George Town, Penang - dag 1

25 juli 2018 - George Town, Maleisië

De bus naar Penang is een stuk minder comfortabel dan de vorige bus. Evi’s stoel heeft geen riem, gelukkig is de rij achter ons leeg. Maar echt lekker liggen lukt niet. Ik wissel op een gegeven moment weer naar de eerste rij, zodat we allebei twee stoelen hebben, maar veel helpt het niet. Toch slapen we een beetje, maar we zijn blij wanneer we aankomen. Het is dan rond 5 uur. Evi vergeet haar hoed in de bus komen we na een tijdje achter, maar gelukkig staat hij er nog. Dan nemen we de Grab (soort Uber) naar het hostel. Stuk relaxer en goedkoper dan een taxi. Uit ervaring van de vorige keer hebben we het hostel deze keer al voor deze nacht geboekt, dus we kunnen daar nog lekker ons bed in duiken. Eerst nog even onder de douche en rond 6 uur in de ochtend duiken we ons bed in. In Nederland is het dan middernacht, dus best geoorloofd toch? Haha.

We worden pas om 3 uur weer wakker, oeps.. We hadden misschien toch een wekker moeten zetten.. Maar we zijn wel heerlijk uitgerust. We maken ons klaar en gaan dan eerst “ontbijten”. We vinden in de straat van ons hostel een heerlijke plekje waar ze koffie en bagels hebben, perfect! Goeie start van deze late dag. Na het eten gaan we de stad verkennen. George Town, het stadje waar we zijn op Penang Eiland, staat bekend om de streetart, dus we lopen de streetart route die de man van het hotel voor ons heeft uitgestippeld. Er zitten echt hele mooie kunstwerken tussen. We komen ook langs de haven, waar ze een Chinees plaatsje op steigers hebben nagebouwd. Evi blijkt in China ook in dat plekje te zijn geweest, vet toevallig. Aan het einde van de steigers hebben we mooi uitzicht het op het water, de overkant wat ook Penang is en de brug. Daarna lopen we weer verder op de streetart route. Hierbij komen we ook door Penangs Little India. Al weer een? Ja, alweer.. Haha. Uiteindelijk besluiten we nog even naar het begin terug te lopen, want daar zaten leuke winkeltjes. Uiteindelijk komen we bij een winkeltje met heel erg leuk spul. Evi vindt twee leuke dingen, ik helaas niets.

Dan is het tijd om te gaan eten. We gaan naar een streetfood straat vlak bij waar we dan zijn. We vinden een klein halletje waar we wat bestellen. Ik kies gemarineerd vlees met rijst en Evi groente met rijst, super lekker! En allebei een vluchten sapje er bij. Al met al 20 Ringit, dat is zo’n €4,50. Heerlijk, toch? Haha. We gaan aan tafel zitten bij een jongen uit USA waar we een tijdje mee kletsen, tot hij weer verder gaat.

Na het eten gaan we terug naar het hostel. Daan gaan we nog even chillen en uiteindelijk richting bed. Kort dagje vandaag, dus kort dagverslag. Maar wel een relax dagje, Haha. Scheelt jullie ook weer lezen.

Tot morgen !

1. Diana van Dijk:
    26 juli 2018
    Wat leuk om zo mee te genieten van de reis! Een hele. Mooie tijd samen toegewenst!
  2. Nils-Erik Nilsen:
    Weer een leuk verhaal. Geniet maar heel veel. Groetjes Papa
  3. Mies:
    Leuk! Lijkt mij erg mooi! Slaap lekker
  4. Riëtte Perdok:
    Geweldig die streetart ! Leuke foto's. Jullie op de schommel en jij als 🦋 hihi
  5. Kees Smits:
    29 juli 2018
    Kort verslag? Des te meer leuke foto's. Grappig gezicht die streetart...