Koh Tao 3

6 augustus 2018 - Koh Tao, Thailand

Ook vandaag doe ik weer lekker rustig aan, maar ik ben wel wat vroeger dan de andere twee dagen. Ook dit maal kies ik er voor om bij Coconut Monkey te gaan ontbijten, dus ik rij er (deze keer wel op de scooter) heen. Ik kies deze keer voor een (vrij uniek in Thailand) volkoren brood met pesto en scrabbled eggs. Ook heel lekker ! :) Daarna ga ik weer lekker aan het strand liggen. Na een tijdje krijg ik een berichtje van Evi dat ze ook mijn kant op komt, gezellig! We liggen een tijdje te genieten van de zon en het warme weer. Natuurlijk nemen we nog even een heerlijke duik! Helaas werkt mijn waterproof pleister niet echt, dus m’n wond weekt weer los, jammer weer.. Maar weer laten drogen in de zon dan maar.

Dan besluiten we Fabio op te zoeken, die op een ander strand is, Taa Toh Beach. We rijden er heen en gaan daar nog lekker op een bedje liggen, helaas is de zon inmiddels verdwenen. Vrij snel gaat Fabio er weer vandoor. Lekker gezellig, Haha. Er zit een strandtentje bij dit kleine strandje en Evi bestelt daar twee shakes en nog wat lekkers te knabbelen. Prima vertoeven zo! Dit strandje is vrij druk, maar omdat het inmiddels einde van de middag is wordt het langzaam wat rustiger. Hier wordt het strand een stuk aangenamer van. Als we alles opgesmikkeld hebben besluiten we om nog even een stukje langs de rotsen te lopen. Er loopt namelijk een pad om de rotsen heen, naar de andere kant, die nog niet zichtbaar is. Het waait die dag aardig, dus de golven slaan af en toe over het pad heen, maar het is een mooi stukje om te lopen. We komen uiteindelijk uit op freedom beach, dat door de vloed aardig klein is. Er staat een rij met bomen, normaal midden op het strand, maar nu langs de waterrand. Een ontzettend mooi gezicht. Ik gok dat dit een van de mooiste strandjes is van het eiland, maar overdag met mooi weer zal het hier vast flink druk zijn, want het is een van de populairdere strandjes.

We klimmen via de trap weer omhoog en lopen terug naar onze scooters. Evi heeft die avond afgesproken met haar duikgroep om wat te gaan drinken (ik mag gezellig mee) en we willen eerst nog langs het hostel. Dan gaan we, aangezien we niet veel tijd meer hebben, op zoek naar wat te eten onderweg naar de duikschool, waar ze hebben afgesproken. De streetfood is alleen maar met vlees en we eindigen bij een restaurantje, wat eigenlijk bestaat uit een lege ruimte met wat tafeltjes, van een Thais vrouwtje. We bestellen allebei natuurlijk een fruitshake en Pad Thai. De noodles zijn roze! Vet grappig. Mijn eetlust voor Thais eten is alleen niet meer zo groot, dus ik krijg maar de helft op in de korte tijd die we nog hebben.

Dan gaan we richting de duikschool waar de rest al op ons staat te wachten. De duikgroep bestaat uit een Nederlands meisje, twee Engelse jongens, twee Duitse jongens en Fabio en Evi. Een van de Engelse jongens heeft zn vriendin mee, dus ik ben niet de enige vreemde eend in de bijt. We lopen richting een barretje aan het strand waar we wat te drinken bestellen en gezellig kletsen. Het Nederlandse meisje stapt die avond op de boot en Fabio heeft aangeboden haar op de scooter te brengen. Het Engelse stel haakt daarna als eerste af en later gaan de twee Duitse jongens ook weg. Fabio komt uiteindelijk weer terug met een Duitse vriendin die deze dag is aangekomen op Koh Tao. Terwijl we zitten te kletsen begin het plotseling te regenen, bah! We verplaatsen naar binnen, waar het knus en vol is door het vieze weer. Fabio en de Engelse jongen spelen nog even op de didgeridoo die in het café staan en na een tijdje sluit ook Nikita zich bij ons aan.

Als het droog is besluiten we richting het hostel te gaan. Fabio brengt de vriendin eerst naar haar hostel en sluit later weer bij ons aan. Bij de bar van het hostel is het rustig, maar langzaam komen er nog wat meer mensen. Zo’n knus groepje zorgt er wel voor dat iedereen wel een keer met elkaar kletst en vooral de barvrouw is heel grappig en zorgt voor een goeie sfeer. Het is een klein Thais vrouwtje van volgens mij 36 jaar en ze probeert onze namen te leren en maakt de hele tijd grapjes. En.. ze hebben een van m’n favoriete drankjes, Baileys! Jummie Jummie! Op een gegeven moment zijn er aardig wat muzikanten aanwezig en er ontstaat een soort jamsessie, super leuk! De gitarist, die ook regelmatig optreed in deze bar, is echt onwijs goed! Hij kan echt de meest ongelooflijke dingen op z’n gitaar en samen met nog een gitarist en een saxofonist komt er hele mooie muziek voorbij. Er wordt nog wat gezongen, gerapt en Evi zingt nog even wat blues. Al met al een super leuk sfeertje. Als het inmiddels al aardig laat is besluit ik richting bed te gaan. Een heerlijk dagje met een geweldige afsluiter !

1. Riëtte Perdok:
    11 augustus 2018
    Ooh ik wil op die schommel !😉. Wat een geweldige mooie foto van jullie 2. Wat zal het leven in Nederland straks saai zijn 😉💋💋