Koh Phanang

2 augustus 2018 - Koh Phangan, Thailand

Onze enige volledige dag op Koh Phanang en we slapen uit, want we zijn allemaal aardig brak. Maar het is heerlijk. Een rustige en relaxte dag, waarbij we een beetje rustig aan doen. Fabio heeft nog steeds problemen met zn kaart. Hij heeft voor de 8e keer ofzo met zijn bank gebeld en de kaart is waarschijnlijk gewoon kapot, want hij zou het moeten doen, maar hij doet het niet. Als iedereen wakker is gaan we eerst nog een keer langs een ATM, maar ook deze keer lukt het Fabio niet. Hij heeft inmiddels helemaal geen geld meer, dus ik pin voor hem 5000 BATH, zodat hij weer even vooruit kan. Dit is ongeveer €140,-. Hij vindt het maar niks, maar hij moet nog 8 dagen en moet toch een manier vinden om de rest van de reis te betalen. En ik weet zeker dat hij het wel terug betaald.

Dan gaan we ontbijten bij Buba’s, een tip die we kregen van het hostel. Heerlijk ontbijt. Er werd ons ook goeie koffie beloofd, maar die van gister wat beter, maar dit is ook prima. Daarna gaan we op pad met de scooter. We hebben gehoord over een waterval, dus daar gaan we heen. We rijden eerst door een heuvelachtig landschap naar de andere kant van het eiland. Daar begint een looppad en dan komen we bij een stroompje. We weten nu alleen niet of we links of rechts moeten. We kiezen voor rechts en na een tijdje lopen blijkt hier toch echt geen waterval te zijn. We lopen terug en gaan nog een klein stukje naar links, maar zien zo snel niets. We besluiten maar door te gaan naar het strand.

Het strandje waar wij heen gaan is meer verborgen en ligt naast een groter openbaar strand. Daar parkeren we de scooter en gaan dan via een loopbrug en een pad naar het andere strand. Het is weer een prachtig klein strandje tussen de rotsen. Her en der staan kleine hutje die na de tsunami volgens mij nooit meer zijn opgebouwd. Op het strand zien we Alex, een jongen uit het hostel, en gaan daar bij zitten. We hebben het enorm warm en duiken gelijk het water in. Heerlijk afkoelen! In het water voelen Evi en ik af en toe een klein prikje. Dit blijken kleine niet-gevaarlijke kwalletjes te zijn. Toch een beetje gek. Haha. Na een tijdje ga ik nog even lekker op het strand liggen, waar Evi ook al is. We kletsen nog even met Alex en een ander meisje die ook in ons hostel zit. Ze noemen ook nog een feestje vanavond, wat leuk klinkt, dus wie weet. Na een tijdje gaan zij weg en Evi en ik maken nog wat foto’s. Daarna gaan we nog een keer het water in en vlak daarna gaan we weer op pad.

We willen graag de zonsondergang meemaken, dus we rijden weer naar de andere kant van het eiland. Het plan was om naar een roof-bar te rijden, maar dat gaan we qua tijd niet meer redden. Daarom kiezen we er voor om naar de pier te rijden. Daar zien we een mooi plekje op de rotsen waar we heen gaan. Hier zien we de zon in de zee zakken, de eerste keer dat we echt een zonsondergang meemaken. Het is prachtig!

Dan gaan we eten op de foodmarket waar we gister ook waren. Hier kies ik helaas wat minder lekkers als gister.. Ik had toch naar de zelfde kraam moeten gaan en gewoon wat anders daar moeten bestellen.  Maar helaas. Ik heb al snel geen zin meer in eten. Na het eten gaan we naar het hostel en daar blijken meer mensen naar een feestje te willen vanavond. Er zijn er twee. Een waarvoor je een ticket moet halen en met een taxiboot moet en degene die Alex noemde, welke gratis is. Ik heb geen zin om €20,- entree te betalen en gelukkig gaat uiteindelijk iedereen voor het idee om eerst naar het gratis feest te gaan en de mensen die nog naar het andere feest willen kunnen dat altijd nog doen. Maar voordat we gaan worden er is nog wat drankspelletjes gespeeld. Niet mijn ding, maar ik doe gewoon mee zonder drankje. Dus als ik een fout maak wordt er fake-drink geroepen. Dikke prima voor mij.

Tegen een uur of elf gaan we naar het feestje met de taxi. Het is een Psycho-Trance feestje en alles is vet mooi aangekleed. Grote verlichte bloemen en vormen, blacklight.. Ziet er echt tof uit! Evi, ik en nog een Duits meisje zijn helaas de enige die de muziek leuk vinden. Maar door de besluiteloosheid van de rest van de groep en ons enthousiasme blijft de groep tot 2 uur op dat feestje. Een aantal willen halverwege naar het andere feestje en de andere helft wil blijven of gewoon naar een andere bar. Uiteindelijk blijft de hele groep dus tot 2 uur en gaan daarna allemaal weer terug naar het hostel. Hier gaat de muziek nog weer aan en is het ook nog even gezellig. Uiteindelijk gaat de groep langzaam aan naar bed en zijn wij 4-en plus twee van buiten het hostel degene die nog op zijn. Om 4 uur gaan Fabio en ik ook richting bed en Evi en Nikita blijven nog zeker een uur langer op.

Al met al een super leuke dag!