Koh Phi Phi - Krabi

29 juli 2018 - Koh Phi Phi, Thailand

Een nieuwe dag op Koh Phi Phi! We zijn hier maar een nachtje, dus we gaan nog even flink genieten. We checken uit en kunnen gelukkig onze spullen in het hotel laten.  We gaan ontbijten bij de lunch tent van gister, October Resta. Even gezond en Europees ontbijten, muesli, fruit en yoghurt/melk. Bevalt best prima na alle toast. En dan is het tijd om het strand bij vloed en daglicht te gaan bekijken. Omdat ik m’n handdoek hermetisch heb afgesloten door het bedbug verhaal, dat gelukkig ten einde lijkt te zijn behalve de jeuk, ga ik op zoek naar een mooi doek die ik kan gebruiken om op het strand te liggen. In het korte weggetje van het restaurant naar zitten ontzettend veel kraampjes en ergens bij de vijfde vind ik twee hele mooie. Uiteindelijk kies ik degene die een wat minder tere stof heeft, wel zo handig op het strand.

En dan is het tijd om naar het strand te gaan. Oh mennnn, het is er zo mooi !! Dit is echt onwerkelijk gewoon. Echt op en top genieten dit. We zwemmen, liggen in de zon, genieten van het uitzicht. Heerlijk! Tegen half 3 is het tijd om weg te gaan. We halen tegen over ons hotel een broodje, mijne heeft een gekke groene vulling, Panan ofzo. Dan halen we nog een fruitshake en gaan we richting de boot. Op naar een volgende bestemming! Koh Phi Phi is prachtig, dus het is jammer om weg te gaan, maar de partypeople gaan er niet missen. Al hoewel, ik ben bang dat we die vaker gaan tegenkomen. De bootreis is een stukje rustiger, vooral in het begin zijn er minder golven. Dan wordt het weer helaas slechter en worden de golven ook hoger, maar uiteindelijk komen we veilig aan op het vaste land, Krabi. Hier gaan we met een Grab richting het hostel. De Crab chauffeur komt aan met zn vrouw en dochtertje van rond de 1 jaar. Super schattig! Het is een heel leuk stel, heel lief. Ze brengen ons veilig naar het hostel, meest veilig rit tot zo ver!

Bij het hostel checken we in en gaan naar onze kamer. Als we daar een paar minuten zijn komen onze kamergenoten binnen. Het zijn twee vrij luidruchtige jongens, Nikita en Leon. Even later stapt er nog een jongen binnen, Fabio, die blijkt op dezelfde boot te hebben gezeten. We kletsen even en besluiten dan samen wat te eten. En het is super gezellig! Na het eten gaan we naar een feestje van een ander hostel met een van de meiden die in ons hostel werkt. Al snel staan we super gek te doen met zn alle en we hebben vooral heel veel lol. Er wordt flink wat gedanst, zelfs BierPong gespeeld, maar dan zonder drankregels, Hahah. Al met al heel gezellig! Als we weggaan is het meisje van het hostel al lang verdwenen, dus we gaan met zn 5e weg. We lopen naar het strand, aangezien het hostel er tegenover zit, en De jongens springen het water in. Met drank op en flinke golven... super dom.. wees gerust mam, Evi en ik zaten netjes aan de kant, we hebben er zelfs een video van! Haha. Dan gaan we weer terug richting hostel. En zo lagen we niet heel op tijd op bed, maar hebben we het wel heel leuk gehad!

1. Riëtte Perdok:
    1 augustus 2018
    Wat een geweldig strand en wat is dat water mooi blauw groen !! Ziet er heerlijk uit. Fijn dat je een beetje rekening met de gevoelens van je moeder houdt hihi😉 😘😘
  2. Kees Smits:
    2 augustus 2018
    Wat vervelend van die bedbug! Maar verder: wat een plezier en ontspanning! Heerlijk!!