Krabi - Kayaking

31 juli 2018 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Wanneer we deze ochtend opstaan schijnt de zon ! Yes ! De jongens willen nogmaals proberen om naar Railay Beach te gaan, maar ik wil heel graag kayaken in Krabi en dit is onze laatste hele dag, dus Evi en ik gaan niet mee. We hebben een hele luie en rustige morgen en dan worden we om half 2 opgepikt van het hostel door een hele lieve Thaise meneer, in een soort tuctuc-busje. We maken nog 3 stops om mensen op te halen en rijden dan een half uurtje naar een ander kustplaatsje, waar we op de kayak stappen.

Het weer is echt heerlijk, dus dat is ideaal! Er gaat een plaatselijke gids mee en daar gaan we! We zitten volgens mij aardig noordelijk in de kromming tussen Phuket en Krabi, want volgens de gids kunnen we de Hong Islands zien. Later zoek ik het uit.. we zitten in Ao Thalane. We kayaken door de natuur met de hoge rotsen en planten overal. Onderweg komen we ook nog aapjes tegen en we horen veel vogels. Wat is het heerlijk! Evi en ik zitten vooral in stilte te genieten. De stroming is soms wel heel sterk, dus dan moeten we flink peddelen, maar we komen er door ! Halverwege draaien we om en gaan we met de stroming mee weer terug, wat dus een stuk makkelijker is. Ondertussen is het enorm eb en plekken tussen rotsen waar we eerder gekayakt hebben staan nu droog, zo grappig! Omdat er een dikke zandbank zit in het meer waar we gestart zijn, moeten we nu helemaal rond het meer, terwijl we heen gewoon rechtdoor konden steken. Eenmaal terug krijgen we wat vers fruit en dan rijden we terug. Onderweg stopt de chauffeur om ons twee plaatselijk populaire vruchten te laten proeven. De eerste is heel lekker, de schil is rood en heeft stekeltjes een beetje zoals een kastanje. De tweede is de Duran ofzo, echt te vies! De Aziatische bewoners zijn er gek op. Een Fransman zegt dat het qua smaak wel op kaas lijkt, logisch dat ik het ranzig vind. Maar hoe leuk dag de chauffeur dit doet! Ik spoel m’n mond door nog een lekkere rode stekelvrucht te nemen, terwijl we verder rijden.

Als we terug in het hostel zijn wachten we even op de heren plus een dame, want we hebben er een kamergenoot bij, Sasha, een Russisch meisje. Ze is gister avond aangekomen, heeft de rest ontmoet bij het hostel toen ik al sliep en heeft het lege bed op onze kamer gevraagd. Gezellig! De heren komen terug, we hebben ons inmiddels omgedoopt tot de Power Rangers family, en Sasha natuurlijk ook. En .. tja, Clara heette ze volgens mij. Nikita is op het strand een Amerikaans Aziatisch meisje tegen gekomen die met hun mee op de boot is gestapt terwijl ze verblijft op Railay Beach. Ze draagt alleen een bikini en heeft een doek bij zit. Volgens mij heeft ze al heel wat drank op, ze oogt vrij simpel en het lijkt alsof ze echt totaal geen verantwoordlijk heeft. Aller eerst kleed ik haar aan door haar doek als een jurk om te binden. Het is een bijzonder meisje en Evi en ik maken ons zorgen en vinden het vrij vervelend dat we nu automatisch verantwoordlijk zijn voor haar, maar het is niet anders. Aan de andere kant moet ze natuurlijk ook gewoon voor zichzelf kunnen zorgen.

Nadat iedereen gedoucht en klaar is gaan we weer eten bij de overburen. Daarna is het een beetje twijfelachtig wat we gaan doen. Leon en Nikita willen stappen, zoals altijd en de rest wil eigenlijk meer chillen. We besluiten eerst nog wat te hangen bij het hostel. Hier spelen we mega-jenga, eerst tegen een Engelse familie die bij het hostel zit. Ik heb inmiddels wel vet last van m’n rug door het verkeerd zitten in de kayak, dus ik neem een ibuprofen, die gelukkig helpt. Daarna spelen Evi, Fabio en ik nog een mega spannend potje jenga, bizar hoelang die toren is blijven staan! Uiteindelijk valt de toren om bij Evi. Dan blijkt dat Fabio wat met improvisatie wil gaan doen en direct wordt er gespeeld. Evi regisseert en Fabio en ik spelen een scene. Voor een eerste keer doet hij het super goed! Helaas komt een lichtelijk aangeschoten Leon de scene twee keer verstoren, maar het is wel heel leuk om te doen!

Daarna besluiten we allemaal naar het strand te gaan en daar wat te chillen. Via de supermarkt gaan we naar het strand. Daar zitten we een tijdje te kletsen en op een gegeven moment heeft Evi zin om te zwemmen, dus ik ga met haar mee de zee in. De golven zijn veel minder hoog deze keer, dus dat scheelt. Al snel volgt ook het gekke Amerikaanse meisje. En even later komen Leon en Fabio ook. Leon zeurt alleen over de kou en vlak daarna gaan we er maar uit. Als we onze kleding aan hebben willen er een aantal naar een bar, Nikita heeft goeie dingen gehoord over een bepaalde bar, dus daar gaan we heen. De bar is echt verschrikkelijk. Iedereen is zwaar onder invloed van iets, er lopen een boel ladyboys, op een moment begint er jongen met een beveiliger te vechten en ze botsen tegen mij op.. echt een gekke sfeer. Ik sta er eigenlijk maar wat bij, want m’n mood is echt totaal weg door deze tent. Op een gegeven moment geeft Evi aan dat ze uit deze tent wil en ik ga maar wat graag mee. Wat een verschrikking. We besluiten om maar weer lekker aan de zee te gaan zitten. Hier zitten we nog weer een hele tijd. Het is onze laatste avond samen want de volgende dag gaan wij naar Koh Phanang, Leon gaat naar Singapore en alleen Sasha blijft achter. Dus we genieten nog even extra van deze avond. Als ik op een gegeven moment op de klok kijk is het zelfs al 04.00 uur! Als we zo door gaan kunnen we in 1x door, zonder te slapen. Rond 04.30 besluiten we naar het hostel te gaan. Ik duik in bed, net als Evi en Fabio. De rest blijft nog even op. Al met al was het een hele leuke laatste avond met zn alle!

1. Riëtte Perdok:
    3 augustus 2018
    Goede reis lieverds. Ik ben benieuwd naar jullie belevenissen op de volgende bestemming 💋💋
  2. Karsten:
    4 augustus 2018