Kuala Lumpur - dag 2

24 juli 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

ps. Ik heb nog meer foto’s maar ze willen niet laden..  hopelijk later meer !

Onze tweede dag in Kuala Lumpur. Heerlijk om in een bed te slapen. Dit was ook echt een goed bed. Het plan was om er vroeg uit te gaan, maar je raad het al.. dit is dus echt niet gelukt, Haha. We staan rond 8 uur op, terwijl we eigenlijk al in de trein hadden willen zitten, maar we zijn allebei wel aardig uitgerust, dus dat scheelt. We pakken onze tas weer in, want vanavond reizen we al weer verder. De tas kunnen we gelukkig in het hostel laten. Dan stappen we uiteindelijk op de metro en dan richting de trein. De trein vertrekt van spoor 2 en al snel komt er een trein aanrijden waar we instappen. Na ongeveer 20 minuten ga ik maar eens op Google maps kijken, want ik zie geen toeristen en naar mijn idee hadden we er al zo’n beetje moeten zijn. En wat blijkt... we zijn op de verkeerde trein gestapt. Deze trein rijdt namelijk in precies tegenovergestelde richting. Domdom! Hahaha. Oeps.. We stappen bij het eerst volgende station uit en stappen 20 minuten later dan toch eindelijk op de trein RICHTING Batu Caves. Eindelijk, Haha.

Na 40 minuten terug reizen zijn we dan eindelijk bij Batu Cave. Nog even snel plassen en daar gaan we dan. We hebben onze tas maar wel goed dicht gemaakt, met een slotje. En niet voor dieven, maar voor... aapjes !! Het krioelt hier van de aapjes, echt super leuk!! Zo bizar om in een keer allemaal wilde apen om je heen te hebben. De Cave zit in een enorme rotspartij, super mooi! Wat een prachtig stukje natuur. We lopen richting de Cave en zien al snel dat er ook allemaal werklui rondlopen en we horen de boormachines e.d. Gelukkig zie je dag op de foto niet. We kleden ons geschikt aan en beginnen dan aan de klim van 272 traptreden, terwijl we worden omringt door aapjes. Super leuk om mee te maken, die aapjes zijn echt geweldig ! Eenmaal boven blijkt dat alles onder renovatie is, dus elk stukje tempel zit een enorm doek omheen. Vet balen! Gelukkig is de grot zelf heel gaaf en natuurlijk, nogmaals, de aapjes. Ik krijg van een man daar nog een nootje en mag daarmee een aapje voeren. Super grappig! Na een tijdje maken we de klim weer naar beneden. Wat wel heel bijzonder is, is dat er die dag nog een toeristische attractie rondloopt daar. Namelijk : ik. Ja, geen grapje. Ik heb minimaal 10 keer meegemaakt dat een man een selfie maakte met mij duidelijk in beeld. Duidelijk niet gewend aan lange vrouwen met blond haar. Vooral 1 man heeft volgens mij wel 10x geprobeerd de perfecte foto te maken ofzo. Ik draaide elke keer namelijk m’n hoofd “toevallig” weg. Hoevaak het in het totaal gebeurd is weet ik niet, maar ik heb zo’n 4 verschillende mensen meegemaakt en er zijn er vast nog een boel die ik niet heb gemerkt. Een hele bijzondere ervaring kan ik je zeggen, Haha.

We gaan weer terug naar het station, maar daar blijkt de volgende trein pas over een uur te gaan. Een Nederlands meisje stapt op ons af en stelt voor om een taxi naar het centrum te delen. Dat vinden we wel een goed plan en dan hebben we dat ook eens meegemaakt. We worden afgezet naast de beroemde Petronas Towers, nemen afscheid van het meisje, en gaan eerst het winkelcentrum in op zoek naar een wc. Daarna besluiten we even bij de Towers te kijken, aangezien we hier toch zijn. Het zijn mooie futuristische gebouwen en natuurlijk maken we wat mooie foto’s.

Dan pakken we de metro richting Little India. We maken eerst nog een stop bij een prachtige moskee. Hier moeten we echt een hele rare paarse mantel aan en we zien er niet uit, dus we lachen vooral elkaar uit. Dan gaan we Little India in. Dit district is totaal anders dan de wijk in Singapore. Hoge en lelijke gebouwen, maar wel bizar veel stoffenwinkels, kraampjes en goudverkoop, super leuk te zien! Echt hele mooie stofjes in alle kleuren, vol glitter en zonder glitter. Je kan het zo gek niet bedenken en ze hebben het. Na daar een tijdje rond te hebben gelopen gaan we nog even wat chillen bij het hostel. Zo heerlijk dat we daar ook na het uitchecken nog kunnen zijn.

Tegen een uur of half 8 gaan we weer richting de Petronad Towers. Deze zijn namelijk heel mooi verlicht. Het is hier inmiddels 10x zo druk als vanmiddag, maar we kunnen toch wat mooie foto’s maken. Daarna gaan we op zoek naar wat te eten en we komen op een soort foodtruck festival uit, waar we allebei bij andere trucks iets heerlijks te eten en te drinken bestellen en dit daarna aan een tafeltje in het midden opeten. Ik heb Honey Chicken Paw with Rice. Super lekker! En maar ongeveer €2,-. Lang leven de prijzen van Azië. Dan blijkt dat er moeten opschieten naar de nachtbus. Dus we halen bij het hostel onze backpacks op en gaan richting busstation. Het busstation is heel luxe, met 3 verdiepingen en allemaal gates en wachtruimtes. Daar stappen we om 23.45 uur op de bus naar Penang.

1. Nils-Erik Nilsen:
    Super leuk verhaal. Geniet ervan. Groetjes van Papa 😀
  2. Mieke Hogenhout:
    25 juli 2018
    Let goed op jezelf met al die kerels die met jou op de foto willen:-)
  3. Riëtte Perdok:
    25 juli 2018
    Ja zo'n mooie leuke meid, daar wil iedereen wel mee op de foto 😊
  4. Marlies:
    Ha beroemdheid! Dat klinkt goed. Geniet er van, ik blijf lezen! X
  5. Lindy:
    26 juli 2018
    Leuk al die aapjes!!! Veel plezier ladies!