Krabi

30 juli 2018 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Weer een nieuwe dag in Krabi. We besluiten om wat met z’n vijven te gaan doen en we springen op de scooter om richting de boot te gaan die richting een mooi afgelegen strand gaat. Als we bij de boottaxi aankomen blijkt dat de boten de hele dag niet varen, wat begrijpelijk is gezien het slechte weer dat we boven de zee zien hangen. Dan besluiten eerst bij een restaurantje wat te gaan drinken, en Fabio weet een mooie bij de bergen. Als we die kant oprijden begint het in een keer te stortregen, echt enorm ! Dus we gaan naar het eerste afdakje dat we kunnen vinden, een verlaten restaurant/bar, waar ze zo in kunnen lopen, omdat de voorkant helemaal open is. Dikke prima ! Hier zitten we een tijdje, tot het wat droger is. Dan stappen we weer op de scooter naar de Mountain View Bar.

Vlak na dat we daar aankomen komt de regen weer met bakken uit de lucht. We drinken hier wat koffie en een jongen bestelt wat te eten, die we samen opeten. Hierbij leer ik een heerlijk nieuw gerecht: sticky rice & mango. Gekookte rijst waar een kokosgoedje overheen gegoten wordt, met mango. Heerlijk! We zitten en kletsen een tijdje, terwijl het maar door regent. Dan ontdekken we dat er een pooltafel staat, dus we spelen 3 rondjes pool. Het regent daarna nog steeds. Uiteindelijk komt iemand op het idee om grote plastic zakken als een soort  poncho te gebruiken. Bij het restaurant hebben ze deze, van bubbeltjesplastic! Hahah, love it! We zagen er echt prachtig uit, dat snap je.

Daarin gekleed rijden we weer naar het hostel. Door de regen zijn we al snel doorweekt en we hebben een zonnebril op om de regen niet vol in onze ogen te krijgen, maar heel veel helpt dit ook niet, want het drupt er gewoon in. En de regendruppels voelen serieus als speldenprikjes. Gelukkig arriveren we uiteindelijk bij het hostel. Tijd om te douchen en om te kleden. Daarna gaan we wat eten bij de overburen, een streetfood kraam. Hier is gelukkig ook een zitplek onder een afdakje. Hier eet ik heerlijke groene curry met rijst.

Na het eten is het tijd voor iets heel typisch Thais, namelijk een Thaise massage! Haha. De hele groep gaat op stap naar de massage salon. Leon wil een voetmassage en de rest gaat voor een Thaise massage. Daar liggen we dan, alle vier pal naast elkaar op een matrasje, te grappig! Er zijn maar twee vrouwtjes in de zaak aanwezig, maar al snel worden er 4 opgeroepen om ons te masseren. Een hele ervaring kan ik je zeggen. Serieus je hele lichaam wordt gemasseerd. Al snel weet ik dat ik het zwaar ga krijgen, want ook mijn voeten komen (zelfs meerdere keren) aan de beurt. Kietel kietel kietel. Gelukkig overleef ik het, zelfs zonder geluid te maken.

Na de massage gaan we naar een bar. Ik voel me niet perse beter na de massage, maar denk wel dat er weer aardig wat los zit, maar ik voel me niet echt fit. Bij de bar zitten we een tijd gezellig te kletsen. Als het al vrij laat is gaat de tent dicht en verplaatsen we naar een andere plek waar een band rock aan het spelen is. Hier zitten we ook nog een tijdje, terwijl ik al helemaal op ben, maar de rest heeft het nog erg naar z’n zin, dus ik blijf ook. Als we daar weg gaan willen de mannen nog zwemmen en we zitten naast het strand, dus Evi en ik kijken hoe de heren het water nog even induiken. Daarna gaan we naar het hostel en duik ik eindelijk m’n bed in.

1. Oma Ina.:
    2 augustus 2018
    Heerlijk lijkt me zo'n massage! Trouwens ,ik snak ook naar zo
    'n'regenbui!!!!
  2. Riëtte Perdok:
    3 augustus 2018
    Ja stuur die bui deze kant maar op 😉. Heerlijk zeg zo'n massage. Jullie beleven wel veel ! Dat sticky rice met mango klinkt als een echt Ina gerecht 👍😍. Veel plezier nog en veel liefs ❤❤