Koh Tao 4

7 augustus 2018 - Koh Tao, Thailand

De volgende dag is een vrije dag voor Evi op Koh Tao, want ze heeft gister haar duikbrevet gehaald ! Super goed :) Maar nu is het voor mij ook heel lekker om nog een dagje samen te hebben. Dikke pech is alleen dat het vandaag slechter weer is. Allereerst neem ik Evi mee naar Coconut Monkey om te ontbijten, zodat ze dit heerlijke eten ook kan proeven. Nikita is ronde dezelfde tijd wakker en besluit mee te gaan, nadat hij z’n overtocht van die dag geregeld heeft. Ook deze ochtend wordt er weer lekker gegeten, ook al moeten we binnen zitten door de vrij koude wind. Is weer even wennen na al die heerlijke zonnige dagen. Maar gelukkig hebben we binnen een prima plekje. Vandaag is ook onze laatste dag hier, dus het is ook tijd om een plan te maken hoe weer hier weer weggaan en op onze volgende bestemming uit gaan komen. Nikita gaat na het eten zelf op pad, want hij moet nog wat regelen.

Na het eten weten we eigenlijk niet precies wat we kunnen gaan doen, maar uiteindelijk kiezen we er voor om naar een uitzichtpunt te gaan om nog wat van het eiland te zien. We rijden er met de scooter heen en moeten het laatste stuk omhoogklimmen vis een pad waar touwen hangen om je omhoog te trekken. Dit zorgt nog voor een aardige uitdaging, maar het lukt ons! Als we boven aankomen zit znikita daar, op het uitzichtpunt. Wat een toeval! Het is ook echt een prachtig plekje! We genieten een tijdje van het uitzicht en klimmen dan weer naar beneden.

We hebben nog geen idee wat we nu gaan doen, dus we gaan eerst maar terug naar het hostel. Daar zitten Laura, uit Andorra, en nog een meisje uit Argentinië en een jongen uit Ierland. Ze hebben ook nog niet een concreet plan, dus we besluiten samen op pad te gaan. Het meisje uit Argentinië heeft een plekje waar ze graag heen wil, dus we rijden die kant op met de scooter. Het is een soort van houten vlonder onder aan een trappenstelsel bij een resort.

Vanaf het vlonder gaat er nog een soort pad helemaal naar het water. Hier zit een soort trap, gehakt uit een steen, waarmee je het water in kan. Vandaag is het alleen best slecht weer, met vooral veel wind. Dus door de golven is het niet verstandig om het water zelf in te gaan. We zien echter wel een gele schittering in het water: visjes !! Evi pakt snel haar waterdichte zakje en stopt haar telefoon er in. Zo kunnen we onder water filmen, om te kijken wat er zit. En wat denk je ? Vol mooie visjes ! Zo leuk !

Daarna klimmen we weer terug naar het plateau en zitten daar nog even. Daarna gaan we weer terug naar het hostel. Mijn scooter is inmiddels zo moeilijk aan het doen.. hij gaat met moeite de steile bulten op, vet gevaarlijk. Ben blij dat ik dat ding kan inlever nu. Ik snap nu ook heel goed dat Evi en ik onderuit gegaan zijn.. gewoon bizar weinig vermogen, waardoor hij de bulten niet op komt. Laat staan met twee personen.

Goed, terug naar het hostel! Er wordt vanavond gebarbecued door de meeste mensen in het hostel, heel gezellig ! Maar er moet natuurlijk wel wat voorbereid worden. Maar voordat wij dat doen gaan we bij het hostel onze tocht van morgen regelen. Super chill dat dit gewoon weer bij het hostel kan! We boeken voor de volgende dag een middag boot en een nachttrein. Yes! Eindelijk een keer met de trein in Azië ! Wisselende verhalen gehoord, maar ik ben heel benieuwd !

Nu eerst boodschappen doen voor de barbecue. Er is een grote groep verzameld van ongeveer 15 personen, gezellig ! Een aantal kennen we al en een aantal zijn nieuw voor ons. We lopen met zn alle naar een supermarkt een eindje verder op. Evi eet natuurlijk geen vlees, dus we moeten even zoeken wat we gaan eten. Uiteindelijk komen we uit op een stuk zalm, en we gaan wraps maken met groentes en salsa saus. Dikke prima ! Dan ontdekken we ook dat je in Thailand beter uit eten kan gaan als boodschappen doen.. Grote kriebels wat duur! We moeten ruim 800 BATH betalen, wat gelijk staat aan €20,-. Daarvan hadden we een hele week streetfood kunnen eten.. maar ach, het is wel gezellig !

Dan gaan we weer terug naar het hostel en wordt er door iedereen uitgebreid eten klaar gemaakt. Lekker culinair !! Er komt hele veel lekkers op tafel. En meerdere mensen hebben een stukje zalm. Het is vooral leuk om te zien hoe verschillend iedereen het klaar maakt, terwijl er ook veel hetzelfde is gekocht. Met zoveel mensen is het soms wachten op ruimte op de barbecue, maar omdat het zo gezellig is maakt het weinig uit. Het eten smaakt prima! Heerlijk, een keer een groente wrap. Even wat anders te eten, haha. De zalm is ook heerlijk! Precies goed gegaard, dus ik ben blij!

Na het eten, wat we doen in de ruimte van het café, begint er live muziek. De briljante gitarist van gister treed vanavond ook weer op, samen met een zanger en nog iemand op de cachon. Later gaat de zanger er vandoor en is er een open mic avond. Een aantal mensen maken hier gebruik van en ze zijn echt super goed ! Vooral een Thaise vrouw heeft echt een hele mooie stem. Genieten dit ! Helaas is dit ook Nikita’s laatse avond, dus tijd om afscheid te nemen van hem. Na een tijdje krijg ik flinke last van m’n rug door het raar zitten op de krukjes en stoeprandjes. Ik besluit dat de dag voor mij zo goed als afgelopen is, zodat ik mijn rug kan sparen. Dus ik ga op bed nog een serie kijken en ga dan slapen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade