Koh Tao 2

5 augustus 2018 - Koh Tao, Thailand

Ook deze dag doe ik weer heerlijk rustig aan. Het is de langste dag voor Evi en Fabio, qua duiken, dus ik heb alle tijd. Ik loop een keer een ander weggetje in, vanuit ons hostel gezien rechtdoor, om aan die kant eens het strand te bekijken. Het is een kleine 10 minuten lopen en ik moet lopend, want ik krijg m’n scooter niet aan de praat. Eenmaal beneden, bij de pier, kies ik er voor om eerst links af te lopen. Al snel kom ik bij een tentje Coconut Monkey, waar aardig wat mensen zitten en een westers menu geserveerd wordt. Hier besluit ik te gaan ontbijten. Ik bestel een Cappuccino, vers fruit met yoghurt en zaden en een fruitshake. Een goed begin van de dag en het smaakt heerlijk! Ik zit buiten op het terras, direct aan het strand, te genieten van het uitzicht. Wat een leven.. Als ik even met m’n moeder aan het appen ben, belt ze me met een videogesprek. Super leuk om haar even te zien en te spreken! En mn neefje Abe is er op visite, gezellig!

We kletsen bij en na het gesprek ga ik weer op stap. Ik loop wat rond door de straatjes, haal een nieuwe fles water en ga dan weer terug richting het strand. Ik lig een tijdje in de zon, dan betrekt het wat en valt er wat regen. Gelukkig houdt het al snel weer op en ik ga nog even het water in. Ik heb m’n snorkel mee, benieuwd wat ik aan deze kant van het eiland tegen ga komen. Ook hier heb ik onder water nog steeds de kriebels en ik snap nu ook hoe het komt.. Ik heb dus een enorme afkeer tegen zeekomkommers, iel! En die zitten hier dus overal! Ik vind ze er vies uit zien en ben bang dat ik er op stap of een aanraak, dus ik vind het het maar niks om zo rond te zwemmen, omringt door zeekomkommers, bah! Hahah, ina is een mietje. Ik ga het water weer uit en besluit om vandaag het water maar even te mijden, ook gezien mijn wond op m’n been. Die weekt weer open door het water.

Ik lig nog een tijdje op het strand en besluit dan om 15.15 te verkassen naar een strandje met zitzakken en vooral met wifi. Het is namelijk zondag en in Nederland is het pas bijna 10.30, wat betekent dat de dienst van Doorbrekers bijna begint. Aangezien ik vandaag de kans heb, wil ik deze graag via de livestream meemaken. Ik bestel een watermeloen-munt smoothie en zet de dienst aan. Daar zit ik dan: in m’n bikini, op het strand van Koh Tao, Thailand, met m’n smoothie, de dienst van Doorbrekers te bekijken, heerlijk! Echt weer een geniet momentje! En het is een hele gave dienst, dus ik ben helemaal blij!

Na de dienst ga ik weer richting het hostel, waar Evi en Fabio inmiddels weer zijn en op mij zitten te wachten. We besluiten naar een uitzicht punt te gaan. Deze keer krijgen we m’n scooter wel aan de praat en we rijden die kant op. Als we halverwege zijn houdt de verharde weg op. We willen eerst gaan lopen, maar na 200m blijkt de onverharde weg best goed, dus we lopen weer terug naar de scooter. De tank van Evi haar scooter is alleen vrij leeg, dus we durven er toch niet mee de helling op. Evi is ook heel moe en ze heeft zere oren van het duiken, dus ze heeft eigenlijk geen zin meer en kiest er voor om weer naar beneden te lopen, zodat Fabio en ik op een scooter door kunnen of benzine kunnen halen. Maar ik vind het maar niks om Evi zo achter te laten, dus ik laat Fabio op mijn scooter door gaan en ga zelf op Evi haar scooter achter Evi aan.

Onderweg terug naar het hostel besluiten we door te rijden naar het centrum om misschien nog wat te shoppen. Uiteindelijk is er niet heel veel te shoppen en we hebben dorst, dus we gaan aan het strand wat drinken met wat Nacho chips er bij. Heerlijk zitten zo! Na een tijdje sluit Fabio zich weer bij ons aan en gaan we wat eten. We zoeken naar een leuk plekje, maar zitten midden in het toeristisch gebied, dus dat is nog best lastig. Als we de drukte net een beetje uitlopen komen we langs een klein restaurantje met Thais eten, wat er super gezellig en knus uit ziet, dus daar gaan er zitten. Als ik een foto van ons wil maken met het eten ontdek ik dat ik mijn telefoon bij het vorige restaurant heb laten liggen. Vet dom ! Maar als iemand m gevonden heeft is hij inmiddels al ingeleverd bij de staff of meegejat.. Dus we besluiten eerst te eten. Mijn mood is hierdoor wel volledig weg. Het eten is verder wel heel lekker, gelukkig!

Na het eten lopen we direct terug naar het andere restaurant. De telefoon ligt niet meer waar we gezeten hebben, dus ik loop naar binnen. De ober herkent mij direct en gaat snel mijn telefoon halen. Yes !! Ik heb zo’n geluk gehad.. Ik ben gelijk weer vrolijk. Daarna gaan we richting het hostel. Evi en Fabio moeten morgen heel vroeg er uit, dus die duiken snel hun bed in. Ik ga nog een paar afleveringen kijken op Netflix en ga dan ook slapen.

1. Oma Ina.:
    11 augustus 2018
    Zeekomkommers? Ina is een mietje? Misschien lijk je wel op opa Jan?