nieuwe dag! Eindelijk Sevilla verkennen..

Wow, ik ben gewoon in Sevilla !! Wat genieten dit !